Joanne schreef:
Je zou ook Finasteride kunnen gaan gebruiken. Dat zorgt voor een teruggroei van de haartjes op de plekken waar het te dun wordt. Het is een middel tegen mannelijke kaalheid en bestaat uit een stof die de omzet van testo naar DHT voorkomt. En DHT (DiHydroTestosteron of zo) zorgt voor de mannelijke haaruitval. Als je dus geen DHT meer hebt valt je haar ook niet meer uit wordt niet meer dunner en groeit zelfs weer terug al gaat het maar langzaam. Bij non TS mannen zal die werking weer stoppen als men stopt met het middel maar als je de rest van je leven hormies blijft slikken niet. Dus prima alternatief tegen de dunne haartjes. Uiteindelijk als je aan de hormies gaat nemen die het werk van de finasteride over hoewel op een iets andere manier maar dan hoef je het in ieder geval niet meer te gebruiken. Maar het is wel zo hoe eerder je dit proces start hoe beter het uiteindelijke resultaat. Bij mij kwam mijn haar binnen een half jaar hormies terug op mijn kruin en nu na ruim vier jaar hormonen worden ook mijn inhammen geleidelijk aan gevuld. Het proces is nog steeds ingang en ik ben benieuwd naar wat het verder nog wordt. Het is in ieder geval zo lekker bijgegroeid dat ik een voorgenomen haartransplantatie niet meer nodig vind. Moet er wel bij vermelden dat je bij volledige kaalheid weinig resultaat boekt. Zelfs met dat Finasteride.
Dat finasteride kaal worden stopt of voor komt is waar, maar echt voor significante teruggroei zorgen doet het niet, alleen als je beginnende kaalheid hebt is het een oplossing. Cyproteron acetaat werkt, helemaal in combinatie met oestrogenen, veel beter. Maar als je echt al jaren kale plekken hebt, is het hoogstwaarschijnlijk te laat. Dan is een haarimplantatie de beste oplossing. Dat is echter wel heel duur en ook niet geheel pijnloos. Een goedkopere en minder pijnlijke en soms ook vergoede (geloof ik) oplossing is dan een haarwerk. Het grootste voordeel van finasteride is dat je er maar heel weinig van nodig hebt, 1mg heeft hetzelfde effect als 5mg en als je er een beetje gevoelig voor bent, heeft het ook een iets anti androgene werking. Cyproteron acetaat is een mddel dat ooit bedacht is om verlichting te bieden bij onbehandelbare prostaatkanker, finasteride is het kleine broertje, bedoelt om verlichting te even bij goedaardige prostaat aandoeningen. Omdat het geleverd wordt in tabletten van 5mg, kun je die het beste met een vijzel fijnmalen en 2 maal daags een klein beetje van het poeder het steeltje van een theelepel eruit lepelen. Pas wel op dat er geen bio's met het poeder in aanraking komen, het kan namelijk voor afwijkingen bij geboortes zorgen.
Joanne schreef:
En dan die extensions. Kost een hoop en heeft niet altijd een leuk resultaat. Bij te dun haar kan je haar gaan breken door die extensions dus pas er wel mee op. Verder heb je inderdaad meerdere mogelijkheden waaronder ook gewoon lijmen. Dat kan je zelfs bij mensen prive laten doen wat een hoop in de kosten scheelt. Vooral mensen met een afro afkomst zijn er behoorlijk handig in. Dus misschien eens gaan kijken in de zogenaamde blackhair salons. Daar kun je vast een hele hoop info krijgen en misschien zelfs een prive adres waar het je een stuk minder geld kost.
Asielzoekers centra zijn vaak de goedkoopste adressen, alleen moet je dan wel zelf voor de extensions zorgen. Advertenties hiervan vind je vaak in huis aan huis tweedehands spulletjes bladen. Een black hair salon zal mogelijke klanten niet snel naar een goedkoper adres doorverwijzen. Ik heb even wat navraag gedaan bij 2 vriendinnen die extensions hebben gehad en ze waren allebei blij dat die dingen er weer uit waren. Het ging namelijk jeuken en wassen moet heel voorzichtig. Ze hadden wel allebei extreme extensions trouwens, eentje van kort naar heel lang en de andere had zich een bos dreads laten aanmeten. Misschien dat het met een paar extensions meevalt.