’Een omgebouwde man neem ik wellicht wel aan’

Algemeen

Moderator: Moderators

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:Het hele leven is niet duurzaam...
Nou, laten we er dan maar meteen mee ophouden..... :roll:
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Ik heb ooit eens op je postje over bio vrouwen bodybuilders en hun lovers geschreven dat het hebben van een bio vagina blijkbaar van een enorme psychologische impact is voor de heren bio vrouwen bodybuilders lovers.
Sommige female bodybuilders in dat tv programma waar jij aan refereerde hadden zelfs voor een bio man nog een bijzonder mannelijk gezicht en figuur.

Blijkbaar werkt dat op andere vlakken ook op die manier door. Die enorme psychologische impact van een bio vagina/penis gehad hebben.
Ik kan het me niet voorstellen, v/m's die 'womyn born only' festivals bezoeken, omdat dat hun verleden als vrouw nog eens extra onderstreept.
Anderzijds kan ik me wel voorstellen dat 'womyn born only' festivals m/v's weigeren omdat ze zich nogal mannelijk kunnen gedragen cq uitzien.
Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef: Anderzijds kan ik me wel voorstellen dat 'womyn born only' festivals m/v's weigeren omdat ze zich nogal mannelijk kunnen gedragen cq uitzien.

.
Dat kunnen v/m's of vrouwen die daar tegenaan zitten ook, en dat wordt wel geaccepteerd. Riki Anne Wilchins heeft hier wel eens behartenswaardige dingen over gezegd, in die zin dat er heel irrationele dingen in het spel zijn, zoals het projecteren van "het kwaad" op "de man". Een ideologische constructie die blijkbaar een kostbaar soort gevoel van veiligheid verschaft.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

mila schreef:Anderzijds kan ik me wel voorstellen dat 'womyn born only' festivals m/v's weigeren omdat ze zich nogal mannelijk kunnen gedragen cq uitzien.
Wat niet wegneemt, dat, ondanks het feit dat jij je niet mannelijk gedraagt cq uitziet, en dat je dan misschien ongemerkt in stealth zo een festival zo mogen bijwonen, jij daar ook ongewenst zou zijn door de Greer- en Raymondaanhangers.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Wat niet wegneemt, dat, ondanks het feit dat jij je niet mannelijk gedraagt cq uitziet, en dat je dan misschien ongemerkt in stealth zo een festival zo mogen bijwonen, jij daar ook ongewenst zou zijn door de Greer- en Raymondaanhangers.>

Waar lees jij dan dat ik dergelijke festivals zou willen bezoeken dan?

Mila.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

mila schreef:Waar lees jij dan dat ik dergelijke festivals zou willen bezoeken dan?
Jij begon erover, niet ik.

Lisa
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Janiek2 schreef:
Frederique_ schreef:Het hele leven is niet duurzaam...
Nou, laten we er dan maar meteen mee ophouden..... :roll:
Da's wat jij er van maakt...

Ik bedoelde meer: wie niet verandert leeft niet echt...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Jij begon erover, niet ik.>

Jij doet die suggestie, niet ik.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Janiek2 schreef:in die zin dat er heel irrationele dingen in het spel zijn, zoals het projecteren van "het kwaad" op "de man". Een ideologische constructie die blijkbaar een kostbaar soort gevoel van veiligheid verschaft.
idd ja, religie is daar ook heel goed in... maar dan in omgekeerde zin...de vrouw minderwaardig en kwaad enz.
Allemaal angst
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

mila schreef:<Jij begon erover, niet ik.>

Jij doet die suggestie, niet ik.
Het was geen suggestie, alleen een puur en simpele feit: ook Mila is niet welkom op een 'womyn born only' festival. Trouwens, ook ik niet, maar ik was er nooit over begonnen.

Lisa
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Trouwens, ook ik niet,>

Maar je vrouw en dochters wel hoor. Misschien kunnen ze nog wel wat leuks vertellen daar over het hebben van een trav als man en vader ;-)

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:<Trouwens, ook ik niet,>

Maar je vrouw en dochters wel hoor. Misschien kunnen ze nog wel wat leuks vertellen daar over het hebben van een trav als man en vader ;-)
Ik denk eerder dat zij er een en ander te verduren zouden krijgen aan vage projecties van "private hostilities and other unfinished business", zoals Riki Anne Wilchins dat (ongeveer) formuleert in Read my lips. Heb je dat wel eens gelezen?
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<ander te verduren zouden krijgen aan vage projecties van "private hostilities and other unfinished business",>

Wat een goeie omschrijving, dat is exact wat ik voel bij de totaal uit de lucht gegrepen suggesties die ik in de schoenen geschoven krijg op dit draadje :-)

<Read my lips. Heb je dat wel eens gelezen?>

Ja, dat boek heb ik in de boekenkast staan, erg leuk, erg informatief, en lichtelijk verwarrend.
Net als Kate Bornstein heeft ze een srs ondergaan, en post srs 'herzien' ze een aantal zaken op het vlak van post op gender.

Waarbij ik me dan afvraag.......hadden ze dat niet beter pre srs kunnen doen? Dat zou nogal wat fysieke ingrepen ed voorkomen hebben, en als het post op niet zo veel meer uitmaakt, dan zou het pre op ook niet zo veel uit moeten maken, of zie ik dat verkeerd?

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Waarbij ik me dan afvraag.......hadden ze dat niet beter pre srs kunnen doen? Dat zou nogal wat fysieke ingrepen ed voorkomen hebben, en als het post op niet zo veel meer uitmaakt, dan zou het pre op ook niet zo veel uit moeten maken, of zie ik dat verkeerd?
Ik denk van wel, want bij mijn weten heeft de ervaring die zij tijdens en na hun transitie hebben opgedaan hen wel tot andere inzichten over gender gebracht, maar betreuren zij geen van beiden de lichamelijke ingrepen. Kijk, voor jou is het misschien niet nodig om die dingen te doen en mee te maken om er achter te komen dat het eventueel ook zonder had gekund, maar voor hen was dat in elk geval wel zo. Je kunt wijzer worden door je eigen ervaringen, door die van een ander en heel misschien ook wel door veel na te denken (zoals ik). Het resultaat heeft wel een andere kleur en smaak.

Heb je de Linda van september al gelezen? Daar staan zes transmannen in, waarvan één een overtuigde transgender. Die zegt:
Ik zou mijn vagina niet in willen ruilen voor een penis. Dit is wie ik ben. Ik vraag me wel eens af of het echt nodig was dat ik me heb laten opereren. Ik weet hetniet. Ik ben niet thet één of het ander. Wat ik wél ben, is blij met mezelf en mijn lichaam en daarvoor zijn de woorden man en vrouw te beperkt.
Ik ken hem persoonlijk en weet dat dit volstrekt authentiek is. Al ben jij een andere weg gegaan, het lijkt me dat jij je hier wel wat bij voor kunt stellen. Of niet? Misschien ben jij je tijd wel ver vooruit en groeit er nu een andere generatie transen op, voor wie een SRS geen vanzelfsprekendheid is. We spreken elkaar daar nog wel eens over op een bankje in het Vondelpark over pakweg 25 jaar :wink: .
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Al ben jij een andere weg gegaan, het lijkt me dat jij je hier wel wat bij voor kunt stellen. Of niet? >

Ik heb het vaker geprobeerd uit te leggen......ik vind het niet leuk dat ik een piemel heb, en ook niet vervelend.
Neutraal dus, dus waarom zou ik een SRS ondergaan? Uit aanpassing? Lijkt me niet nodig.
Vanwege die piemel als man gaan leven? Onmogelijk, daar kan ik niet voor door gaan, gezien de rest van mijn uiterlijk etc, en het is ook niet gewenst.
Het gaat mij als 'true TG' om mijn sociale rol en daarbij behorend uiterlijk (gezien de verschillen tussen tg en ts die je laatst omschreef, alleen ben ik van de term TG afgestapt, te vervaagd en vervuild inmiddels).

<Ik zou mijn vagina niet in willen ruilen voor een penis. Dit is wie ik ben. Ik vraag me wel eens af of het echt nodig was dat ik me heb laten opereren. Ik weet hetniet.>

Als ik het goed lees, dan heeft die persoon wel een SRS ondergaan in de zin van een mastectomie en een hysterectomie, maar heeft ie zijn vagina in tact gelaten?

< Ik ben niet thet één of het ander. Wat ik wél ben, is blij met mezelf en mijn lichaam en daarvoor zijn de woorden man en vrouw te beperkt.>

Dat is dus een goede definitie van TG, mede gezien de blijkbaar gedeeltelijke aanpassingen die hij heeft laten doen.

Ik ga die Linda kopen trouwens, lijkt me een erg interessant artikel.

Wel met foto's hoop ik? ;-)

Mila.
Plaats reactie