De medische wetenschap kan blijkbaar meer dan de menselijke psyche aan kan.
Maar als zo'n transplantatie met mannelijke organen mogelijk is, zou dat dan ook niet kunnen met vrouwelijke?
Moderator: Moderators
In ieder geval ervaren sommige mensen het als meer dan het vervangen van een onderdeel.San10 schreef:Zelf heb ik er gemengde gevoelens over; het gevoel dat je tochiets van die persoon overneemt, niet alleen fysiek.
Het Laatste Nieuws schreef:Vrouw wil 'joystick' van dode man inpekelen
Een 65-jarige Duitse vrouw heeft de penis van haar overleden echtgenoot afgehakt. Ze wou het geslachtsdeel inpekelen als souvenir aan hun 35-jarige huwelijk.
Uta Schneider gebruikte een slagersmes om haar overleden man Heinrich (68 ) van zijn mannelijkheid te ontdoen in een ziekenhuis in Stuttgart, meldt The Sun. Ze wikkelde haar buit in folie en nam hem mee naar huis een een lunchbox. Ze werd echter onderschept door een verpleegster en aangehouden voor verminking.
"Het was zijn beste deel en het heeft me zoveel plezier bezorgd," zei ze. "Ik wou het inpekelen en voor altijd bewaren. We noemde het zijn 'joystick' en ik wou het om hem te gedenken."
In spirituele zin heb ik niets met donoren of doneren. Dat is voor mij ook het grootste struikelblok naar een operatie, omdat er voor mijn gevoel in gezond vlees wordt gesneden en dat staat me ontzettend tegen. Ik ben er nog niet uit, en ik weet ook niet of ik ooit rond die argumentatie zal komen.San10 schreef:Ik vroeg me af, zijn sommigen van jullie met spiritualiteit bezig
en hoe denk je er in die zin dan over wat betreft donoren?
Zelf heb ik er gemengde gevoelens over; het gevoel dat je toch
iets van die persoon overneemt, niet alleen fysiek.
Één van de redenen dat ik m'n pik er niet af laat halen, is omdat het toch
voor me aanvoelt als een amputatie, ondanks ik me vrouw voel.
Het kan dan wel gezond vlees zijn, het hoort er (bij mij tenminste) niet te zitten. Al weet ik niet of je dat nu wild vlees kunt noemen hahaBabette schreef:In spirituele zin heb ik niets met donoren of doneren. Dat is voor mij ook het grootste struikelblok naar een operatie, omdat er voor mijn gevoel in gezond vlees wordt gesneden en dat staat me ontzettend tegen. Ik ben er nog niet uit, en ik weet ook niet of ik ooit rond die argumentatie zal komen.
De vraag is, voor mij tenminste, in hoeverre een dergelijke ingreep de essentie en het wezenlijke van je spirituele "zijn" verandert. Van wat ik zo her en der hoor en lees valt dat nog te bezien, en dat maakt het voor mij erg moeilijk om tot een beslissing te komen. Maar misschien is ook dat wel weer een levensles...Cynthia schreef:Het kan dan wel gezond vlees zijn, het hoort er (bij mij tenminste) niet te zitten. Al weet ik niet of je dat nu wild vlees kunt noemen hahaBabette schreef:In spirituele zin heb ik niets met donoren of doneren. Dat is voor mij ook het grootste struikelblok naar een operatie, omdat er voor mijn gevoel in gezond vlees wordt gesneden en dat staat me ontzettend tegen. Ik ben er nog niet uit, en ik weet ook niet of ik ooit rond die argumentatie zal komen.