Joanne schreef:Ik zou wel graag naar Sicilië willen. Om de Etna, de Stromboli en andere Italiaanse vulkanen te zien. Overigens zijn de Italiaanse mannen ook niet geheel onsmakelijk

Sicilië heeft niet het monopolie op vulkanen. Wat te denken van de Vesuvius die in 79 n.Chr. Pompeï bedekte met een flinke laag as voor 1600 jaar. Pas in de 17e eeuw werd deze Romeinse stad herontdekt, alles volledig gaaf geconserveerd. Andere Europese vulkaangebieden:
- * IJsland;
* Eifel, kegelvormige bergen van zeer oude, uitgedoofde vulkanen;
* Massif Central in Frankrijk (Rondom Clermond-Ferrand, de "puys" als Puy de Dome en anderen zijn eveneens kegelvormige bergen van zeer oude, uitgedoofde vulkanen. Er is zelfs een regionaal park: het park "Volcans-d'Auvergne"
O ja, Sicilië was in de oudheid een belangrijke Griekse kolonie. Toen was niet Palermo maar Syracuse de belangrijkste stad. Er zijn nog altijd overblijfselen van deze periode. In later perioden heette een voorloper van Italië heette Koninkrijk der Beide Siciliën. Sicilië is echter nog steeds onderdeel van "Il Mezzogorino", Italië kent een grote tegenstelling tussen Noord en Zuid.
Niet relevant in de vorige alinea maar een tip voor jou als schoenenliefhebber: er is vermoedelijk geen land waar zulke elegante en mooie schoenen vandaan komt.

Helaas is maat 40 daar of zeer krap of in elk geval slechter verkrijgbaar dan in NL.
Joanne schreef:Kniekousjes is anders natuurlijk.
Laat Lisa of Cynthia dit maar niet horen
Joanne schreef:En trouwens Vlieland lijkt me ook erg leuk voor een weekje of twee. We zijn er in mijn kinderjaren tien jaar achter elkaar op vakantie geweest. Zou het graag weer eens terugzien. Maar dan wel liefst in het Seeduyn hotel of een gezellig duinhuisje.
Ik ben vorig jaar een dagje op Vlieland geweest. In het voorjaar, eind april vlak na een politiek congres in Leeuwarden. Zo kon in het combineren. Heel mooi en stil. Ik heb een wandeling rond het eiland gemaakt, gevolgd door een bezoek aan de bibliotheek aldaar (aanbevolen!). Ik raad je zeker aan om weer eens terug te gaan. Al is het voor één dag of een weekend, het zal je goed doen.
Vanuit Lelystad is per wagen het beste te doen (A6 Lelystad - Emmeloord - Joure, A7 Joure - Sneek - Zurich/Kop Afsluitdijk, A31/N31 Zurich/Kop Afsluitdijk - Harlingen).
Per OV: (Helaas nog geen lijn Lelystad-Noord Nederland

)
1) Bus 315 richting Groningen, in Joure bij de rotonde overstappen op Bus 99 richting Harlingen. Reistijd Lelystad-Harlingen 3.20 uur. Daarvanuit nog 1½ uur per boot naar Vlie, totale reistijd 5½ uur
2) Sneller en met meer overtappen: Bus 315 richting Groningen, in Heerenveen bij het NS-station overstappen op de trein naar Leeuwarden en aldaar overstappen op de boemel naar Harlingen. Reistijd 2.40 uur en kortere overstap in Harlingen, totale reistijd 4½ uur
Wil je meer kennisinfo, dan kun je met me msn'en