Hoihoi,
wat Maruscha zoal schrijft, daar kan ik me wel in vinden.....dat het begrip TG min of meer gekaapt word door types die af en toe en panty of lingerie aantrekken, en zich dan TG noemen, ook al leven ze volledig als man.
Ikzelf ben erg blij met het hokjesfenomeen: ik ben weliswaar als een jongensbaby ter wereld gekomen, maar ik was in alle opzichten al vrouwelijk toen de placenta achter me aankwam, bij wijze van spreken. Zo werd ik een erg vrouwelijk jongetje, toen een erg vrouwelijke puber, en daarna een erg vrouwelijke volwassene (en ik werd ook frequent voor een vrouw aangezien).
Op mijn 25e had ik nog -goddank- geen baardgroei en lichaamshaar, maar het feit dat mijn oudere broers dat wel ontwikkelden zo tegen hun 30e zette me wel erg aan het denken, voor mij zou het een totale nachtmerrie zijn geweest, als mij dat zou overkomen.
Om een lang verhaal kort te maken: ik ben bij de VU begonnen als transsexueel, maar na verloop van tijd besefte ik dat een SRS in mijn geval onnodig was, of overbodig, mijn genitalieen zaten me niet in de weg, en bepaalden ook niet mijn (vrouwelijke) identiteit.
Alleen: wat was ik dan wel ,als ik niet een transsexueel was, maar wel als vrouw leefde? Een full-time TV? Daar kon ik me niet in vinden.........totdat ik over het hokje TG las, dat was ik, ik had een naam, en ik kon weer verder in het leven, als TG
Ik leef dus 24/7 (succesvol) als vrouw.
Evengoed verbaas ik me, net als Maruscha, wel eens over de gender benamingen van anderen; niet alleen over de man in panty of lingerie die zich TG noemt, maar als man leeft, ik verbaas me ook over de uitgesproken mannelijke transen die een SRS moeten en zullen hebben, nog liever gister dan vandaag.
En dan heb ik het niet alleen over uiterlijk, want daar kan iemand weinig/niets iets aan doen, maar over de uitgesproken mannelijkheid die een dergelijke TS kan uitstralen, door de mannelijke motoriek, de *manier* van spreken, de uitgesproken mannelijke manier van gesticuleren, en daarbij meestal een (uitgesproken) mannelijk beroep. Ik kan met de allerbeste wil van de wereld geen sprankje vrouwelijkheid ontdekken aan dergelijke TS'en, en toch ondergaan ze een SRS, of willen ze dat. Dat bevreemd me net zo zeer als de man in lingerie/panties die zich alsnog TG noemt.
Groetjes Mila.