Hemeltje dames, dit wordt denk ik een "lange", en om het een beetje geordend te houden, begin ik bij Nataschja.
Ahlan wa sahlan, bint gameela, misa' il khar? Izzayyik.
Jouw opmerking aangaande de taal was voor mij net het moment om eens wat meer de Arabische Wereld te verduidelijken, al snappen een boel mensen hier ook niet waarom die Saudiers zo bijster stug en anti-Westers ingesteld zijn, hun rijkdom hebben ze uiteindelijk te danken aan een stel imbiciele Engelsen die het in hun botte hersens haalden om in die bloedverzengende hitte naar olie te gaan zoeken.
En inderdaad, als je zo eens een paar van die platgeslagen vliegen op papier zet, is het best geinig als je daarbij bedenkt dat er mensen zijn (en dat zijn er meer als de meeste mensen verwachten) die het nog kunnen ontcijferen ook. Maar goed, onze telling komt uit het Arabisch (1,2,3 en zo verder, dat verhaaltje klopt).
Maar wat keelklanken betreft is Spaans en Portugees net zo'n ellende voor mij, niet te vergeten "hoe klink ik enigzins vrouwelijk"

!
Mara,
Wat ik in deze uithoek van de wereld doe is werken! Mijn werkgever verkoopt produkten die onmisbaar zijn bij het beheren van een haven of het uitvoeren van patrouillerende taken voor de Kustwacht. En daarbij wordt een opleiding voor het personeel meegeleverd. Daar ik bij de Koninklijke Nederlandse Marine aan boord van de schepen waarop ik gevaren heb zo goed als altijd Opleidingsmeester ben geweest en mijn nieuwe werkgever dit ook heeft doorgekregen van de Marine, mag ik dus in het Midden-Oosten (van Syrie tot en met Oman en alles wat er aan Arabisch/Islamitische landen tussen ligt, dus ook Irak (gelukkig afgeblazen) en Iran) lesgeven aan kneuzen die totaal geen idee hebben wat ze met een nieuw schip moeten doen. Deze opleidingsverzorging is zowel nautisch (voor de stuurlieden) als technisch (voor het machinekamerpersoneel). Nu ben ik in de Verenigde Arabische Emiraten, maar ondanks dat men hier veel Westerser is ingesteld, ik kan hier nog steeds de bak in voor het "zich anders doen voorkomen dan het geslacht vermeld in des persoons paspoort". Dus ja, vervelend. Maar 1 geluk, 19 september ongeveer fladder ik terug naar Nederland voor een paar dagen. En voor zover ik weet hoef ik mij niet bij "de baas" te melden, dus begint het kleden als de andere sexe weer, zij het dan wel de HELE dag en niet zoals nu enkel 's avonds met alle luiken dicht, telefoon onbereikbaar en alle deuren op slot.
Bovenstaand verhaal geeft ook gelijk antwoord op Natas d'r vragen uit haar 2de reactie na mijn voorgaande. Wel heb ik altijd als voordeel dat ik aan de kust zit, enige plekken hier waar schepen hun werk kunnen doen.
En inderdaad Lisa, niet alle Arabs zijn moslim, ga maar eens naar Syrie, Libanon of Jordanie, daar vindt je vast nog wel andere religies (ik heb ze in ieder geval wel gevonden). Wel knap dat je al die informatie, die overigens voor de onwetende best interessant is om te lezen, boven water getoverd hebt. Alleen een opmerking aangaande jouw 1 na laatst geplaatste alinea, zoals je zelf al aangeeft in de laatste alinea van jouw reactie, TIJDEN ZIJN VERANDERD!!! In de meeste Arabische landen is de vrouw van ondergeschikt belang in het openbaar, zeer zeker in Saudi Arabie, slechts thuis heeft zij wat te vertellen en dan alleen nog maar over de hulp(en) in de huishouding en af en toe de kinderen. In het openbaar kan ze het "shaken", dan heeft de Witte Jurk het voor het zeggen. Alhoewel daar ook in Saudi Arabie iets in aan het veranderen is, Vrouwen krijgen wel steeds meer vrijheden, m.u.v. het besturen van een motorvoertuig.
Voorlopig heb ik hier (Arabische Wereld) mijn tijd verdaan sinds begin 2002, enige voordeel is wat meer Europeesche Florijnen, en dat vind de Nederlandse belastingdienst ook heeeel prettig

, op mijn spaarrekeningetje dan wanneer ik bij Hare Majesteits Marine had blijven dienen.
Maar goed, dit was dus een reactie op eerder geplaatste reacties die van het orginele onderwerp afwijken. Dan laat ik het hier maar bij voor nu.
Bedankt voor jullie reacties, Dames

!
Groetjes en een dikke pakkerd,
Vivian Michelle