Volgens mij is dat met heel veel dingen zo.Als je op gaat letten, dan vallen dit soort dingen gewoon op, b.v. als je met zwangerschap bezig bent, is het net of bijna iedereen zwanger, en als je over ziektes praat idem dito

Als ik naar het VU op controle ga dan betrap ik mezelf er op dat ik meer op vouwen ga letten dan normaal, omdat het daar natuurlijkl geen toeval is om daar "lotgenoten" tegen te komen.Onze groep vrouwen let denk ik gewoon altijd meer op dit sooort dingen, en vaak zie je dan punten waar je zelf onzeker over bent, en ben je af en toe blij als je ontdekt dat het bij bio vrouwen hetzelfde is. Neem nou b.v. de adamsappel.....voordat ik hieraan geholpen was, zag ik alleen maar mooie vrouwelijk zwanenhalzen, maar nu dit voor mij een hot item werd, viel het me op dat er veel meer vrouwen met een soort verdikking in dit gebied rondlopen......
Het is vaak ook een soort van berusting zoeken voor jezelf, en let je vaak op punten waar je zelf ontevreden over bent, die niet veranderd kunnen worden
Toen ik aan het begin stond voor mijn behandeling kreeg ik van een chirurg te horen dat mijn kaak te grof was, mijn neus te groot, en mijn kin te grof, kortom in zijn ogen een hopeloos geval

FFS was toen nog weinig of niet bekend, en ik wilde daar ook eigenlijk niet aan denken, omdat er wel belangrijkere dingen waren op dat moment voor mij.
Naarmate ik ouder werd kwam ik er achter dat er legio vrouwen rondliepen met dit soort (grovere ) gelaatstrekken, en het soms zelfs als mooi wordt gezien!Natuurlijk hielp het hormoongebruik hier ook aan mee dat alles wat ronder werd, en toen ik jaren later deze chirurg nog een bezocht, kon hij bijna niet geloven dat ik geen pc had laten doen in mijn gezicht.Het is wel typisch dat het af en toe lijkt of wij een speciaal zendertje hebben waardoor we alle dingen die niet standaard zijn opmerken, en zijn herkenbare dingen bij bio vrouwen vaak een soort zalf op de wonde, en realiseer je jezelf dat (gelukkig)niet iedereen perfect is, en trouwens wat is perfect!