WC's voor T's in Brazilië
Moderator: Moderators
Lieve Denise,
je hebt inderdaad het recht om de rechter te kiezen. Ik doe dat ook als ik en femme op pad ben en heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Als je je vrouw voelt en daarna ook kleedt dan kun je ten alle tijde de rechterdeur nemen.
Voor een ieder een prettige Kerst en een ZALIGE jaarwisseling.
Bea.
je hebt inderdaad het recht om de rechter te kiezen. Ik doe dat ook als ik en femme op pad ben en heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Als je je vrouw voelt en daarna ook kleedt dan kun je ten alle tijde de rechterdeur nemen.
Voor een ieder een prettige Kerst en een ZALIGE jaarwisseling.
Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
-
Franscien
- dagelijks aanwezig
Een beetje vreemd zo'n discussie over het gebruik van een / de WC..
Onlangs was ik op een (overwegend mannelijke) bijeenkomst waar een paar dames bij aanwezig waren. ( het was werk gerelateerd) Tijdens een pauze stonden een aantal heren in de wachtrij voor het toilet, waarop een van de dames zij "dan neem je toch gewoon het dames toilet" Kijk dat is voor mij nou een helder antwoord over hoe het ook zou kunnen. Geen gezeik
over welk toilet je gebruikt, maar gebruik maken van het toilet dat beschikbaar is.
Leve de emancipatie!
Onlangs was ik op een (overwegend mannelijke) bijeenkomst waar een paar dames bij aanwezig waren. ( het was werk gerelateerd) Tijdens een pauze stonden een aantal heren in de wachtrij voor het toilet, waarop een van de dames zij "dan neem je toch gewoon het dames toilet" Kijk dat is voor mij nou een helder antwoord over hoe het ook zou kunnen. Geen gezeik
Leve de emancipatie!
A) Ik heb nooit een rok aan, dus zou niet weten hoe je staand met een rok kunt plassen.TV-Bea schreef:He Muts,
heb je wel eens geprobeerd staan te plassen met een rok aan??? Uiteraard ga je op een dames toilet altijd zitten. Anders kun je niet zeuren dat de bril omhoog stond. Dit is het vrouwenrecht.
B) Ik plas nooit staand, omdat ik daar niet goed voor geschapen ben.
C) Ik kom regelmatig op damestolietten waar de bril omhoog staat, dus jouw theorie gaat niet helemaal op. Ik denk dat mannenen net zo goed op de damestoiletten gaan, als het druk is bij de heren als de vrouwen doen op de herentoiletten.
En by the way, de vraag is echt serieus bedoeld, Bea. En ik denk dat ik er inderdaad maar eens een poll tegenaan gooi. Dank voor het idee, Denise!
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
-
Franscien
- dagelijks aanwezig
In principe kan ik me in deze uitspraak wel vinden, maar het is voor velen nog een grote drempel om dit ook in de praktijk ten uitvoer te brengen. Vaak heeft een dergelijke uiting van je TV, TG, TS zijn een hele vervelende uitwerking waardoor het juist mensen afschrikt om nog bij daglicht als zodanig te verschijnen. Alleen de mensen met de meeste moed zullen dit doen omdat zij kunnen omgaan met de reacties van de wereld om zich heen.Joanne schreef:Het uitgangspunt zou moeten zijn dat je genderdyforie opgelost wordt zodat je gewoon van je eigen leven kunt genieten zonder dat je daarvoor hoeft te denken dat je een afwijking bent of jezelf voor moet houden dat je iets bent wat je niet bent. Vind het ook nog steeds onbegrijpelijk dat je nadat je uit de kast gekomen bent dat je trans bent er vervolgens aan de andere kant weer induikt door je als vrouw voor te doen terwijl je eigenlijk een Trotse Trans zou kunnen zijn die met trots al haar specifiek eigenschappen koesterd. Tsja dat noem ik geen klagen meer dat is eigenlijk meer opruien en aan het denken zetten zodat we misschien met zijn allen duidelijk kunnen krijgen dat je dit soort dingen alleen voor elkaar krijgt door signalen af te geven. Door je dus bijvoorbeeld openlijk als TS TG of TV te presenteren zodat je in ieder geval in je eigen omgeving dat rimpeltje veroorzaakt wat mensen aan het denken zet. :
Toch is dit een belangrijke stap om die wereld te laten zien dat er meer is dan de twee hokjes 'man' en 'vrouw' Meer serieuze publiciteit kan er in de toekomst toe bijdragen dat het fenomeen transsexualiteit net zo bij de maatschappij hoort als homosexualtiteit en bisexualiteit. Uitzonderingen daargelaten, is het voor mensen uit deze 'groepen' mogelijk om normaal aan het maatschappelijk leven deel te nemen terwijl dit voor de T's (nog) niet (overal) het geval is.
Ik heb nog nooit een T*-burgemeester gezien, terwijl een Homo burgemeester geen enkel probleem is.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
http://www.georginabeyer.com/franscien schreef:Ik heb nog nooit een T*-burgemeester gezien, terwijl een Homo burgemeester geen enkel probleem is.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
-
kim dietrich
- ForumFan
Heel flink van je Frederique. Je durft wel! Maar je conclusie is wat snel. Je hebt een slagje gewonnen, maar de oorlog nog niet. Wacht op een volgende aflevering. Gun de tegenstander wat tijd. The empire will strike back! En dan is het van belang dat je je goed ingedekt hebt, weet waar je zwakke plekken zitten en een duidelijke strategie hebt. Succes,Frederique_ schreef:Toch een positieve noot inbrengen: naar mijn ervaring is het zo dat toen ik eenmaal echt durfde (en mijzelf meer accepteerde) bleek dat zowel mijn omgeving als de maatschappij veel meer accepteert dan ik dacht dat ze zouden accepteren. Voorbeeld: ik ben vandaag in een knie-lang rokje, met wat langer haar, een vrouwenjas en laarzen, zonder make-up urenlang met het OV gereisd en ben geen enkel probleem tegengekomen (enkele verbaasde blikken zijn voor mij nl geen probleem).
Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
-
kim dietrich
- ForumFan
Bovenstaande tekst is van Sherry F. Colb, een biologische vrouw.[/quote]Lisa met een S schreef:My reaction was to share the skepticism about the ability of surgery to make a grown man into a woman.
Ik wil niemand beledigen, maar ik begrijp wel wat Sherry Colb hier bedoelt en ik voel wel met haar mee. Het is echt niet een SRS waar het om gaat als het goed is. Ik heb vaak genoeg te maken met mooie vrouwen en de essentie zich echt niet in het slipje. Helaas voor al die mannen, vrouwen en medici die anders denken. En natuurlijk hebben ze soms prachtige gezichtjes waar je jalours op zou worden, en dat is leuk meegenomen maar uiteindelijk zit hem daar ook de essentie niet. En als je dat niet begrijpt, hoor ik het wel.
Groetjes,
Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!