Chinese man laat getransplanteerde penis verwijderen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Chinese man laat getransplanteerde penis verwijderen

Bericht door Arike »

Zie: http://www.elsevier.nl/nieuws/wetenscha ... index.html

De medische wetenschap kan blijkbaar meer dan de menselijke psyche aan kan. :-?

Maar als zo'n transplantatie met mannelijke organen mogelijk is, zou dat dan ook niet kunnen met vrouwelijke? :wink:
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Op de lange termijn acht ik die kans aanwezig.
Daarbij zou het volgens mij vooral gaan het om eierstokken en baarmoeder. Vagina en schaamlippen ligt volgns mij lastiger.
Maar of je daarbij een functionerend geheel krijgt? Ben bang van niet. Het aansturen van de maandelijkse cyclus geschiedt dacht ik vanuit de hypofyse. In ieder geval is het een complex geheel. En zal het zolang duren dat wij daar geen profijt meer van hebben.
Cyn.
San10
dagelijks aanwezig

Bericht door San10 »

Ik vroeg me af, zijn sommigen van jullie met spiritualiteit bezig
en hoe denk je er in die zin dan over wat betreft donoren?

Zelf heb ik er gemengde gevoelens over; het gevoel dat je toch
iets van die persoon overneemt, niet alleen fysiek.

Één van de redenen dat ik m'n pik er niet af laat halen, is omdat het toch
voor me aanvoelt als een amputatie, ondanks ik me vrouw voel.
Ik droom, dus ik ben.
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

San10 schreef:Zelf heb ik er gemengde gevoelens over; het gevoel dat je tochiets van die persoon overneemt, niet alleen fysiek.
In ieder geval ervaren sommige mensen het als meer dan het vervangen van een onderdeel.
Daarom kunnen die er geestelijk niet tegen. Zeker als het gaat om een uitwendig onderdeel.
Eerlijk gezegd, denk ik er liever niet te veel aan.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

Zelf zou ik het niet willen, organen van iemand anders.

Waar ik wel met interresse heen kijk zijn de ontwikkelingen op stamceltechnologie.

Als we daar heel ver mee zijn kan je de stamcellen aanpassen (x-y-chromosomen) en het lichaam zich opnieuw laten opbouwen :D :D

Dan heb je het echt over "ombouwen"
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Eerlijk gezged heb ik me met die psyche nog nooit zo bezig gehouden, ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat ik er een probleem mee zou hebben. Zelf zou ik nooit een penistransplantatie nemen overigens, maar ik begrijp nu dat ze ook niet op donatie zitten te wachten.

Irene
Kleine stapjes
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Irene schreef:Zelf zou ik nooit een penistransplantatie nemen overigens, maar ik begrijp nu dat ze ook niet op donatie zitten te wachten.
Die van mij krijgen ze niet. Ik heb sommige onderdelen ervan nog zelf nodig :lol:
Cyn.
Evelieneke
dagelijks aanwezig

Bericht door Evelieneke »

Sommige vrouwen houden de penis van hun overleden man liever zelf:
Het Laatste Nieuws schreef:Vrouw wil 'joystick' van dode man inpekelen

Een 65-jarige Duitse vrouw heeft de penis van haar overleden echtgenoot afgehakt. Ze wou het geslachtsdeel inpekelen als souvenir aan hun 35-jarige huwelijk.

Uta Schneider gebruikte een slagersmes om haar overleden man Heinrich (68 ) van zijn mannelijkheid te ontdoen in een ziekenhuis in Stuttgart, meldt The Sun. Ze wikkelde haar buit in folie en nam hem mee naar huis een een lunchbox. Ze werd echter onderschept door een verpleegster en aangehouden voor verminking.

"Het was zijn beste deel en het heeft me zoveel plezier bezorgd," zei ze. "Ik wou het inpekelen en voor altijd bewaren. We noemde het zijn 'joystick' en ik wou het om hem te gedenken."
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi, hoi
San10 schreef:Ik vroeg me af, zijn sommigen van jullie met spiritualiteit bezig
en hoe denk je er in die zin dan over wat betreft donoren?

Zelf heb ik er gemengde gevoelens over; het gevoel dat je toch
iets van die persoon overneemt, niet alleen fysiek.

Één van de redenen dat ik m'n pik er niet af laat halen, is omdat het toch
voor me aanvoelt als een amputatie, ondanks ik me vrouw voel.
In spirituele zin heb ik niets met donoren of doneren. Dat is voor mij ook het grootste struikelblok naar een operatie, omdat er voor mijn gevoel in gezond vlees wordt gesneden en dat staat me ontzettend tegen. Ik ben er nog niet uit, en ik weet ook niet of ik ooit rond die argumentatie zal komen.

Liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Babette schreef:In spirituele zin heb ik niets met donoren of doneren. Dat is voor mij ook het grootste struikelblok naar een operatie, omdat er voor mijn gevoel in gezond vlees wordt gesneden en dat staat me ontzettend tegen. Ik ben er nog niet uit, en ik weet ook niet of ik ooit rond die argumentatie zal komen.
Het kan dan wel gezond vlees zijn, het hoort er (bij mij tenminste) niet te zitten. Al weet ik niet of je dat nu wild vlees kunt noemen haha
Cyn.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi, hoi,
Cynthia schreef:
Babette schreef:In spirituele zin heb ik niets met donoren of doneren. Dat is voor mij ook het grootste struikelblok naar een operatie, omdat er voor mijn gevoel in gezond vlees wordt gesneden en dat staat me ontzettend tegen. Ik ben er nog niet uit, en ik weet ook niet of ik ooit rond die argumentatie zal komen.
Het kan dan wel gezond vlees zijn, het hoort er (bij mij tenminste) niet te zitten. Al weet ik niet of je dat nu wild vlees kunt noemen haha
De vraag is, voor mij tenminste, in hoeverre een dergelijke ingreep de essentie en het wezenlijke van je spirituele "zijn" verandert. Van wat ik zo her en der hoor en lees valt dat nog te bezien, en dat maakt het voor mij erg moeilijk om tot een beslissing te komen. Maar misschien is ook dat wel weer een levensles...

Liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Plaats reactie