Anyway, ik lees hier regelmatig van mensen dat ze zichzelf als transgender beschouwen. Nou heb ik transgenders (of transgenderisten, daar wil ik even van af wezen) altijd beschouwd als een man die daadwerkelijk leeft als vrouw (of een vrouw als man, maar laten we het even simpel houden), al dan niet fulltime, maar vooralsnog niet de intentie heeft om het transitie-traject te doorlopen.
Wat dat betreft sluit het goed aan bij de definitie zoals die hier op travestie.org wordt gegeven:
Nb: ik besef goed dat dit een definitie is, en niet de enige.Transgenderisten zijn mensen die structureel leven als lid van het tegengestelde geslacht, volledig dan wel parttime. Sommigen van hen behouden hun oorspronkelijke identiteit op hun werk of bij formele gelegenheden; anderen vertonen zich in hun nieuwe identiteit in heel het dagelijks leven. Transgenderisten zijn uniek omdat voor hen het handhaven van zowel mannelijke als vrouwelijke kenmerken van belang is om een gevoel van evenwicht te hebben.
Echter, kennelijk denken sommigen hier anders over: er zijn er bij die zich alleen maar in 'sexy' lingerie steken maar zich toch transgender noemen. Er zijn er bij die af & toe als vrouw voorzichtige stapjes buiten de deur zetten maar zich toch transgender noemen. Er zijn er zelfs bij die nog nooit vrouwenkleding aan hebben gehad maar zich toch transgender noemen.
Zonder deze mensen te willen aanvallen toch een vraag: wat maakt jullie tot transgender? Waarom niet simpelweg 'travestiet' of 'fetishist'? Heeft dat te maken met de negatieve lading die die woorden hebben, of is het iets anders?
-->