'Omgebouwde' golfer geweigerd op vrouwentoernooi

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Yil
Eredivisie
Contacteer:

'Omgebouwde' golfer geweigerd op vrouwentoernooi

Bericht door Yil »

AMSTERDAM - De golfclub van Fort Wayne in de Amerikaanse staat Indiana weet het zeker: Danielle Swope is een man en mag niet meedoen aan het vrouwenkampioenschap van de stad en is doorverwezen naar de kwalificatieronde voor het mannentoernooi.

Maar zo zeker als de directie van de golfclub is, zo heftig bestrijdt Swope zelf haar eigen 'mannelijkheid'. Ze werd geboren met de geslachtelijke kenmerken van zowel een jongen als een meisje, maar op haar geboorteakte vulde de arts als geslacht 'mannelijk' in, en daar houdt de golfclub aan vast.

De voorzitter van de Bond voor vrouwelijke golfers van Fort Wayne erkent dat het om een pijnlijke kwestie gaat maar stelt dat "de regels nu eenmaal de regels zijn, en die gelden voor iedereen." De deelnemers aan het mannenkampioenschap van Fort Wayne hebben, in tegenstelling tot de vrouwen, geen bezwaar aangetekend tegen Swope's deelname.

Vorig jaar deed Swope wel mee aan het vrouwenkampioenschap van de staat Indiana, maar de bond scherpte na haar omstreden deelname de reglementen aan, waardoor een nieuwe gooi naar die titel er niet in zit.

De 40-jarige Swope werd opgevoed als het jongetje Daniel. In de jaren '90 liet ze zich 'ombouwen' en veranderde ze haar naam in Danielle.

http://www.telegraaf.nl/telesport/12293 ... rnooi.html
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Misschien moet ze eens contact opnemen met die Mianne Bagger. Is toch ook een "omgebouwde" Golfster die gewoon met de vrouwen meedoet.
Kwordt trouwens wel steeds kwaaier als ik dit soort stukjes lees. Gewoon het gebrek aan respect van veel mensen als het om dit soort zaken gaat. Ik zou er bijna expres voor gaan sporten om een discussie uit te lokken.
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi,

Had het stuk ook gelezen en ook nog is gekregen van een collega hier op org. Ga het op de voorpagina zetten.

Groet,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Ik vind het nog steeds geen goed idee om hier op de voorpagina ook maar te reppen over "omgebouwden". Het was een kleine moeite geweest om het kopje te veranderen in transseksuele golfer... Ik snap de media ook niet helemaal, tis vaak omgebouwde als er over transen bericht wordt, maar nooit verklede kerel als het over travestieten gaat.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Zit wat in moet ik toegeven vind het indeze ook een beetje bot overkomen en aangezien het op de voorpagina staat helpt het natuurlijk best mee met beeldvorming. Is overigens slechts de schrijver van het artikel aan te rekenen maar vind in deze situatie trav.org het recht hebben daar een wat beter geschikte titel voor te gebruiken. For the sake of namingconventions (hahaha net geleerd bij mijn opleiding)
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Slechte berichten hoor, transen die niet mee mogen doen bij de vrouwen.....
Mianne Bagger mag trouwens niet overal spelen hoor, in Nederland was ze ook toeschouwer.....

Gelukkig heb ik er geen last van :D

Afbeelding
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Geweldig Amanda
Zo hoort het ook maar vond je zelf dat je terecht gewonnen had of dat je misschien een voordeeltje hebt? Heb je hard moeten knokken bedoel ik of kwam het aanwaaien?
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Eerlijk gezegd was er weinig weerstand van de dames. Reden hiervoor is dat deze tak van het fietsen (four-X) zo goed als geen vrouwen kent. Het was dan ook een introductie dag voor de dames met als laatste een wedstrijd, alles georganiseerd door http://www.girlzz-offroad.com/
Bij het bmx-en, waar ik ook aan mee doe, zijn we met een behoorlijke groep en daar wordt je, ik dus, niet zomaar eerste.
Iedergeval zijn de berichten ten opzichte van mij wel heel positief, gelukkig :D
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Hoi dames,

Ga met jullie visie mee. Verander het bij deze naar Transseksuele golfer.

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Pamela- schreef:Hoi dames,

Ga met jullie visie mee. Verander het bij deze naar Transseksuele golfer.

Liefs,
Dank 8) :D
Plaats reactie