Dorine, er is een onderzoek van jaren geleden, tamelijk gedegen, waar ook uit naar voren komt dat het een opvallend verschil is tussen TG en TS, dat de laatsten de hoogste prioriteit leggen bij het kwijtkomen van de primaire geslachtskenmerken. Transgenders zitten meer in over hun bouw en hun gezicht en hun stem.
o gut dan ben ik transgender! zeker ook omdat ik (grote) borsten niet belangrijk vind
Dat eerste (srs)is een gegeven, wat mij betreft geen issue en zou ik moeten kiezen, dan alleen die, maar daar is iedereen het WEL over eens, dus vanzelfsprekend, zozeer dat het geen onderwerp van gesprek is, ja bij mensen die zelf spijt of twijfel of jaloezie hebben
zoals Adriana schrijft, bijna iedereen doet het (FFS) en je maakt er een taboe van. Vind ik zo n onzin, het is misschien een 'tweede rij operatie' maar een heel belangrijk component voor mij, vooral om de RLE makkelijker te maken (pijn, hoon en brandstapels te vermijden) want sociale integratie is denk ik toch voor mij minstens zo belangrijk als een beter passend lichaam
en ik kan me wel voorstellen dat je je neus belangrijk vindt hoor, bij andere delen bijv oren had ik gezegd: Janiek niet doen ! Het is een afweging en wat feed back is fijn.
mijn stem zou ik niet zo snel wat aan laten doen, te veel risiko s en resultaat onbetrouwbaar
Maaarrr dit alles gezegd hebbende misschien is het wel beter om eerst maar eens de juiste stappen te zetten op de juiste tijd en niet meteen het meest drastische te willen, kijk mijn volgorde zou niet die van het protocol zijn (SRS FFS).
over kerken: tja ik ben antroposofe geweest, en aktief als vrijwilliger diverse antr. zorgcentra, maar de steen spreuk weer ingeleverd na een paar jaar, het is wel heerlijk over betekenis en gedrag te praten en vooral dat op anderen te projecteren. Het eigen gelijk.
teveel eenling denk ik maar ik houd affiniteit met Vedanta, Antroposofie en Christendom. Ik ben zeker zoekende naar aansluiting niet ter vervanging van eigen inzicht maar omdat het fijn is in een groep naar zingeving te zoeken. Ik ben nu aan het kijken of er een spirituele kring in de buurt is.
Kijk, wat ik wil zeggen Janiek, scepsis is een heel gezonde eigenschap maar haar ogen staan ook gericht op degene die haar liefheeft, en dan is er het risico dat je jezelf niet meer geloofd (neus operatie)