20-jarige wint gratis borsten
Moderator: Moderators
@ Babette:
ik denk dat Mila gelijk heeft en het niet eens zo veel met de mannen te maken heeft. Vroeger dacht ik ook wel eens dat vrouwen zich voor mannen aantrekkelijk maakten en was dan soms verbaasd om van hele mooie vrouwen, die er ook nog eens zelf moeite voor deden om die schoonheid te accentueren, te horen dat ze al die aandacht van mannen helemaal niet prettig vonden. Ze vonden het wel prettig om mooi te zijn, maar niet om het effect wat dat op veel mannen heeft.
Vanuit het feminisme wordt wel gezegd dat de manier waarop vrouwen naar zichzelf en elkaar kijken het gevolg is van eeuwenlang blootgesteld te zijn aan de begerende/keurende blik van mannen, zonder zelf daarin een actieve houding te mogen hebben. Ook daar zit wel iets in, denk ik.
Zelf ben ik groot geworden tussen vrouwen die, vroeger vanuit hun godsdienstigheid, later vanuit het feminisme, een nogal moralistisch standpunt innemen als het om cosmetische handelingen gaat. Zijn die vrouwen gelukkiger dan degenen die zich wel "laten beïnvloeden" door de schoonheidsindustrie, omdat zij zich liever laten beïnvloeden door een godsdienst of een ideologie? Ik denk dat beide groepen vrouwen zullen beweren het bij het rechte eind te hebben. Al is het alleen maar omdat ze het genot smaken enigszins in harmonie te leven met de sociale omgeving waartoe ze behoren.
Voor de volle 100% jezelf zijn en dus zonder invloeden van het ene of het andere kamp je keuzes maken en je gevoel van eigenwaarde in stand houden, is sowieso niet aan iedereen besteed.
ik denk dat Mila gelijk heeft en het niet eens zo veel met de mannen te maken heeft. Vroeger dacht ik ook wel eens dat vrouwen zich voor mannen aantrekkelijk maakten en was dan soms verbaasd om van hele mooie vrouwen, die er ook nog eens zelf moeite voor deden om die schoonheid te accentueren, te horen dat ze al die aandacht van mannen helemaal niet prettig vonden. Ze vonden het wel prettig om mooi te zijn, maar niet om het effect wat dat op veel mannen heeft.
Vanuit het feminisme wordt wel gezegd dat de manier waarop vrouwen naar zichzelf en elkaar kijken het gevolg is van eeuwenlang blootgesteld te zijn aan de begerende/keurende blik van mannen, zonder zelf daarin een actieve houding te mogen hebben. Ook daar zit wel iets in, denk ik.
Zelf ben ik groot geworden tussen vrouwen die, vroeger vanuit hun godsdienstigheid, later vanuit het feminisme, een nogal moralistisch standpunt innemen als het om cosmetische handelingen gaat. Zijn die vrouwen gelukkiger dan degenen die zich wel "laten beïnvloeden" door de schoonheidsindustrie, omdat zij zich liever laten beïnvloeden door een godsdienst of een ideologie? Ik denk dat beide groepen vrouwen zullen beweren het bij het rechte eind te hebben. Al is het alleen maar omdat ze het genot smaken enigszins in harmonie te leven met de sociale omgeving waartoe ze behoren.
Voor de volle 100% jezelf zijn en dus zonder invloeden van het ene of het andere kamp je keuzes maken en je gevoel van eigenwaarde in stand houden, is sowieso niet aan iedereen besteed.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
hoi hoi Janiek,
ik zou niet willen stellen dat ik een moralistisch standpunt inneem ten opzichte van de cosmetische handelingen. De vrouwen in mijn omgeving zijn zonder uitzondering hele zelfstandige en zelfbewuste vrouwen die naast hun baan of eigen bedrijf ook hun kinderen opvoeden. Het laatste waar zij mee bezig zijn is dat "timmermansoog" waar Mila het over heeft. En in mijn levenswandel ben ik eigenlijk nog nooit vrouwen tegen gekomen die daar mee bezig waren. Wellicht ben ik een bofkont!
Je opmerking over het eeuwenlang begeerd en gekeurd te worden zonder daarin actief te participeren snijdt wel hout, denk ik. Wellicht is daar nog niet zoveel in veranderd....
Een ander punt is dit: stel dat je je laat bijspuiten, opliften en weet ik veel wat ze wel niet doen, hoe correspondeert dat dan met je gevoel van je leeftijd. Persoonlijk lijkt het me een verschrikking om een snufferd en lijf van, zeg een jaar of dertig in de spiegel te zien, terwijl je je zestig+ voelt. Dan spookt toch wel dat uiterlijk van Marijke van Helwege door m'n hoofd, en als dat niet afschrikwekkend genoeg is, weet ik niet wat is.
Het laatste punt is, en jij benoemde dat ook al, dat ik vind dat de mens simpelweg mooi genoeg is zonder al die heisa. Als je kinderen krijgt, en je wordt ouder (dat gebeurt echt, mensen
), krijg je rimpels en "stretchmarks", en rolletjes: ik zie liever aan iemand's gezicht dat ze iets meegemaakt hebben, dan dat het hele gebeuren strak getrokken is. M'n partner en ik hebben allebei kraaiepootjes: we lachen namelijk erg veel en we zijn veel buiten, dus dat mag je wat mij betreft best zien. Wel ben ik het met je eens dat een ieder daar zijn of haar eigen keuzes in moet maken, en tsja, dat "rechte eind" is een illusie wat mij betreft!
En als je een strak lijf wilt houden, is veel bewegen een goede manier om dit voor elkaar te krijgen.
Groetjes en liefs,
Babette.
ik zou niet willen stellen dat ik een moralistisch standpunt inneem ten opzichte van de cosmetische handelingen. De vrouwen in mijn omgeving zijn zonder uitzondering hele zelfstandige en zelfbewuste vrouwen die naast hun baan of eigen bedrijf ook hun kinderen opvoeden. Het laatste waar zij mee bezig zijn is dat "timmermansoog" waar Mila het over heeft. En in mijn levenswandel ben ik eigenlijk nog nooit vrouwen tegen gekomen die daar mee bezig waren. Wellicht ben ik een bofkont!
Een ander punt is dit: stel dat je je laat bijspuiten, opliften en weet ik veel wat ze wel niet doen, hoe correspondeert dat dan met je gevoel van je leeftijd. Persoonlijk lijkt het me een verschrikking om een snufferd en lijf van, zeg een jaar of dertig in de spiegel te zien, terwijl je je zestig+ voelt. Dan spookt toch wel dat uiterlijk van Marijke van Helwege door m'n hoofd, en als dat niet afschrikwekkend genoeg is, weet ik niet wat is.
Het laatste punt is, en jij benoemde dat ook al, dat ik vind dat de mens simpelweg mooi genoeg is zonder al die heisa. Als je kinderen krijgt, en je wordt ouder (dat gebeurt echt, mensen
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
<moslimvrouwen die verplicht hoofddoekjes moeten dragen, omdat je als je zonder over straat gaat, je wat te horen krijgt. En wie bepaalt dat? Juist ja, die kerels>
Dat bepalen die MOSLIM kerels ja, die helaas een paar honderd jaar achter lopen. En uiterlijke schoonheid is bij het hoofddoekjes gebeuren ondergeschikt; kuise maagdelijkheid viert de boventoon.
En of die MOSLIM kerels een koude douche nemen? Ik betwijfel het, die houden zich liever bezig met veel wat allah verboden heeft.
Mila.
Dat bepalen die MOSLIM kerels ja, die helaas een paar honderd jaar achter lopen. En uiterlijke schoonheid is bij het hoofddoekjes gebeuren ondergeschikt; kuise maagdelijkheid viert de boventoon.
En of die MOSLIM kerels een koude douche nemen? Ik betwijfel het, die houden zich liever bezig met veel wat allah verboden heeft.
Mila.
<ik ken een tv die zulke enorme borsten heeft dat die eerder de hoek om zijn dan hij. >
Als het een tv en een 'hij' is, dan neem ik aan dat dat borstvullingen betreft ipv borstimplantaten?
Zo iemand zag ik vroeger ook wel eens op T&T avonden, de grootst verkrijgbare bh cup maat, opgevuld met badhanddoeken.
Mila.
Als het een tv en een 'hij' is, dan neem ik aan dat dat borstvullingen betreft ipv borstimplantaten?
Zo iemand zag ik vroeger ook wel eens op T&T avonden, de grootst verkrijgbare bh cup maat, opgevuld met badhanddoeken.
Mila.
@ Babette: ik denk dat onze omgeving en daarmee onze beleving niet zo ver uiteen liggen, dus ik kan je best volgen. Maar dat je jezelf van moralisme vrij wilt pleiten, snap ik niet zo goed: uitspraken als "een samenleving die behoorlijk de weg kwijt is" zijn toch gewoon moralistisch, of niet soms? Je kunt er ook vrijer tegenover staan en wel het verschil zien, zonder meteen het een boven het ander te stellen, wat je toch wel heel sterk doet.
Ooit zag ik een Scandinavische documentaire over vrouwen en schoonheid. Ik herinner me een beeld van een negentigjarige vrouw, die helemaal alleen, in haar paradijs-outfit, van top tot teen rimpelig als een appeltje, in de avondzon aan de rand van een meertje zat. Geruisloos stond zij op en dook dat koele zwarte water in, met een souplesse alsof ze negentien was, en zwom met rustige slagen de verte in.
Dát vind ik schoonheid.
Het volgende gedicht past er heel mooi bij, wat mij betreft:
.
Ooit zag ik een Scandinavische documentaire over vrouwen en schoonheid. Ik herinner me een beeld van een negentigjarige vrouw, die helemaal alleen, in haar paradijs-outfit, van top tot teen rimpelig als een appeltje, in de avondzon aan de rand van een meertje zat. Geruisloos stond zij op en dook dat koele zwarte water in, met een souplesse alsof ze negentien was, en zwom met rustige slagen de verte in.
Dát vind ik schoonheid.
Aan de andere kant vind ik het maar wat leuk als ik in de spiegel een gezicht van amper veertig zie, terwijl ik 51 ben. En als een verkoopster in een winkel vertederd naar mijn oppasbaby kijkt en koert: "Wat een mooie baby en wat lijkt ze op haar mama," dan is mijn dag weer goed, hoorVerdampend
Nou dat ek brosser beginne word,
weet ek nie meer so mooi
hoe ek dit het en waar ek hoort.
Die son die brand mij skouerknoppe
bruin soos beskuit se ronde korsies.
Ek was zo'n sappige kind!
'n Hele tagtig persent water
gerangskik om 'n skelet
noagal met skarniere toegerus
sodat ek die aarde kan bewandel,
vol verwondering kan raak aan
ander saamgestel soos ek: water
water water water water en.
Wilma Stockenström
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik heb een tijdlang zitten te zoeken naar een woord, maar na een paar dagen heb ik het gevonden:mila schreef:Dat bepalen die MOSLIM kerels ja, die helaas een paar honderd jaar achter lopen. En uiterlijke schoonheid is bij het hoofddoekjes gebeuren ondergeschikt; kuise maagdelijkheid viert de boventoon.
Ik vind je berichten STIGMATISEREND!
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
<Aan de andere kant vind ik het maar wat leuk als ik in de spiegel een gezicht van amper veertig zie, terwijl ik 51 ben. En als een verkoopster in een winkel vertederd naar mijn oppasbaby kijkt en koert: "Wat een mooie baby en wat lijkt ze op haar mama," dan is mijn dag weer goed, hoor>
Oeps! Laat dat een vriendin van mij maar niet horen....44, grote borsten van het zogen trouwens, en die krijgt vaak te horen.......'wat een schattige baby! hoe heet ie? bent U de grootmoeder?'
Mila.
Oeps! Laat dat een vriendin van mij maar niet horen....44, grote borsten van het zogen trouwens, en die krijgt vaak te horen.......'wat een schattige baby! hoe heet ie? bent U de grootmoeder?'
Mila.
Hoi hoi,
Wel ben ik van mening dat als je een dergelijke ingreep verloot, je behoorlijk de weg kwijt bent als samenleving, ja. Ik ervaar iets dergelijks vanuit de eesentie van m'n mens-zijn toch wel als buitensporig. Ik zag net op "Een Vandaag" vrouwen die tig kilo waren afgevallen en een buikwandcorrectie absoluut nodig hebben, die niet vergoed krijgen van een zorgverzekeraar, en dus zijn die vrouwen veroordeeld tot het rondzeulen van ik weet niet hoeveel kilo vel. Dat ervaar ik als schrijnend.
Als mensen zichzelf cosmetisch willen opleuken moeten ze dat helemaal zelf weten; ze vinden mij echt niet op hun pad. Maar laten we dan met z'n allen die mensen die het echt nodig hebben ook de gelegenheid geven om geholpen te worden. Maar dat kan er dan niet af volgens die verzekeraars.
Overigens een leuk compliment over je oppas baby!
Groetjes en liefs,
Babette.
Prachtig gedicht! Zonder meer! Afrikaans is toch zo'n mooie taal! OK. Ik heb niet het gevoel dat ik me "vrijpleit" van moralisme, zoals je dat beschrijft. Ik voel me helemaal niet moralistisch, eigenlijk.Janiek2 schreef:@ Babette: ik denk dat onze omgeving en daarmee onze beleving niet zo ver uiteen liggen, dus ik kan je best volgen. Maar dat je jezelf van moralisme vrij wilt pleiten, snap ik niet zo goed: uitspraken als "een samenleving die behoorlijk de weg kwijt is" zijn toch gewoon moralistisch, of niet soms? Je kunt er ook vrijer tegenover staan en wel het verschil zien, zonder meteen het een boven het ander te stellen, wat je toch wel heel sterk doet.
Dát vind ik schoonheid.
Aan de andere kant vind ik het maar wat leuk als ik in de spiegel een gezicht van amper veertig zie, terwijl ik 51 ben. En als een verkoopster in een winkel vertederd naar mijn oppasbaby kijkt en koert: "Wat een mooie baby en wat lijkt ze op haar mama," dan is mijn dag weer goed, hoorVerdampend
Nou dat ek brosser beginne word,
weet ek nie meer so mooi
hoe ek dit het en waar ek hoort.
Die son die brand mij skouerknoppe
bruin soos beskuit se ronde korsies.
Ek was zo'n sappige kind!
'n Hele tagtig persent water
gerangskik om 'n skelet
noagal met skarniere toegerus
sodat ek die aarde kan bewandel,
vol verwondering kan raak aan
ander saamgestel soos ek: water
water water water water en.
Wilma Stockenström.
Wel ben ik van mening dat als je een dergelijke ingreep verloot, je behoorlijk de weg kwijt bent als samenleving, ja. Ik ervaar iets dergelijks vanuit de eesentie van m'n mens-zijn toch wel als buitensporig. Ik zag net op "Een Vandaag" vrouwen die tig kilo waren afgevallen en een buikwandcorrectie absoluut nodig hebben, die niet vergoed krijgen van een zorgverzekeraar, en dus zijn die vrouwen veroordeeld tot het rondzeulen van ik weet niet hoeveel kilo vel. Dat ervaar ik als schrijnend.
Als mensen zichzelf cosmetisch willen opleuken moeten ze dat helemaal zelf weten; ze vinden mij echt niet op hun pad. Maar laten we dan met z'n allen die mensen die het echt nodig hebben ook de gelegenheid geven om geholpen te worden. Maar dat kan er dan niet af volgens die verzekeraars.
Overigens een leuk compliment over je oppas baby!
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Inderdaad Elsa,Elsa schreef:Over borsten gesproken, ik ken een tv die zulke enorme borsten heeft dat die eerder de hoek om zijn dan hij. Buiten alle proporties gewoon. Bij de documantaire gisteren (Lucy RTL4) viel het me op dat zij ook direkt grote borsten wilde. Haar arts was er tegen vanwege het oprekken van de huid. Blijven altijd vrouwen in dit leven die zich spiegelen aan wat er op reclame en in flims te zien is en dit ook willen. Best wel jammer, het moet uiteindlijk ook in harmonie met je lijf (bouw) zijn.
groetjes elsa
Soms ben ik ook jaloers op meisjes met cup C of zelfs meer... maar dan denk ik maar dat ik al blij moet zijn met cup B omdat een cup C best groot is voor mijn bovenlijf. Die Lucy kan zelf ook beter maar gewoon cup B nemen, het moet gewoon kloppen met je bouw en bonvedien moet soms de huid zover worden opgerekt als er te grote borsten komen dat het ook onnatuurlijk eruit ziet, soms van die opgeblazen ballonnen enzo... heb dat al wel eens gezien..
@ Mila en Babette... Het zijn inderdaad zeker niet de mannen die het schoonheidsideaal instand houden, meestal kijken ze niet zo nauw. Vrouwen kijken gewoon 10 x kritischer en bij vrouwen onder elkaar merk je dat soms ook gewoon... de manier waarop het instand kan worden gehouden... Zeker ook op school merk ik dat best wel eens: De meisjes met de minder leuke kleren, of met een dikke kont, kleine borsten, grote neus worden soms gewoon achter elkaars rug om afgezeken... er wordt veel geroddeld soms... Meisjes onder elkaar: het kan heel leuk en gezellig zijn, maar soms is het gwn 'Mean girls'...
Ach, je moet maar zo bedenken: voor een hoop mensen is het feit dat sommige mannen zich als vrouw verkleden en anderen zich zelfs laten ombouwen het bewijs dat we de weg kwijt zijn als samenleving zijnde.
Verder zie ik niet in wat het al dan niet vergoeden van bepaalde behandelingen door een zorgverzekeraar te maken heeft met vrouwen die hun eigen borstvergrotingen betalen. Of hadden ze dat geld aan een dikke vrouw met teveel lichaamsvet moeten geven?
Verder zie ik niet in wat het al dan niet vergoeden van bepaalde behandelingen door een zorgverzekeraar te maken heeft met vrouwen die hun eigen borstvergrotingen betalen. Of hadden ze dat geld aan een dikke vrouw met teveel lichaamsvet moeten geven?
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Hè, dat is erg onaardig van die mensenmila schreef:Oeps! Laat dat een vriendin van mij maar niet horen....44, grote borsten van het zogen trouwens, en die krijgt vaak te horen.......'wat een schattige baby! hoe heet ie? bent U de grootmoeder?'
Mila.
O ja, dat was ik natuurlijk even vergeten: dat iemand me voor de oma van deze baby hield is me ook gebeurd, hoor. En voor de papa...
Net een beetje van welke kant het zonlicht valt, of zoiets
-->