Sharia

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Janiek2 schreef:Eh.., ik dacht dat die geslachtsverandering in Iran een aardige optie was om homoseksualiteit te omzeilen. Want dat mag in ieder geval niet en over transseksualiteit staat nu eenmaal niets in de koran, dus....
Als een man naar vrouw gaat, is dat geen probleem inderdaad, maar wanneer een vrouw naar man gaat, wordt dit niet geaccepteerd. De reden laat zich raden.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Als een man naar vrouw gaat, is dat geen probleem inderdaad, maar wanneer een vrouw naar man gaat, wordt dit niet geaccepteerd. De reden laat zich raden>

Jij hebt blijkbaar die docu over TS in Iran een paar maanden geleden niet gezien........daar komt namelijk ook een v/m in voor die verkering had met een m/v.

Het word wel toegestaan in Iran.

Mila.
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Wettelijk gezien, maar gevoelsmatig (nog) niet. Kan zijn dat er momenteel een kentering plaatsvindt. Dan zijn ze op de goede weg :-).
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:@Janiek:

ik lees nergens in het verhaal dat het om een moslim bekeerling gaat, en ik zie ook maar 2 pagina's met antwoorden?

Mila.
Op de tweede pagina staat dit:
In het geval van Aboeishaq gaat het ten eerste om een persoon die niet al te lang geleden voor de Islam heeft gekozen
Blijkbaar kennen zij elkaar tot op zekere hoogte.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Ik snap al die ophef niet zo bij de Islam om het hele homo en transgebueren... Wel ironisch dat ik door de moslims en moslima's die bij me aan dekassa komen in de winkel waar ik werk mij aanspreken als 'mevrouw' of 'meisje' terwijl ik dus volgens hun redenering een 'man' zou zijn ofzo :roll: hihi
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

laura_girl19 schreef: terwijl ik dus volgens hun redenering een 'man' zou zijn ofzo :roll: hihi
Ze zien een mevrouw, toch? En verder zal niet iedere moslim of moslima hetzelfde redeneren. Je ziet dat er ook op zo'n forum verschillend gedacht en gevoeld wordt. Net als hier.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Janiek2 schreef: Je ziet dat er ook op zo'n forum verschillend gedacht en gevoeld wordt. Net als hier.
Inderdaad. De overeenkomsten tussen de stelligheid waarmee een aantal posters daar hun waarheid verkondigen, en het manier waarmee ze dan elkaar in de haren vliegen en persoonlijk aanvallen wanneer ze geen gelijk krijgen toont veel overeenkomsten met hoe het hier soms gaat.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Ik snap al die ophef niet zo bij de Islam om het hele homo en transgebueren... Wel ironisch dat ik door de moslims en moslima's die bij me aan dekassa komen in de winkel waar ik werk mij aanspreken als 'mevrouw' of 'meisje' terwijl ik dus volgens hun redenering een 'man' zou zijn ofzo>

De wereld draait niet alleen om jou Laura......er bestaan toevallig meer (minder passabele) transen dan jij alleen, en ook homo's, die aan den lijve 'die ophef van de islam over het hele homo en transgebeuren' ondervinden.

Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

...net als er minder-passabele transen en homo's zijn die daar niet zo veel last van hebben...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<...net als er minder-passabele transen en homo's zijn die daar niet zo veel last van hebben...>

Wat niet is, kan nog komen, gezien de huidige omstandigheden.

Maar ergens heb je gelijk voor wat betreft transen; ik denk dat een grote, groffe, mannelijk ogende en bewegende ts dermate intimiderend werkt op deze of gene homo/ts hater, dat het bij zo iemand alleen bij (verbaasde) blikken blijft.....omdat zo iemand bewust of onbewust als 'gestoord/gevaarlijk' gezien word, omdat die als een mannelijke man gezien word die 'zijn' eigen gang gaat, en dus impliciet als (sociaal) agressief gezien word.

De kleinere, vrouwelijker, zachtaardiger ogende niet (helemaal) passabele transen lopen aanmerkelijk meer risico, omdat die al snel als 'een makkelijk slachtoffer' gezien worden, en zo zoeken de heren homo/ts haters ze.

En waarom denk je dat homohaters de laatste tijd juist de Reguliersdwarsstraat opzoeken? Idd, makkelijke, zich niet verwerende of verzettende slachtoffers daar, geheel en al ter plaatse.

En nee, dat blijken geen incidenten te zijn, de afgelopen week werd op de amsterdamse zender AT5, 4 keer melding gemaakt van potenrammerij in de Reguliersdwarsstraat, door, je hoeft er helemaal niet helderziend voor te zijn, allochs.
En inmiddels is bijna de helft van de amsterdamse bevolking alloch, met veelal uit het moederland geimporteerde opvattingen over oa andersvoelenden.

Dus nee, het valt helemaal niet mee.

Mila.
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

[qoute]
De wereld draait niet alleen om jou Laura......er bestaan toevallig meer (minder passabele) transen dan jij alleen, en ook homo's, die aan den lijve 'die ophef van de islam over het hele homo en transgebeuren' ondervinden.

Mila.[/quote]

*Snapt even deze interpretatie van haar eerder geposte stukje niet*

Ik wilde gewoon zeggen dat ik niet snap WAAROM de Islam zoveel problemen heeft met homo/transen. OP dat forum lees je berichten waarin staat 'accepteer je vader niet... laat hem merken dat je zijn manier van leven niet accepteert'... 'dat er aan is geknutseld maakt hem nog geen vrouw' en 'het is en blijft een man'... Ik snap dat soort reacties niet. En ja, er zullen altijd (minder passable) transen zijn... met alle respect. Tegelijkertijd vond ik het ergens 'grappig' dat een Moslim(a) een transje (= dus een "man" !) met 'meisje' aan spreekt...
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

En ik vind het opvallend dat je alleen de negatieve reacties uit die draad oppikt. Er stonden ook heel liefdevolle in, in de trant van "het is en blijft jouw vader".

Het kan zijn dat "de Islam" problemen met OSM heeft, maar lang niet elke moslim heeft er daarom problemen mee. Anders was er daar ook geen discussie ontstaan, want dan viel er niets te discussiëren. Er zijn volgens mij genoeg moslim(a)s die hun medemenselijkheid boven de letter van de Koran stellen. Dat doen veel christenen ook, anders gingen wij nog steeds de brandstapel op. Onze cultuur, of tenminste de wortels ervan, is niet heel wezenlijk verschillend van de hunne. De belangrijke verschillen liggen toch bij de mensen zelf, hoe die tegen het boekje aankijken.
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Janiek2 schreef:En ik vind het opvallend dat je alleen de negatieve reacties uit die draad oppikt. Er stonden ook heel liefdevolle in, in de trant van "het is en blijft jouw vader".

Het kan zijn dat "de Islam" problemen met OSM heeft, maar lang niet elke moslim heeft er daarom problemen mee. Anders was er daar ook geen discussie ontstaan, want dan viel er niets te discussiëren. Er zijn volgens mij genoeg moslim(a)s die hun medemenselijkheid boven de letter van de Koran stellen. Dat doen veel christenen ook, anders gingen wij nog steeds de brandstapel op. Onze cultuur, of tenminste de wortels ervan, is niet heel wezenlijk verschillend van de hunne. De belangrijke verschillen liggen toch bij de mensen zelf, hoe die tegen het boekje aankijken.
Janiek, hierin heb je gelijk. Het valt me ook toen net pas op dat de meeste negatieve reacties zijn geplaatst door de zelfde persoon. Maar toch proef ik in beide topics op dat forum een bepaalde negatieve sfeer tegenover het hele transgebeuren. Mooi zijn de genuanceerde reacties ertussen, maar toch word er snel geoordeeld over omgebouwden en homo's door velen terwijl men zelf niet met die gevoelens rondloopt. Dan denk ik: hoe kun je erover oordelen als je het zelf niet hebt ervaren en niet kan begrijpen hoe het voelt?

Ook de stelling dat Allah iedereen perfect maakt en dat het een beproeving is als je 'zogezegd' voelt alsof je in een verkeerd lichaam bent geboren. De meeste transjes zouden zonder hormonen (en evt. operatie) onder een trein belanden.. ik wel iig.
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Patricia1979 schreef:Die reacties en denkwijzen heb en hou je toch, ook onder de autochtone bevolking.
Dat klopt.. maar bij ons is homo's (en trans iets minder) veel sneller normaal dan bij hun. Heb daar uitgebreide discussie over gehad met een collega van me bijbaantje achter de kasas. Die zegt het ook 'de klanten reageren zo lief op je... bij jullie is alles normaal.. bij ons is dat heel anders'.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

laura_girl19 schreef: maar bij ons is homo's (en trans iets minder) veel sneller normaal dan bij hun.
Nog maar een keer: jij bent jong, dus voor jou is het betrekkelijk vanzelfspekend allemaal. In de omgeving waarin ik ben opgegroeid wordt er ook nu nog, maar zeker in mijn jeugd, exact hetzelfde over homo's, lesbo's en transen gedacht als wij hier voor typisch islam verslijten. Die hele toestand rond ambtenaren die op grond van gewetensbezwaren zouden mogen weigeren een homohuwelijk te sluiten, komt uit die hoek.

Ik verwacht (optimistisch als ik ben) dat ook onder de nederlandse moslimbevolking deze dingen over een generatie, misschien twee, veel breder geaccepteerd zullen zijn. Letterknechten die in Het Boek iets tegen ons weten te vinden zullen er altijd blijven. Zolang ze niet in de positie zijn om ons het leven moeilijk te maken, is er niets aan de hand wat mij betreft.
Plaats reactie