Sharia

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Jah, okee.. ik loop ook nog maar een kleine 20 jaartjes hier rond.. dus ik denk dat je gelijk hebt.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Je zou bijna gaan denken dat dat 'sharia' gebeuren alleen homo's en transen betreft, maar niets is minder waar.

Uit de krant van afgelopen week:

< van de mishandeling van twee tienermeisjes afgelopen zaterdagnacht door een groepje Marokkanen op het Stadhuisplein in het centrum van Rotterdam.

Volgens getuigen zouden de jongens seksistische opmerkingen hebben gemaakt aan het adres van de twee. Toen een van de meisjes er wat van zei, kreeg ze een klap in het gezicht. Ook de andere liep klappen op.>

Vrij vertaald voor de autochtone hoofddoekjes goedkeurders onder ons: hoofddoek = respect, geen hoofddoek= hoer.

Dit nieuws staat niet op zichzelf, en is helaas ook geen incident.

<. "Op veel te veel plekken in Rotterdam zijn er mensen, vooral vrouwen en meisjes, die met grof en beledigend taalgebruik te maken krijgen, die zich erdoor geïntimideerd voelen en het gevoel hebben in de steek te worden gelaten door de politie en door het gemeentebestuur. >

Diezelfde vrouwen en meisjes kunnen zich ook in de steek gelaten voelen door 'anti rascistische politiek correcte' autochtonen, ter uwer info. Die doen namelijk net alsof het niet bestaat......

Jawel autochtone hoofddoekjes goedkeurders en feminisme fetisjistes; ook hoofddoekloze vrouwen hebben last van moslim mannen met sharia opvattingen.
Gelukkig word er wel gezocht naar creatieve middelen om de moslim opvattingen van de (meestal) marok heren binnen de perken te houden; zo is er ongeveer een maand geleden een 'kledingvoorschrift' ingesteld in veel zwembaden in de grote steden.
Teweten: geen bermudazwembroeken, strakke, kleine speedo verplicht. Daar voelen de 'zwemmende' marokkanen zich naakt in, en dus blijven die weg uit de zwembaden waar die kledingregel verplicht is en dus worden hoofddoekloze, autochtone zwemsters niet meer lastig gevallen/aangerand.
Liep een beetje de spuigaten uit namelijk.

Het spreekt voor zich dat de

<Moslima's die zich positief met hun eigen cultuur en godsdienst identificeren, verzetten zich heftig tegen elke suggestie van dit verbod. Bovendien zijn ze daarbij vaak allesbehalve dom of volgzaam.>

natuuuuuuurlijk zich niet zomaar in bv zwembaden tijdens 'gemengde dagen' begeven...stel je voor zeg!

Ze zouden toch zomaar als een stelletje 'liederlijke hoeren' gezien worden door de onbehoofddekselde, onbebaarde, niet in lange gewaden rondlopende marok heren, die de koran 'zo hoog in het vaandel hebben'.

Nee hoor, die moslima's 'indentificeren zich positief met eigen cultuur en godsdienst', en ze slaan twee vliegen in 1 klap; ze worden 'gerespecteerd' door marok moslim heren.

Voorts hebben ook nederlandse (zichtbare, want keppel) joden nogal last van marok heren......bv voor/na/tijdens de synagoge gang.

Het gaat dus niet alleen homo's en transen aan, maar ook hoofddoekloze vrouwen, joden, enzenz.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Diezelfde vrouwen en meisjes kunnen zich ook in de steek gelaten voelen door 'anti rascistische politiek correcte' autochtonen, ter uwer info. Die doen namelijk net alsof het niet bestaat......
Gelukkig biedt jij op deze plek in je eentje ruim voldoende tegenwicht. En je slaat twee vliegen in één klap: het lucht op en is nog voor een goed doel ook.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Mila schreef :

Uit de krant van afgelopen week:

< van de mishandeling van twee tienermeisjes afgelopen zaterdagnacht door een groepje Marokkanen op het Stadhuisplein in het centrum van Rotterdam.

Volgens getuigen zouden de jongens seksistische opmerkingen hebben gemaakt aan het adres van de twee. Toen een van de meisjes er wat van zei, kreeg ze een klap in het gezicht. Ook de andere liep klappen op.>

Heel erg en heel triestig ......
En niemand wat gezien zeker ?
Zijn er dan geen 'grote' volwassen Nederlanders in de buurt om daar tussen te komen ?
Of kijkt iedereen bewust de andere kant op (zoals dat ook wel meestal in België het geval is in zo een situaties ) ?

Groeten,

Melina
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Gelukkig biedt jij op deze plek in je eentje ruim voldoende tegenwicht>

Helaas wel ja..........want ik lees geen woord van sympathie of steunbetuiging van jou gericht aan (hoofddoekloze) meisjes/vrouwen die met dergelijk moslim (sexueel) geweld te maken krijgen.

Je weet wel.......vrouwenonderdrukking, (sexueel) geweld, seksisme, waar het feminisme (terecht) tegen te hoop liep en loopt, dat word door JSM (Jouw Soort Mensen) op deze manier impliciet teniet gedaan.

Het zou ook niet kunnen, kritiek hierop leveren, want het brein is zodanig eenrichtingsverkeer 'politiek correct' beneveld geraakt, en allochs zijn zodanig in de slachtofferrol geschoven dat het 'politiek correct benevelde' brein het simpelweg niet kan bevatten dat zoiets kan gebeuren, dus bestaat het volgens jou niet.

JSM ziet ook al niet dat dergelijk moslim (sexueel) geweld jegens hoofddoekloze vrouwen inmiddels nogal wijdverspreid is, want er zijn namelijk simpelweg meer hoofddoekloze vrouwen dan homo's en transen bij elkaar, en die krijgen vaak in het dagelijks leven in alledaagse situaties te maken met marok moslim mannen, waar er ook al meer van zijn dan homo's en transen bij elkaar.

JSM ziet wel de 'vrije keus' hoofddoek van sommige vrome moslima's, maar niet dat die 'vrije keus' hoofddoek vrome moslima's m.i alle recht hebben om een net zo'n vrome moslim man als echtgenoot te willen.

Je weet wel, een moslimman die net als zij de wetten van de koran na leeft enzo.
Helaas, daar zijn er nogal weinig van, en daarbij trekt 'vrije keus hoofddoek' moslima het 'geloof' naar zichzelf toe, en uit geen enkele (openlijke) kritiek op moslimmannen die de koranwetten met voeten treden.
En dat doen ze bijna allemaal....hoofddeksel en baardloos, geen lange gewaden, en oh ja.....de nederlandse gevangenissen zitten overvol met koran en burgerwet overtreders, die........niet ongetrouwd zijn of zullen blijven. Met een vrome hoofddoek moslima wel te verstaan.

'Politiek correct denken' en 'geloofsopvattingen' met een hele grote blinde vlek dus.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Helaas wel ja..........want ik lees geen woord van sympathie of steunbetuiging van jou gericht aan (hoofddoekloze) meisjes/vrouwen die met dergelijk moslim (sexueel) geweld te maken krijgen.
Hm, het leek al wel een beetje op een uitdaging in mijn richting om zo mijn morele gehalte op de proef te stellen. Daar vind ik deze discussie inmiddels een iets te troebele omgeving voor.
mila schreef:'Politiek correct denken' en 'geloofsopvattingen' met een hele grote blinde vlek dus.
Zou het misschien zo kunnen zijn dat het zicht mij een beetje benomen wordt door jouw dubbele agenda, zodra onderwerpen in deze sfeer ter tafel komen? Het is zelfs zo dat ik moeite krijg met te geloven aan de oprechtheid van jouw "sympathie en steunbetuigingen", vanwege wat je er verder allemaal aan koppelt. Ongeveer zoals dat ook het geval was bij de manier waarop je vaak begaan bent met het lot van "partners van". Net alsof het eigenlijk meer over jouw antipathie gaat danover je sympathie.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<door jouw dubbele agenda>

Dat zeg ik toch? Geen enkel woord van steun of sympathie betuiging aan wat die meisjes zoal aan moslim marok (sexueel) geweld overkomen is.....je zwijgt dergelijke dingen dood.

Melina's reactie hierop is volkomen menselijk en normaal.

De jouwe een teken van een politiek correct beneveld brein.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Melina's reactie hierop is volkomen menselijk en normaal.

De jouwe een teken van een politiek correct beneveld brein.
Dat zei ik toch? Ik vind deze discussie een veel te troebele omgeving om me door jou op mijn morele gehalte te laten beoordelen.

En wat zei ik nog meer? Dat het net lijkt alsof het in dit verhaal meer gaat om jouw antipathie dan om je sympathie. Dat is ook heel menselijk en misschien zelfs wel normaal. Maar daarin moet je het zonder mijn bijval doen.

Dat jongens die geweld gebruiken tegen meisjes, vrouwen, oudere heren, honden, bushokjes etc. opgevoed moeten worden, zodat ze hun energie positiever kunnen richten, daar steun ik je van harte in. Als de nadruk op de bijvoeglijke naamwoorden (moslim/marok/seksueel) ligt, dan ben ik daar wat voorzichtiger in. Dan ben ik bang dat mijn bijdrage niet in de collectebus voor die meisjes komt, maar in die van jou.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Dan ben ik bang dat mijn bijdrage niet in de collectebus voor die meisjes komt, maar in die van jou>

Nee uiteraard niet, vandaar geen enkel woord van sympathie of steunbetuiging voor die meisjes, stel je voor zeg!

Het zou leuk zijn als je eens persoonlijk met meisjes/vrouwen zou praten die iets dergelijks is overkomen, dat zijn er namelijk nogal wat, en eens te horen hoe die op jouw politiek correcte praatjes zouden reageren.

Mila.

P.s:
<Als de nadruk op de bijvoeglijke naamwoorden (moslim/marok/seksueel) ligt, dan ben ik daar wat voorzichtiger in>

Nee hoor, jouw 'bijdrage' is al terecht gekomen in de collectebus van die positieve cultuur en geloofsbelevende hoofddoekjes.......... en in die van de koranwetten aan hun laars lappende moslimsmannen...hoezo bevooroordeeld waar het het met de mantel der liefde bedekken van moslim wangedrag betreft?
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

"Wie niet voor mij is, is tegen mij."

Hier ga je me echt te ver met mij van alles in de schoenen te schuiven. Een hardere aanpak willen tegenover het wangedrag waar het hier over ging, kan ik me wat bij voorstellen. Maar als ik niet even hard als jij ga lopen roepen dat het om moslimwangedrag gaat, dan wordt ik voor van alles en nog wat verantwoordelijk gehouden. Je weet de zaken aardig om te draaien, Mila.

Verder ga ik er niet meer op in, daar leen ik mij niet voor.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<< van de mishandeling van twee tienermeisjes afgelopen zaterdagnacht door een groepje Marokkanen op het Stadhuisplein in het centrum van Rotterdam.

<<. "Op veel te veel plekken in Rotterdam zijn er mensen, vooral vrouwen en meisjes, die met grof en beledigend taalgebruik te maken krijgen, die zich erdoor geïntimideerd voelen en het gevoel hebben in de steek te worden gelaten door de politie en door het gemeentebestuur. >

<dat het om moslimwangedrag gaat>

En wat lees jij daar dan? Dat het Christenen zijn? Hindoe's? Boeddisten? Bahai misschien?

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<<van de mishandeling van twee tienermeisjes afgelopen zaterdagnacht door een groepje Marokkanen op het Stadhuisplein in het centrum van Rotterdam.

<<. "Op veel te veel plekken in Rotterdam zijn er mensen, vooral vrouwen en meisjes, die met grof en beledigend taalgebruik te maken krijgen, die zich erdoor geïntimideerd voelen en het gevoel hebben in de steek te worden gelaten door de politie en door het gemeentebestuur. >

<dat het om moslimwangedrag gaat>

En wat lees jij daar dan? Dat het Christenen zijn? Hindoe's? Boeddisten? Bahai misschien?

Marokkannen zijn namelijk in de regel 'praktiserende' moslims.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:En wat lees jij daar dan? Dat het Christenen zijn? Hindoe's? Boeddisten? Bahai misschien?
Och, lieverd, wat denk je? Natuurlijk kan ik ook wel lezen dat het om Marokkaanse jongens gaat. En ik weet ook wel dat nogal wat jongens uit die bevolkingsgroep een serieus probleem vormen. En ik weet ook wel dat het mogelijk is om dat wangdrag aan hun culturele achtergrond te relateren. En ik ben ook wel bereid om in te zien dat het in een bepaalde context zelfs zinvol kan zijn om je bij het zoeken naar oplossingen bewust te zijn van die link.

Maar de manier waarop jij op dit forum telkens die voorvallen aandraagt om weer eens te laten zien hoe ongeschonden je door de "politiek correcte hersenspoeling" bent heengekomen, die dient volgens mij geen enkel nuttig doel. En daarom ga ik er niet in mee.

Of weet jij wel wie er beter wordt van dit gebakkelei tussen ons tweeën? Volgens mij kunnen we er beter mee ophouden en ieder voor zich manieren zoeken om iets te doen wat er wel toe doet.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<hoe ongeschonden je door de "politiek correcte hersenspoeling>

Klopt helemaal. Ik ben namelijk zelf van alloch afkomst, en dat heeft er aan bijgedragen dat ik met heel andere ogen naar DSM (dat soort mensen) dan jij kijk.
Plus dat ik me idd niet politiek correct heb laten hersenspoelen.

Die politiek correcte hersenspoelingen uit de jaren 70/80/90 zijn nogal grondig geweest, gezien sommige die hard politiek correcte figuren.

Mila.
fenna69
ForumFan

Bericht door fenna69 »

meisjes, zal ik jullie drankje nog maar even in de koelkast zetten?

groetjes, Fenna
Plaats reactie