Sharia

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

fenna69 schreef:meisjes, zal ik jullie drankje nog maar even in de koelkast zetten?

groetjes, Fenna
Wat heb je voor ons in huis gehaald :wink: ?

Ik houd er trouwens echt mee op....
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Vuurwater voor de een? :wink:
Oranjebitter voor de ander? :P

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

mila schreef:Gelukkig word er wel gezocht naar creatieve middelen om de moslim opvattingen van de (meestal) marok heren binnen de perken te houden; zo is er ongeveer een maand geleden een 'kledingvoorschrift' ingesteld in veel zwembaden in de grote steden.
Teweten: geen bermudazwembroeken, strakke, kleine speedo verplicht. Daar voelen de 'zwemmende' marokkanen zich naakt in, en dus blijven die weg uit de zwembaden waar die kledingregel verplicht is en dus worden hoofddoekloze, autochtone zwemsters niet meer lastig gevallen/aangerand.
In Frankrijk bestaat een verbod op bermudazwembroeken in openbare zwembaden al minstens 10 jaar, uit hygienisch overwegingen.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Lisa met een S schreef:In Frankrijk bestaat een verbod op bermudazwembroeken in openbare zwembaden al minstens 10 jaar, uit hygienisch overwegingen.
Die dingen zijn ook oer en oerlelijk......vind het daarom ook helemaal nie verkeert dat ze verboden worden.....zullen ze dan ook maar met witte tennissokken in sandalen doen....... :roll:

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Janiek2 schreef:Och, lieverd, wat denk je? Natuurlijk kan ik ook wel lezen dat het om Marokkaanse jongens gaat. En ik weet ook wel dat nogal wat jongens uit die bevolkingsgroep een serieus probleem vormen. En ik weet ook wel dat het mogelijk is om dat wangdrag aan hun culturele achtergrond te relateren. En ik ben ook wel bereid om in te zien dat het in een bepaalde context zelfs zinvol kan zijn om je bij het zoeken naar oplossingen bewust te zijn van die link.

Maar de manier waarop jij op dit forum telkens die voorvallen aandraagt om weer eens te laten zien hoe ongeschonden je door de "politiek correcte hersenspoeling" bent heengekomen, die dient volgens mij geen enkel nuttig doel. En daarom ga ik er niet in mee.
Janiek,
Je zou eigenlijk moeten snappen dat met Mila over vooroordelen praten een verloren zaak is, want Mila weet echt alles van. Haar moeder is tenslotte zo'n pinda-chinees, en haar vader was waarschijnlijk een bankier, of juwelier, of misschien marktkoopman, maar was in iedergeval zo'n op geld beluste jood. Om te zwijgen over hoe hij met het joodse paasfeest christelijke kinderen ontvoerde en vermoorde om hun bloed te gebruiken voor het voorbereiden van de matzes. Dus heeft ze al van huis uit te maken gehad met vooroordelen.

En, natuurlijk, toen ze nog als klein jongetje leefde, werden er allerlei soorten opmerkingen over homo's naar haar toegeworpen, zoals vragen of ze haar onderbroek achterstevoren droeg of nog veel erger.

Toen ze later als vrouw ging leven, ondervond ze hoe men in eerst instantie haar voor een op seks beluste she-male aanzagen. En nu dat ze eindelijk een respectabele leeftijd heeft bereikt en zeer passabel is, maar, naar eigen zeggen, toch wordt soms herkend, ondervindt ze de vooroordelen van mensen die denken dat alle transseksuelen mediageile ex-hetero getrouwde transvaders zijn die hun vrouw opzadelen met hun problemen.

Nee, vertel Mila niet over vooroordelen, want als er iemand is die weet wat het is om aan den lijf te ondervinden hoe het is om vooroordeeld te worden, dan is het Mila.

Je zou haar misschien wel kunnen vertellen, dat de Gouden Regel niet luidt: "Behandel anderen dus steeds zoals ze jullie behandelen", maar "zoals je zou willen dat ze jullie behandelen".

Groetjes,
Lisa
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Ach, mijn ouders leven nog, en zijn allesbehalve seniel of anderszins hun verstand kwijt waardoor ze afhankelijk zijn geworden van een liefhebbende zoon die vroeger met papa ging vissen en voetballen, en nu af en toe onder een pruik en een dikke laag make up leeft, met een maso vrouw aan zijn zijde....toch? ;-)

<om aan den lijf te ondervinden hoe het is om vooroordeeld te worden>

Het is aan den lijve en het is bevooroordeeld.....en nee, het maakt me niet tot een halve heilige, net als vele maroks/moslims en andere allochs trouwens.......zwak argument.

Leuk dat je de tijd genomen hebt om een postje samen te stellen hoor, maar doe wat aan je geschreven nederlands, wil je? Dit lijkt de schrijfstijl wel van een pas ingeburgerde allochtoon!
Het komt wat eh, krakkemikkig over. Je lieve ouders hebben je toch wel een goede opleiding doen genieten?

Nix *hap* het kan me niet schelen of je me bant of niet :-)

Groetjes Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Wonderlijk dat je valt over de taal in Lisa's postjes, terwijl Mara toch zeker 5x zoveel schrijffouten in haar postjes heeft... Is dit selectieve verontwaardiging omdat je je door Lisa aangevallen voelt?

Overigens t.a.v. Lisa en Mara: ik vind het belangrijker dat mensen meeschrijven en vind het belangrijker wat ze over willen brengen dan dat hun taal 100% perfect is.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Wonderlijk dat je valt over Lisa's postjes, terwijl Mara toch zeker 5x zoveel schrijffouten in haar postjes heeft... Is dit selectieve verontwaardiging omdat je je door Lisa aangevallen voelt?>

Voor zover ik weet is Mara van (oost) duitse afkomst en schrijft gezien haar afkomst en moedertaal al behoorlijk nederlands. En waar komt Lisa van oorsprong vandaan? Nederland toch?

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

@ Frederique: Er is voor zover ik weet nog geen uitgebreid onderzoek naar gedaan, maar ik heb daar wel een klein vooroordeel over paraat.

Als binnen deze omgeving iemand een ander op haar nummer wil zetten, dan wordt meestal gewezen op tekortschieten op het punt van vrouwelijkheid of uiterlijk, maar ook spel- en taalfouten zijn bruikbaar.

@ Mila: Ik vermoed dat Lisa haar moedertaal Engels is.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Engels>

*GASP*! Dan toch hopelijk niet Groot Britannië.......HET land van de kinky/sm/fetisj tv....lol!
Ongelooflijk, het lijkt soms wel of 20% van de britse mannen kinky/sm/fetisj tv is!
Zou dat soms door al die kostscholen en de verhouding van de pupillen onderling komen?
Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:<Engels>

*GASP*! Dan toch hopelijk niet Groot Britannië.......HET land van de kinky/sm/fetisj tv....lol!
Ongelooflijk, het lijkt soms wel of 20% van de britse mannen kinky/sm/fetisj tv is!
Zou dat soms door al die kostscholen en de verhouding van de pupillen onderling komen?
Mila.
Rustig ademhalen, Mila. Het was maar een vermoeden... Straks heb je alweer een hele stoel getimmerd en zitten er opeens geen poten onder :wink: .
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Wat is het toch gezellig hier :D

Ich liebe euch allemal :)

En nee, de aanwezigheid hier was niet alleen un(een) gratis talencursus voor mij :wink:

Groetjes vanuit eigen hut ergens daar waar ze wel nederlands machtig zijn, maar het vertikken het ook fatsoenlijk te spreken :P

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Och, Mila, om dezelfde reden dat jij geen foto van jezelf plaats, doe ik geen uitspraken over mijn achtergrond. Maar ik kan je vertellen, dat jouw half-indisch en half-joodse achtergrond niks is vergeleken met dat van mij. En ja, mijn nederlands is nooit perfect en nog minder zo, wanneer ik moe ben. Misschien zou ik een taalcursus moeten volgen om mijn nederlands te verbeteren -- zulke dingen bestond niet toen ik hier kwam, nederlands leerde ik gewoon van krant lezen en praten met mensen om mij heen. Ik stel je voor -- ik doe een taalcursus en jij een sensitivity-training (gek, eigenlijk, dat iemand met zowel de ethnische als gender achtergrond van Mila zoiets nodig heeft).

Jouw kleingeestig en kinderachtige poging om mij te kwetsen door de ziektes van mijn ouders erbij te betrekken zegt veeeeeeeeeeel meer over jou dan het over mij ooit zou kunnen zeggen, dus waarom zou ik jou bannen, wanneer je je zelf zo belachelijk maakt?

Tot slot, Mila, chamoeda, je zult met mij eens zijn, dat het milieu waaruit ze afkomstig zijn, hun culturele en ethnische achtergrond, hun kansarme plaats in de maatschappij, hun gebrek aan scholing en al de andere redenen die worden aangedragen, geen rechtvaardiging bieden voor hoe een groep jongeren van allochtone afkomst homo's en t*'s bejegenen. Wat dan, met jouw achtergrond, scholing en maatschappelijke plaats, is jouw excuus, dat je zo bevooroordeeld bent (bedankt voor de tip, ik kon gisteravond er niet opkomen) jegens mensen die anders zijn dan jou?

En nu Mila, sjabbat sjalom imehwoe-ag.

Lisa
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Jouw kleingeestig en kinderachtige poging om mij te kwetsen door de ziektes van mijn ouders erbij te betrekken zegt veeeeeeeeeeel meer over jou dan het over mij ooit zou kunnen zeggen>

Welnee, het zegt wel degelijk iets over jou, want het is van hetzelfde niveau om mij proberen te kwetsen met je uitgebreide omschrijving van jou over mij en mijn achtergrond om te proberen je gelijk te halen.

<
doe ik geen uitspraken over mijn achtergrond. >

Gelukkig heb je dat wel afdoende gedaan, net als ik, zodat ik jou in dezelfde stijl kon beantwoorden.

<is jouw excuus>

Ik heb geen excuus nodig, ik ben namelijk niet ziende blind en horende doof.
Daarbij zul je me niet op wat voor vorm van hypocrisie betrappen zoals Arrtgrrl; hier op lievige toon politiek correcte praatjes verkondigen en IRL het omgekeerde, zoals ik van de week schreef.

Daarbij schreef ik al dat mijn achtergrond me niet tot een halve heilige maakt, net als de vele openlijke discriminerende en rascistische maroks/moslims, die trouwens vaak helemaal niet zo slecht opgeleid zijn omdat ze daar 'de kans niet toekregen'. Ook al zo'n vreemd argument.

Mila.
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Even strooien met wat onomatopeeën...

Miaaaaaaaowwwwwwwwww

Pffffkcccchhhhhhhhhhhhhhhh!

Moooooooooowwwwwwwwwwww

Kunnen de dames nu weer lief doen in plaats zo van naar elkaar te blazen, daar zijn er toch de pb'tjes voor ? Tja niets mooier uiteraard dan een catfight met publiek uiteraard. Jammer alleen dat het en "thread hijacking" en offtopic en slowchatterig is. zucht. :roll:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Plaats reactie