Door de mand vallen (ff van me afschrijven)

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Zohra schreef: Agressief? Me het mezelf moeilijk maken? Waar halen jullie het allemaal vandaan? Ik geef slechts een weergave van een bepaald moment van iets dat ik meemaak en ineens wordt dat door jullie 'mannelijk' genoemd of 'wijverig' nou ok. Dan ben ik liever een 'wijf' dan een truttige tante. MAar dat maakt me niet minder vrouwelijk. Je kent mij niet eens, je beoordeelt me alleen maar op een stukje tekst dat je hier leest op een forum en verder ken je mij helemaal niet.
Agressief ja! En niet vanwege dat ene incident dat je beschrijft, maar vanwege de manier waarop je hier steeds als een onbehouwe boer(in) te keer gaat. Je hele manier van communiceren is agressief. Op het moment dat iemand je tegengas geeft op een manier die even direct is als jouw eigen manier van schrijven, ga je schelden, dat noem ik agressief.

Enne over dat truttige, dan heb je toch echt ook een compleet verkeerd beeld van mij. Iemand als Suna kan ook onmiddelijk bevestigen dat truttig en ik niet samengaan. Eerder Old Skool Punk, Wave en Goth :P
Zohra schreef: 'een poging doet om vrouwelijk te zijn!' Wat weet jij nou van mij af? Je ziet hier slechts een foto en leest een paar woorden en DAAROP beoordeel je me al? Sorry, maar dit vindt ik OLIEDOM!
Ik zie hier een foto, lees de stijl waarin je schrijft en heb je website bekeken, dus da's wel ietsje meer dan jij nu suggereert. Wat ik in dat alles _niet_ zie is een poging om je vrouwelijk te presenteren. Als je gelezen hebt, heb je ook gelezen dat het enige wat telt de poging is, niet het resultaat, maar als zelfs de poging ontbreekt...
Zohra schreef: ik ben juist een ontzettend gevoelig mens. En juist mijn reacties zijn UITINGEN van mijn gevoeligheid. Maar ok, mevrouw SPREEKBUIS voor TRANSSEXUEEL NEDERLAND. Je hebt toch de waarheid in pacht he? Samen met Esther.
Spreekbuis ben ik hoogstens voor een hele andere groepering en voor de rest: doei Zohra... ga maar weer lekker van je eigen gelijk overtuigd zijn.
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Zohra schreef:Mevrouw ESTHER....

Even over jou 'TRANSSEXUALITEIT' jeetje wat kan jij op details letten zeg... wie heeft het hier over SEX??? Kom je wat te kort ofzo? Ik heb het niet over sex hoor... jij let mij een beetje te veel op details als een paar letters die wat ongelukkig geplaatst zijn pffff!!!
Ach beste kind, niet alleen een paar letters, maar vrijwel alles wat je schrijft is wat ongelukkig geplaatst. Maar hoe dan ook, ik wens je alle succes in de toekomst, hopelijk gaat je fantasie niet teveel met je op de loop.
Zohra
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Zohra »

Met mijn fantasie is niks meis 'mevrouw 'Esther'. Maar hooghartige figuren als jullie (jij en Jenni) kunnen mijn rug op. Ik ben niet van jullie stand, gelukkig niet. Jullie nemen alles wat ik zeg met een vergrootglas en vergroten het dusdanig uit dat het lijkt alsof ik verkeerde dingen zeg. Maar ja, gelukkig hoef je niet met iedereen vriendjes te zijn... met jullie al zeker niet. Duidelijk is dat we elkaar niet liggen, maar dat zal me geheel worst wezen.

Mensen die mij kennen weten dat ik op en top vrouwelijk ben, jullie zijn niet de genen die voor mij bepalen wat stereotiep is, trouwens, dat bepaald ik ZÉLF, daar heb ik jullie niet voor nodig, jullie brengen mij niet aan het twijfelen hoor!

Overigens, als het jullie niet zo 'raakt' waarom reageren jullie dan zo... echt lachwekkend gewoon!!!!
Afbeelding

Beleef het mee in Privé!
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Zohra schreef:Met mijn fantasie is niks meis 'mevrouw 'Esther'. Maar hooghartige figuren als jullie (jij en Jenni) kunnen mijn rug op.
Euh, allebei tegelijk, of een voor een? Wat een smerig idee zeg.
Overigens, als het jullie niet zo 'raakt' waarom reageren jullie dan zo... echt lachwekkend gewoon!!
Ja brullen he? Ik heb ook dolle pret met je.
Forumwatch
de baas van de dag

Bericht door Forumwatch »

esther1 schreef:Leef je leven, wees jezelf, en dat sommigen het er niet mee eens zijn en/of niet begrijpen ... is gewoon een kwestie van jammer.
fenna69
ForumFan

Bericht door fenna69 »

waar gaat het nog eigenlijk over in deze draad ... het is wel duidelijk dat iedereen uniek is .... en gelukkig transen ook. We hebben allemaal onze eigen manier van doen. De een laat zich wat makkelijker in de verdediging jagen en gaat dan wat schopperig reageren, terwijl een ander er op een wat diplomatiekere manier mee omgaat. Waar je het meest me wint, hangt ook weer af van de situatie. Soms werkt het t beste om iemand een vreselijk knal voor zijn kop te geven, terwijl er ook situaties zijn waar je door zo'n houding de handel escaleert. Wat is wijsheid.....

Wat ik belangrijk vind, is om behalve een balans in mezelf vast te houden ook een balans met mijn omgeving te hebben. het een gaat niet zonder het ander.
Maar ondanks dat we allemaal anders zijn, is de een niet beter of slechter dan de ander. Eigenlijk mogen we iemand alleen met zichzelf vergelijken. Bekijken wat voor ontwikkeling iemand doormaakt....
Zodra je iemand met een ander gaat vergelijken, kom je op glad ijs terecht en ga je ook voorbij aan de individualiteit. Het is net als met appels en peren .....

heel kort samenvattend: 'leef en laat leven'

terug on-topic:
sinds een paar weken ben ik ook op het werk 'om' en in de 2e week heb ik een aantal keer een situatie gehad waar ik duidelijk 'gelezen' ben. Als ik in die situaties zou hebben geroepen: "Ik ben vrouw en wie denk je wel niet dat je bent?" had ik mezelf onmiddelijk belachelijk gemaakt. Eigenlijk reageerde ik er niet op ... ging gewoon door met wat ik aan het doen was. Natuurlijk was ik er niet blij mee, laat dat duidelijk zijn (een paar keer zat ik ook bijna te janken), maar nadat het wat was bezonken, was er wel een zelfreflectie. "ok, ik ben gelezen, wat kan ik in mijn presentatie veranderen om dat een volgende keer te voorkomen?" en met die benadering was er ook onmiddelijk weer veerkracht ..... voor een paar centen kocht ik wat (haar) accessoires en ben gaan experimenteren en van bekenden kreeg ik ook onmiddelijk weer complimenten over mijn voorkomen. Maar de test was natuurlijk de onbekende voorbijganger en die was opeens duidelijk minder overtuigd dat ik een 'kerel' ben :)

zo hebben we allemaal onze eigen methode .....
greetz Fenna ;)
esther-marye
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Het wordt hier wel gezellig hoor... Volgens mij kunnen jullie beter met elkaar in een hokje gaan staan met een paar kussens in de hand, en meppen maar (met die kussens....) :D
Groetjes

Afbeelding
Zohra
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Zohra »

Lieve mensen,

Ik heb besloten er verder niet meer op in te gaan in overleg met 'forumwatch'. Het is totaal off-topic gegaan terwijl het over iets heel anders ging, zoals zo vaak op het forum! Uiteindelijk kletsen we niet meer waar het daadwerkelijk om gaat maar worden er zaken bijgehaald die er totaal niet toedoen!

Daarom heb ik besloten mijn mond dicht te ritsen nu en de eer aan mezelf te houden! Had ik misschien eerder moeten doen, maar ja ok... het is nu eenmaal gebeurt!

Groetjes,
Zohra
Afbeelding

Beleef het mee in Privé!
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Forumwatch schreef:
esther1 schreef:Leef je leven, wees jezelf, en dat sommigen het er niet mee eens zijn en/of niet begrijpen ... is gewoon een kwestie van jammer.
<< :roll: :roll:
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Om Travestie.org en mijn andere collega's in het webteam niet in verlegenheid te brengen, reageer ik op persoonlijke titel. Mij wordt verweten dat ik dingen persoonlijk aantrek. Dat is misschien zo, maar als je niks op jezelf betrekt, kan je ook geen verantwoordelijkheid ervoor nemen.

Het was echt niet tegen Esther gericht. Een discussie dreigde uit de hand te lopen. Het leek juist zo een mooie manier om de strijdende partijen bij elkaar te brengen door te laten zien dat Esther er wel achter het recht van Zohra stond om haarzelf te zijn, ook al was ze er niet eens met hoe zij het deed. Het is tenslotte haar advies, dat iemand gewoon zichzelf moet zijn, en er niks moet aantrekken van wat anderen denken:
Het is een voortreffelijk staaltje van wijsheid, kort en bondig, en ere wie ere toekomt. De "ik zelf bij sommigen soms ook niet" is zelfs bewust weggelaten om te vermijden dat het naar Esther wees. Hiermee kon de discussie terugkeren naar een inhoudelijk niveau. In de huidige sfeer zou ik echt niet weten welke andere reactie de gewenste resultaat had gehad. Tal van mogelijkheden hebben het revue gepasseerd. Elke andere optreden zou worden gezien als een poging om iemand of monddood te maken of de zwarte piet toe te spelen. Tenminste, dat was de overweging.

Ik vind het zeer spijtig dat de verhoudingen zo ernstig verstoord zijn dat een oprecht goedbedoelde poging om een ontluikend conflict op een vreedzame manier te bedaren met zoveel achterdocht wordt begroet. Ongetwijfeld maken wij fouten. En met zoveel diverse soorten mensen, is het ook niet verwonderlijk dat er bij elke optreden altijd iemand is die er niet mee eens is. Maar de fout kan niet altijd alleen aan ons liggen. Het lijkt mij zinnig dat wij ons allemaal gaan bezinnen over wat wij zelf kunnen doen om de toonzetting in het forum te brengen naar een niveau waar iedereen, forumleden en forummoderators, ts, tg en tv, elkaar in hun waarde laat, het voordeel van de twijfel gunt, en met onderling respect behandelt.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Lisa met een S schreef:(...) Het lijkt mij zinnig dat wij ons allemaal gaan bezinnen over wat wij zelf kunnen doen om de toonzetting in het forum te brengen naar een niveau waar iedereen, forumleden en forummoderators, ts, tg en tv, elkaar in hun waarde laat, het voordeel van de twijfel gunt, en met onderling respect behandelt. (...)
Al gedaan aangezien ik me ook realiseerde, dat mijn te temperamentvolle kant te veel de boventoon ging voeren. Ik blijf staan achter mijn oorspronkelijke mening die ik in mijn eerste bijdrage schreef en hoewel ik ook nog wel sta achter grote delen van de inhoud van wat daarna kwam, was de vorm daarvan "wellicht" wel wat te heftig.
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Lisa met een S schreef: Het was echt niet tegen Esther gericht. Een discussie dreigde uit de hand te lopen. Het leek juist zo een mooie manier om de strijdende partijen bij elkaar te brengen door te laten zien dat Esther er wel achter het recht van Zohra stond om haarzelf te zijn, ook al was ze er niet eens met hoe zij het deed. Het is tenslotte haar advies, dat iemand gewoon zichzelf moet zijn, en er niks moet aantrekken van wat anderen denken:

Lisa
Met deze aanvulling erbij kan ik er iets beter mee leven.
Toch krijg je met het quoten van betr. alinea, zonder commentaar, uit zijn context gehaald, afkomstig uit een andere draad en van een ander forumgedeelte bij mij de handen niet op elkaar.
Plaats reactie