Vermoedelijk worden de hokjes nooit afgeschaft... maar die fases en sub-fases maakt het nog ingewikkelder
Maar dan hebben wij weer wat om over na te denken welke fase en subfase zitten wij nu eigenlijk
Nataschja
Moderator: Moderators
Waarom niet? Jij gebruikt mij af-en-toe toch ook als voorbeeld?Maruscha schreef:Frederique, zou je mij niet meer als voorbeeld willen gebruiken?
Da's mooi: dan is 't jou in ieder geval duidelijk wat ik bedoelMaruscha schreef:Daarom heb ik me ook de laatste dagen afzijdig gehouden: ik wordt er een beetje moe van, vooral ook omdat de reacties van sommigen (zeker van jou) zo verschrikkelijk voorspelbaar zijn.
Zo zie ik dat niet, maar goed, als jij dat wel zo wilt zien - be my guest. Overigens zou ik over jouw mening net zo goed iets kunnen schrijven als: in jouw ijver om TV's uit het TG-hokje te schuiven beperk je mensen in hun eigenwaarde. Maar goed - laten we niet elkaars mening gaan be-flamen.Maruscha schreef:In je ijver om vooral maar totale vrijheid te prediken beperk je anderen in hun denkwijzen.
Dus ook ik was benieuwd naar de redenen waarom iemand zich transgender noemt en niet wat anders.je hebt Travestieten = hoofdzakelijk voor de aandacht en sex, en is meestal héél erg overdone...
Natuurlijk. Ik heb dan ook net zoveel respect voor iemand die goed met zijn travestie-gevoelens omgaat als voor iemand die dat met haar transseksualiteit doet. En misschien moet ik het nog een keer zeggen: ik zou er heel wat voor over hebben 'slechts' een travestiet te zijn. En dan bedoel ik dus niet dat travestie minder is, wel makkelijker. Neem dat nu maar aan van iemand die beide kanten heeft meegemaakt.Elsa schreef:Als ' partnervan' zit ik in een heel ander hokje.. Mij bekruipt een gevoel dat een travestiet onderaan in de rangorde wordt geplaatst. Misschien wel vanwege de zeer vreemde foto's die sommige fetisjisten plaatsen, blote billen met een string en dan de opmerkingen eronder 'jij bent een echte vrouw'.
Maar ik denk dat er genoeg zijn die zeer serieus en integer het Travestie zijn beleven.
elsa
Op zich kan ik me voorstellen dat als je mijn berichten van 1-4-2004 net zo zwaar weegt als mijn latere berichten dat je zoiets concludeert. Toch is mijn gevoel best ge-evalueerd. Die borsten zijn minder belangrijk geworden, het rokje ook. Ik voel me nu zelfs vrouw(elijk) als ik in mannenkleren zit.Lisa met een S schreef:En overigens, wat mij betreft, wanneer ik luister naar de gevoelens van Frederique, vind ik ze heel erg lijken op die van een travestiet -- met name dat associatie van rok en borst met vrouwelijkheid. Ik zou mij echter wel kunnen vinden in haar in het hokje transgender te plaatsen vanuit haar handelen.
Naar mijn idee heeft een travestiet er voldoende aan alleen het omkleden (en misschien wat lichte sociale activiteiten), terwijl het voor een TG vooral belangrijk is om te leven als vrouw. En daar komt wel iets meer bij kijken. Een TG laat zich ook niet 'dwingen' een mannelijke rol te vervullen: net zoals een trans op den duur ook de stap MOET maken.Nataschja schreef:Vraag... Wat is typisch travestie, transgenderisme of transsexualiteit?
Je kan me naar de homepage sturen van travestie.org het kopje informatief... als ik me niet vergis.
Ik heb mij ook in het verleden (en misschien in de toekomst weer) zich beziggehouden met het gevoel van vrouw-zijn en man-zijn en ben tot de conclusie gekomen dat ik geen idee heb wat dat betekent. Ik weet niet hoe een man of vrouw dient te voelen. Ik weet alleen hoe ik mij voel. En toevallig ben ik geboren in het lichaam van een manFrederique_ schreef:ik merk nl meer en meer dat ik mij vrouw voel en dat alle keren dat ik me man voel vooral te maken hebben met situaties in het verleden waarin ik "mijn mannetje moest staan".
Ik ken 2 gevoelens:Lisa met een S schreef:Ik heb mij ook in het verleden (en misschien in de toekomst weer) zich beziggehouden met het gevoel van vrouw-zijn en man-zijn en ben tot de conclusie gekomen dat ik geen idee heb wat dat betekent. Ik weet niet hoe een man of vrouw dient te voelen. Ik weet alleen hoe ik mij voel. En toevallig ben ik geboren in het lichaam van een man
Dit is nu volgens mij precies waar het bij een TG of TS omdraait. Het kan misschien als travestie beginnen, maar gedurende het proces wordt het steeds duidelijker dat je niet anders kunt.Een TG laat zich ook niet 'dwingen' een mannelijke rol te vervullen: net zoals een trans op den duur ook de stap MOET maken.
Een TG laat zich ook niet 'dwingen' een mannelijke rol te vervullen: net zoals een trans op den duur ook de stap MOET maken.
Franscien,franscien schreef:Dit soort overwegingen kan er toe leiden dat men zich 'gedwongen' voelt om in een bepaald keurslijf te moeten blijven.
Dit betekent volgens mij dat je je wel TG kunt voelen, maar nog niet als TG kunt leven, tenzij je bereid bent om alles wat je lief is op te geven. (een zware en moeilijke beslissing)
Dit was toch ook de kern van je vraag? Waarom voel jij je TG en geen TV?
.....me rest de vraag aan jou en misschien ook aan de anderen.....als je seks heb of opgewonden bent, hoe voel je dan of wat ben je dan.....welke rol vervul je in bed......en ik bedoel niet wat van jullie van de partner verwacht word, nee welke rol neem je zelf in, ik bedoel.......TG heet toch, zo lees ik nu vaker, man zijn, misschien met aanpassingen maar dan toch de vrouw leven......bij het leven hoort ook seks, vandaar die vraag......Frederique_ schreef:(zonder dat daar een seksuele geladenheid in zit)