Moederdag

Algemeen

Moderator: Moderators

moederdag/vaderdag

Ik heb het begrip vaderdag opgeheven, ondanks het feit dat ik kinderen verwekt heb.
0
Geen stemmen
Ik heb een transendag ingevoerd, 29 februari, iedere 4 jaar dus.
2
20%
Ik wil dat mijn kinderen me verwennen op moederdag, ik ben toch 100% vrouw?
0
Geen stemmen
Ik wil dat mijn kinderen mij en mijn vrouw/vriendin verwennen op moederdag.
1
10%
Vooruit, ik ben vader, dus vaderdag mag, als ik maar vrouwelijke kadootjes krijg.
4
40%
Ik verzwijg het hele onderwerp moeder/vaderdag.
3
30%

Totaal aantal stemmen: 10

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik heb ook geen kinderen, maar als ik zou moeten kiezen dan zou ik kiezen voor transgenderdag (met transgender = TV + TG + TS + alles wat daar eventueel nog tussen zit). Alleen hier wel weer de vraag waarom die nu uitgerekend moet vallen op een dag die maar eens per 4 jaar voorkomt... Waarom moeten we onszelf altijd wegcijferen ten gunste van anderen (vaders, moeders, kinderen)?! Je kunt jezelf ook blijven aanpraten dat een trans(gender) minderwaardig is en door bewust te kiezen voor 29 februari wordt dat mijns inziens ten onrechte gedaan...

Ik kies dus voor transgenderdag, op 1 januari en onafhankelijk van de vraag of je wel-of-geen kinderen hebt. Gewoon, als eerste van alle "speciale positie in de samenleving"-dagen. En zorgvuldig gekozen opdat er niemand voor ons komt :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Wat een klets een transen dag of transgenderdag... kom op...
Kun je overal wel een dag voor invoeren...
En ik vind dat soort aandacht ook overbodig... het hele transgebeuren krijgt al zoveel aandacht en vaak is het ook nog negatief.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Nee, jij bent positief! :D

Groetjes,

Frederique
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Ben ik altijd...

Maar zo kun je overal weg een dag voor invoeren...

Dag van de travo..
Dag van de conducteur...
Dag van de hoer...
Dag van minder-knappe mens...
Dag van clowns...
Dag van de leraar...
Dag van de vrachtwagenchauffeur....
Dag van de hopeloze vrijgezel...
Dag van hoogbegaafde...
Dag van weet-ik-veel-wat-nog-meer...

Ik vind het gwn onzin een transendag... Dat soort aandacht is niet nodig en hoe zie je het voor je: een transendag..?

Dat alle transen van een bepaalde stad even een optocht gaan lopen door het stadscentrum...
Jah sriej als ik grappig overkom, maar ik zie er gewoon het nut niet van.
Mensen moeten doorgaan met hun leven en niet zo blijven hangen in een subcultuurtje. Ik denk ook niet dat er behoefte is aan een transendag, en een teveel aan aandacht kan er ook voor gaan zorgen dat de wel passabele transen minder onzichtbaar worden omdat het zo'n bekend fenomeen gaat worden.

grtjs Lauwtje
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

En als dat gebeurt - wat dan nog?

Je kunt je achtergrond eeuwig willen verbergen, maar word je daar gelukkig van?

Misschien word ik wel te filosofisch voor dit forum, maar mijns inziens word je pas gelukkig als je al je kanten van jezelf accepteert: de kanten die je mooi en leuk vind en de kanten die je minder mooi en leuk vind. Dat een ander jou op een transgenderdag mogelijk met kanten confronteert die jij minder mooi of leuk aan jezelf vind mag je een ander (die dat anders zijn misschien wel heel waardevol vindt) mijns inziens niet verwijten...

En troost je: 1 januari is ook een dag dat er andere dingen gevierd worden dan transgenderdag: je kunt dus mooi passabel doen alsof je niet weet dat die dag voor meer dingen bedoeld is dan alleen voor het nieuwe jaar :wink:

Groetjes,

Frederique
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Haha nou 1 januari is voor mij niet meer dan nieuwsjaarsdag :)
Maar ik verberg helemaal niets hoor... alleen niet iedereen hoeft het te weten.
Vriendjes mogen het weten, goede vriendinnen en goede collega's maar ik loop er echt niet mee te koop en ik vind het ook iets persoonlijks dat niet iedereen hoeft te weten. Als ik het niet zeg, weten mensen het niet en ik vind dat prima zo. Ik kan zelf bepalen wie het weet en wie niet.

Hoe dan ook.. dat ik het niet iedereen vertel (of verzwijg) wil niet zeggen dat ik me er voor schaam of dat ik het een minder mooie kant vind aan mezelf. Ik ben Laura een meisje van 20 en de persoon die ik vandaag de dag ben, was ik nooit geweest als ik gewoon als meisje was geboren. Het heeft mijn hele kijk verandert op het leven en er zitten ook positieve kanten aan....(daarvoor moet je even mijn post lezen in het topic Dossier 2300 http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 2995#72995 ).

Als ik als meisje was geboren was ik misschien wel een huppelkutje die al op haar 13de was ontmaagd en constant onzeker is over haar lichaam, terwijl ik nu op een bepaalde manier heel gelukkig ben met het lichaam wat ik nu heb vanwege de weg die ik heb begaan om te zijn wie ik nu ben. Natuurlijk ben ik ook wel onzeker maar dat hoort bij de leeftijd...
Esther Vos
dagelijks aanwezig

.

Bericht door Esther Vos »

Hallo allemaal,
ik vind niet dat er een speciale T-dag moet komen, want die is er al.

7 augustus is Internationale Transgender-rechten dag.
Ik koester al tijden het idee om deze dag wat meer onder de aandacht te brengen door iets te organiseren. Het moet een combinatie zijn van Transgender Pride en publieke betrokkenheid.
De beste manier om dit te bewerkstelligen is een festival met muziek, poëzie, kunst, informatie, workshops en een markt. Eventueel elk jaar in een andere plaats.
Om de massa aan te spreken moet je als doelgroep nemen: Alle mannen met een vrouwelijke kant, alle vrouwen met een mannelijke kant en alle personen die daar tussen in of totaal buiten vallen.

Volgens mij kun je op deze manier beginnen met het laten vervagen van de gender-grenzen voor een grotere groep mensen.

En ook al ga je niet naar zo'n dag kun je toch thuis iets doen in de wetenschap dat je niet de enige bent die er aandacht aan besteed.

Maar ja, ik heb wel vaker rare ideeën.

Liefjes en groetjes Esther
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Misschien word ik wel te filosofisch voor dit forum, maar mijns inziens word je pas gelukkig als je al je kanten van jezelf accepteert
Filosofisch wil ik het nie noemen, un beetje dwaas misschien dan wel eerder, je kunt je namelijk ook accepteren zonder iedereen op de neus te binden, hoe je dit hebt bereikt, toch :wink:

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Esther,

Toch wel bijzonder: ik weet vanaf begin 2004 dat ik transgender ben en van deze dag heb ik in al die jaren (voor zover ik me kan herinneren) nooit gehoord...

Als wij het als doelgroep al niet weten, hoe moeten mensen buiten de doelgroep het dan weten?! :oops:

Groetjes,

Frederique
Esther Vos
dagelijks aanwezig

.

Bericht door Esther Vos »

Hallo Frederique,
ik kwam deze dag ook per ongeluk tegen in een lijstje van dit soort dagen op de site van Human rights watch.

Het bekendmaken is een kwestie van een goede marketing-campagne, en dat is mijn achtergrond. Ik zal er een andere keer meer over schrijven, maar nu ga ik me klaar maken voor een dagje actievoeren in Den Haag bij de Poolse en Letse ambassades.

Ik heb er echt zin in. Een soort opwarmertje voor de Pride in Riga over 17 dagen.

Liefjes en groetjes Esther
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Mara schreef:
Frederique_ schreef:Misschien word ik wel te filosofisch voor dit forum, maar mijns inziens word je pas gelukkig als je al je kanten van jezelf accepteert
Filosofisch wil ik het nie noemen, un beetje dwaas misschien dan wel eerder, je kunt je namelijk ook accepteren zonder iedereen op de neus te binden, hoe je dit hebt bereikt, toch :wink:

Mara
Dat wilde ik nou ook zeggen ;) aleen ik had er een wat langer verhaal voor nodig.. maar de boodschap was duidelijk denk ik voor Frederique.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Tja Laura, laat ons toch maar accepteren, dat het voor andere nodig is hun apartheid te selebreren :wink:

Daar is blijkbaar behoefte aan :roll:

Groetjes vanuit Munchen

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef: de-dag-dat-we-elkaar-vonden,
Lief!
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef:Waarom moeten we onszelf altijd wegcijferen ten gunste van anderen (vaders, moeders, kinderen)?!
*kuch* Als trawatdanookessen een ding nog eens zouden moeten leren....
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:
Frederique_ schreef:Waarom moeten we onszelf altijd wegcijferen ten gunste van anderen (vaders, moeders, kinderen)?!
*kuch* Als trawatdanookessen een ding nog eens zouden moeten leren....
dan is het dat je beter niet anderen verantwoordelijk kunt stellen voor je eigen angst om openlijk te zijn wie je bent: ze vragen helemaal niet om die "opoffering". En als je eenmaal zover bent (en de omgeving ook) dat dat gewoon kan, dan ebt de noodzaak om zo onmenselijk op jezelf betrokken te zijn hoogstwaarschijnlijk vanzelf weg.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Plaats reactie