Veel verschil tussen stijl Tgirls?

Algemeen

Moderator: Moderators

Wonder woman
ff weer wat posten

Bericht door Wonder woman »

Patricia1979 schreef:
Wonder woman schreef:Ik ben 24 en wil ook gewoon dingen dragen van een meis van 20 a 30 jaar maar het moet wel leuk wezen
Dus...let je er dus wel op dat je je een beetje naar je leeftijd kleedt.
Jah natuurlijk .., Ik zou bijv de kleren van me moeder nooit aan trekken ., dat past absoluut niet bij je leeftijd 24 vs 58 :lol: ..,Nee het moet gewoon leuk en lekker zitten en gewoon wat de rest ook aan heeft van de vrouwen van me leeftijd ,

groetjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Patricia1979 schreef:Nee idd. T*s die dat zeggen noem ik achterlijk. Ik bedoel als ze zeggen, je moet rokjes dragen, anders ben je geen of minder vrouw.
Zeker nooit een dames-toilet uitgezet terwijl je in een broek liep? :evil:

In mijn geval is dat wel zo. Ik merk dat als ik make-up + broek gebruik (net) niet als vrouw gezien wordt, terwijl make-up + vrouw (net) wel voldoende blijkt te zijn. Helaas, 't is niet anders.

En verder ben ik het eens met Mina: doe gewoon wat bij jou past en laat een ander vrij om te doen wat een ander bij hem/haar/zhaar vindt passen.

Tot slot: T*'s die een ander achterlijk vinden vind ik achterlijk. Oftewel: kan het taalgebruik iets minder veroordelend?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

hmm dus eigenlijk vind ik etiquette belangrijker dan gekte lol
nou ik bedoel Mina:

nou een gek die zich netjes gedraagt (Napoleon de 18e) heb ik liever dan een ' normaal' iemand die de ruimte van een ander opeist met geschreeuw of ongewenst gedrag (voetbal supporter, bar aanhangers, sport autos) of geoordeel (roddeltante) of religieuze onderdrukking (of valt dit weer onder gekte?)
terra incognita
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Patricia schreef :

Wat is er mis met bezig zijn met je uiterlijk? Met je uiterlijk bezig zijn zie ik niet direct als "zo vrouwelijk mogelijk te zijn". Je wilt toch netjes en verzorgd erbij lopen.

Uiteraard maar als trav of trans hebben we vaak nogal de neiging om te overdrijven.
Ik zie dat wel vaak, ik had ook wel de neiging in het begin om me 'te bewijzen' als vrouw.
Het is ook nog niet zo heel lang dat ik bijvoorbeeld tijdens de dag met sportschoenen durf rondlopen als vrouw ...vooral dus omdat ikzelf wel vond dat het niet kon.
Dat is allemaal fel aan het minderen ..... het mag allemaal wat meer praktisch worden in het dagelijkse leven.
Om uit te gaan wil ik me nog wel eens wat extra 'opkleden', maar om naar de bakker of naar de winkel te gaan doe ik tegenwoordig gemakkelijke schoenen en een jeans aan.
Een rokje is al een hele tijd niet meer aan de orde....... ik draag eigenlijk 99% van de tijd een broek.
En ze hebben me om die reden nog nooit ergens uit een WC of kleedkamer voor dames gezet hoor.
Het is ondertussen ook al meer dan 2 jaar geleden dat ze me nog eens met Meneer hebben aangesproken.....
Wie weet, als ze het dan zien dat ik trans ben ... dan vinden ze het blijkbaar toch goed genoeg om me mevrouw te noemen en om me zonder problemen toe te laten op plaatsen waar enkel vrouwen binnen mogen. Dus met andere woorden, ik ben meer dan passable genoeg om normaal te leven en aanvaard te worden als vrouw binnen de maatschappij.
En meer moet dat niet zijn om een min of meer normaal leven te leiden als 'persoon' geboren in het verkeerde lichaam.
Het kan altijd nog beter, maar waar trek je de grens ..... je kan eeuwig bezig blijven ..... op een bepaald ogenblik moet je ook jezelf kunnen aanvaarden.
Als je perfectionistisch bent ingesteld is dat echter niet altijd zo eenvoudig ....maar anderen zeggen het je dan wel.
Het is nu wel al meer dan goed genoeg........bio-vrouwen vinden hunzelf vaak ook alles behalve perfect, waarom zouden wij het als trans dan wel willen/moeten zijn.

Groeten,

Melina
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:Als je perfectionistisch bent ingesteld is dat echter niet altijd zo eenvoudig ....maar anderen zeggen het je dan wel.
Het is nu wel al meer dan goed genoeg........bio-vrouwen vinden hunzelf vaak ook alles behalve perfect, waarom zouden wij het als trans dan wel willen/moeten zijn.
Jij boft maar met vriendinnen die je een beetje temperen als je te perfectionistisch wordt. Het kan ook dat je als transvrouw meer ervoor moet doen om als vrouw geaccepteerd te worden. Ongeveer zoals in Amerika een zwart iemand meer intelligentie en doorzettingsvermogen moet hebben om het tot arts te brengen dan een blank iemand.

Als een geboren vrouw een naar achter wijkende haargrens heeft, of een zichtbare browridge of een wat forse neus, dan wint ze geen schoonheidsprijs, maar niemand zal zeggen "zie je wel, het is eigenlijk een man". Er zijn wel degelijk mensen die transvrouwen wél op dat soort punten afrekenen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Als een geboren vrouw een naar achter wijkende haargrens heeft, of een zichtbare browridge of een wat forse neus, dan wint ze geen schoonheidsprijs, maar niemand zal zeggen "zie je wel, het is eigenlijk een man". >

Ik ken 2 geboren vrouwen, beiden bio moeder en wel, die regelmatig 'zie je wel, het is (eigenlijk) een man' -letterlijk-te horen krijgen, of gesuggereerd krijgen.
Ook vaak in mijn aanwezigheid, waarbij de 'aandacht' van verbazing volledig naar de veronderstelde 'man' uitgaat.
De een is uitzonderlijk lang voor een vrouw, 2m, met schoenmaat 45 en (zeer) grote handen, maar voor de rest wel (naturel) vrouwelijk, in de zin van gezicht en figuur, motoriek en stem.
De ander is een paar cm kleiner dan ik, maar met een forse onderkaak en grote kin, en een donkere stem en brede schouders. Voor de rest ook heel naturel vrouwelijk, qua figuur en de rest van het gezicht en ook de motoriek.
Dusseh, dat 'die krijgen nooit te horen 'zie je wel, het is eigenlijk een man' gaat gewoonweg niet op.
Blijkbaar is het een kwestie van een soort fysiek tonende balans die naar de verkeerde kant uit kan slaan in de ogen 'van'.

Een poos geleden las ik eens een interview met een uitzonderlijk lange bio vrouw in de Libelle, die vertelde dat ze toch alsnog met 'meneer' aangesproken werd, ook al had ze een jurk aan en make up op etc.

Voor bio vrouwen met evt mannelijke (fysieke) trekjes is het helemaal niet zo logisch en klip en klaar dat die ook als bio vrouw gezien worden....inmiddels is dat een loos argument, temeer omdat de gemiddelde nederlander/landse, oud, jong, hoogbejaard inmiddels wel van het bestaan van tv/ts weten en sommige bio vrouwen/tv/ts door elkaar halen.

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Mijn partner, een geboren vrouw, draagt zelden of nooit een rok, laat staan een rokje. Als zij het wel doet, moet ze er ook eerst weer aan wennen. Ik draag geloof ik één of twee keer per jaar een rok. En nou mag elke T* daarvan zeggen of denken wat ij wil..>

Hier nog een. Ik draag nooit rokken of jurken, muv van een zwart witte robe manteau.
Ik voel me net een tv in een rok of jurk ;-)
Ik voel me onvrij en opgeprikt in een jurk of rok en daarbij kwam ik er snel achter dat dat (nog) meer (ongewenste) aandacht trekt, waar ik geen zin in heb.
Ik draag altijd (dames)broeken, jassen, schoenen etc, maar meer casual/sporty/elegant, waar ik me lekker in voel, en wat dus blijkbaar geen afbreuk doet aan vrouwelijkheid.
Poos geleden zat ik 's avonds laat zonder nicotine, de AH was al dicht, mijn make up er net afgehaald.... dus ging ik toch maar onopgemaakt met mijn haar alle kanten uit in een lange, alles bedekkende jas naar de avond winkel, waar ik tot mijn aangename verrassing tot 2 keer toe met mevrouw aangesproken werd, en wel onder wel erg harde TL verlichting......en dat was pre FFS trouwens.

Ik geloof werkelijk dat je als TS in zeer vrouwelijke kleding per ongeluk masculiene (fysieke) trekjes benadrukt, en in sexe neutrale of zelfs herenkleding de -verworven- vrouwelijke trekjes benadrukt.

Kwestie van balans en inzicht in presentatie, maar hou me ten goede hoor.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef: Ik geloof werkelijk dat je als TS in zeer vrouwelijke kleding per ongeluk masculiene (fysieke) trekjes benadrukt, en in sexe neutrale of zelfs herenkleding de -verworven- vrouwelijke trekjes benadrukt.
Dát geloof ik zeker ook. En qua motoriek wellicht ook, want een rok of jurk heeft een andere lichaamshouding en beweeglijkheid nodig dan een broek. Daar lopen ook geboren vrouwen die zelden een rok dragen tegenaan, heb ik me laten vertellen. Er is op zich niets "natuurlijks" aan het dragen van een rok, ook voor een geboren vrouw niet. Kan hooguit een "tweede natuur" worden, zoals dat driedelig grijs voor sommige mannen uit beroepsgroepen waar dat werkkleding is.
mila schreef:temeer omdat de gemiddelde nederlander/landse, oud, jong, hoogbejaard inmiddels wel van het bestaan van tv/ts weten en sommige bio vrouwen/tv/ts door elkaar halen.
En hier geloof ik weer helemaal niets van. Als dat zo was, zou ik namelijk veel vaker dan nu gelezen worden. Met enige regelmaat hoor ik van mijn cliënten: "Goh, wat een aparte naam, Janiek. Ik dacht eerst dat er een man zou komen." "Oh," zeg ik dan, "in Frankrijk is het ook een mannennaam, maar dan schrijf je het anders. Hier in Nederland kan het voor allebei; Pluk van de Petteflet wordt door een jongetje gespeeld dat ook Janiek heet."

Wat mensen niet regelmatig tegenkomen of verwachten, kan hen gerust compleet ontgaan. Heb jij die kolibri gezien, laatst, in het Sarphatipark? Ik ook niet, hoor, maar ik durf te wedden dat we hem geen van beiden hadden gezien, ook als-ie er wel was geweest :wink: .
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Maar wat noem je zeer vrouwelijke of hypervrouwelijke kleding?>

Nou ja, het is helaas een gegeven feit dat jurken en rokken ontworpen worden voor biologische vrouwen en meisjes, met een biologisch vrouwelijk figuur (waar ook van alles aan kan 'mankeren' trouwens, daar niet van).
Je kunt je TS verhoudingen nogal benadrukken als je bv geen taille hebt, en smalle heupen, waardoor je een in de taille juiste maat rok koopt, die om de heupen dan te groot is, ik noem maar wat.
Of een jurk waarvan de taille te hoog zit op een TS figuur.

Wat ik trouwens de meest TS onvriendelijke mode vond, en dat is een understatement, waren de heupbroeken.
Mannen, en dus ook transen, hebben nou eenmaal een langer bovenlijf en kortere benen dan vrouwen, en juist dat werd door het dragen van een lage heupbreuk benadrukt, alsmede smalle heupen en een brede rug......en niet te vergeten: het gebrek aan taille.

Ik ben erg blij dat die heupbroekenmode over is, mede omdat ik het nou bepaald geen pretje vond om een superlage heupbreuk, met daarboven uitstekend een lurexstring te zien met felrode 'luieruitslag' in de bilnaad en daarboven, veroorzaakt door een schurende string.
Ik hoefde alleen maar op het fietspad bij het stoplicht te wachten om zoiets te zien (in Amsterdam).

Voor wat mij betreft: lang leve de terugkeer van de hoge taille broek; ik heb nog ettelijke Girbaud exemplaren liggen van minstens 10 jaar her, met een sjieke knoopsluiting aan de zijkant, of een ritssluiting aan de achterkant.

Mila.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Janiek schreef:
Wat mensen niet regelmatig tegenkomen of verwachten, kan hen gerust compleet ontgaan. Heb jij die kolibri gezien, laatst, in het Sarphatipark? Ik ook niet, hoor, maar ik durf te wedden dat we hem geen van beiden hadden gezien, ook als-ie er wel was geweest .
Precies, behalve dan als die kolibri een kort rokje en hoge hakken had aangehad. Je valt namelijk niet op doordat je gelezen wordt, maar je wordt gelezen doordat je opvalt.

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Irene schreef:Precies, behalve dan als die kolibri een kort rokje en hoge hakken had aangehad. Je valt namelijk niet op doordat je gelezen wordt, maar je wordt gelezen doordat je opvalt.
:lol: En dat komt weer doordat mensen heel veel letten op signalen die ze al kennen en die belangrijk voor hen zijn. Kort rokje/hoge hakken schijnt op een soort knopje te drukken bij veel mannen, waardoor ze gaan kijken van "wil ik deze en hoe groot is de kans dat zij iemand van mijn status zal willen?"

Een lange rok is beter. Of toch niet:

http://www.youtube.com/watch?v=9KsmqZsA ... ed&search=
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
mila schreef:Voor wat mij betreft: lang leve de terugkeer van de hoge taille broek..
zijn die weer in de mode dan?? Bof ik even! Ik heb net een hele mooie leren hoge taillebroek gekocht! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

ik heb net de "hoge taillebroek" eventjes opgegoogled, maar de meningen blijken zeer verdeeld. De meeste schrijvers en schrijfsters op de diverse fora moeten er niets van hebben... Over smaak valt niet te twisten, lijkt mij. Ik vind het prima, want ik vind hoge taillebroeken erg mooi.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<zijn die weer in de mode dan?? Bof ik even! Ik heb net een hele mooie leren hoge taillebroek gekocht!>

Ja, goddank wel......ongeveer 2 jaar geleden zag ik de eerste mega hippe meisjes op straat verschijnen die hoog opgesneden taillespijkerbroeken droegen met heel nauwe pijpen.
Ik kon het maar nauwelijks laten om mijn opluchting te tonen en te vragen waar ze die hoog opgesneden taillebroeken gekocht hadden......ws retrowinkels, waar ik natuurlijk al gretig rondkeek.

Niet zo onlogisch ook trouwens, want na de superpuntige schoenen kwamen de schoenen met stompe, ronde neuzen, dus na jaren van heupbroeken die alsmaar lager werden verwachtte ik al de glorieuze come back van de hoge taille.
Wat ik overigens ook zo ontzettend lelijk vind van superlage heupbroeken, is dat ze zo gesneden zijn dat het net lijkt of de drager/draagster een platte, afgezakte kont heeft.

Eigenaardig trouwens, tot in de jaren 70 was het zo dat je alleen kon verkrijgen en dragen wat er op dat moment in de mode was.......mijn grootmoeders begonnen begin jaren 70 broeken te dragen omdat er op een gegeven moment alleen nog (zeer) korte rokken te koop waren.
Ik dacht dat zoiets niet snel meer zou kunnen gebeuren gezien de diversiteit van mode en kleding sinds de jaren 80.
Tot heupbroeken in de mode kwamen en........bleven.

Ik heb wel heupbroeken gedragen, maar dat is inmiddels zo'n 10 jaar geleden, voorop als ik altijd liep op de mode.
En 2 confectiematen geleden.

Gefeliciteerd met de aankoop van je leren broek, is het rund, lams of kalfsleer?

Mila.
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

mila schreef:hoog opgesneden taillespijkerbroeken droegen met heel nauwe pijpen.
Hmmm... hmmm... liever een wat langer shirtje dan een hogere broek voor mij!

Sticky
Vrouw
Plaats reactie