Mooi huisje heb jij danmila schreef:Ik woon in een klein doodlopend straatje dat haaks op een kade staat; als ik dat straatje uitga, en de kade naar links over wil steken moet ik wachten op een gaatje in het voorbijgaande verkeer, waaronder veel vrachtverkeer.
<knip>
In al die tien jaar dat ik hier woon heb ik nog niet een onvertogen woord van een van die puberscholieren gehoord.
Stelling: Gewoon jezelf zijn maakt passabel?
Moderator: Moderators
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
ik dacht altijd dat straatmeubilair zeer geliefd was onder pubers?Janiek2 schreef:Mooi huisje heb jij danmila schreef:Ik woon in een klein doodlopend straatje dat haaks op een kade staat; als ik dat straatje uitga, en de kade naar links over wil steken moet ik wachten op een gaatje in het voorbijgaande verkeer, waaronder veel vrachtverkeer.
<knip>
In al die tien jaar dat ik hier woon heb ik nog niet een onvertogen woord van een van die puberscholieren gehoord.. Nu ben jij wel een tikje jonger dan ik, maar voor pubers zijn wij "oud" en dus even interessant als straatmeubilair...
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Als Mila en Irene gelijk hebben, dan ben ik in dit opzicht 'vrouwelijker' dan mijn vrouw. Maar toch....
Lisa
Gelukkig....Waarom zien vrouwen alles?
Een man en vrouw zitten samen op de bank tv te kijken. De man zit in de ene hoek van de bank de vrouw in de andere, heel voorzichtig bijt de man op zijn nagels waarop de vrouw ineens zegt: "zit niet op je nagels te bijten". De man is verbaasd, hoe kon ze dat in vredesnaam zien ze keek toch ook naar de tv. Wetenschappelijk onderzoek heeft bewezen dat mannen en vrouwen anders kijken. Het blikveld van de man is bijna recht vooruit, dat van de vrouw is vele malen breder. De vrouw is dus in staat om ook de dingen te zien die naast haar gebeuren. Mannen kunnen zich dit niet voorstellen en ik denk dat de gemiddelde man ook gek zou worden als hij het blikveld van de vrouw zou kunnen zien. Omgekeerd kunnen vrouwen zich niet voorstellen dat mannen bepaalde dingen niet zien. U kunt samen eens een experiment doen door bijvoorbeeld in een druk restaurant samen naar een vast punt te kijken en te zeggen wat u allemaal ziet. Het resultaat zal heel verrassend zijn. Mannen kunnen echter beter details in de verte onderscheiden omdat hun blikveld veel gerichter is. Vanuit de oerman en vrouw is dit verschijnsel heel verklaarbaar, de man moest zich als jager op een prooi concentreren en zich niet laten afleiden door de omgeving. Ook leerde hij om heel goed afstand in te kunnen schatten. Vrouwen moesten de groep in de gaten houden en leerden om kleine details in hun directe omgeving in de gaten te houden.
Waarom kan een man niet ongemerkt naar een andere vrouw kijken.
Hoe vaak komt het niet voor dat een man en vrouw ergens lopen en er een mooie vrouw langskomt. De man probeert ongemerkt een blik te werpen op de schoonheid en de vrouw zegt lachend, pas op dat je ogen er niet uitvallen. De man voelt zich betrapt en vraagt zich af hoe zijn vrouw dit nou flikt, de uitleg is echter vrij eenvoudig. Aangezien mannen vrij gericht kijken en een beperkter blikveld hebben dan vrouwen, is vaak duidelijk te zien waar ze op dat moment naar kijken. Aangezien een vrouw een heel breed blikveld heeft ziet ze onmiddellijk waar de man die naast haar loopt naar kijkt. Hoe goed hij ook zijn best doet een vrouw zal het bijna altijd doorhebben als haar man naar een andere vrouw kijkt. Omgekeerd kunnen vrouwen naar alle mooie mannen kijken zonder dat hun partner ook maar iets in de gaten heeft.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Volgens mij, maar wie ben ik, is dat een ander fenomeen, dat op dezelfde evolutie is terug te voeren. Mannen focuseren zich op 1 ding (is handig bij de jacht), vrouwen zijn beter in staat meerdere dingen tegelijk te doen, (is handig bij de oogst).
Overigens is het volgens mij heel normaal om in sommige opzichten vrouwelijker te zijn dan je vrouw hoor, dat heb ik in ieder geval ook al gemerkt.
Irene
Overigens is het volgens mij heel normaal om in sommige opzichten vrouwelijker te zijn dan je vrouw hoor, dat heb ik in ieder geval ook al gemerkt.
Irene
Kleine stapjes
Hoi hoi,
Groetjes en liefs,
Babette.
goh, dat is in onze huishouding niet anders! Bovendien heb ik de "zorgtaken" en heeft m'n partner een drukke baan! Wij zijn het wel met elkaar eens dat ik veel geschikter ben om de huishouding te doen, dus past elkaar perfect!Irene schreef:Overigens is het volgens mij heel normaal om in sommige opzichten vrouwelijker te zijn dan je vrouw hoor, dat heb ik in ieder geval ook al gemerkt.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Met alle respect, maar ik kan niet zo veel met al die generalisaties over mannen en vrouwen. Ik heb er zelf wel eens onderzoek naar gedaan en "de" man bestaat niet, evenals "de" vrouw niet bestaat.
Er zijn arrogante, betweterige en bitcherige vrouwen en dito mannen.
Er zijn lieve, aardige en begripvolle mannen en dito vrouwen.
Er zijn mannen die sullen zijn en vrouwen die slachtoffers zoeken...
Alleen wie extremen zoekt zal ze vinden. Net als wie de nuance zoekt die ook zal vinden.
Groetjes,
Frederique
Er zijn arrogante, betweterige en bitcherige vrouwen en dito mannen.
Er zijn lieve, aardige en begripvolle mannen en dito vrouwen.
Er zijn mannen die sullen zijn en vrouwen die slachtoffers zoeken...
Alleen wie extremen zoekt zal ze vinden. Net als wie de nuance zoekt die ook zal vinden.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Volgens mij is het precies hetzelfde fenomeen die hier plaatsvindt:Irene schreef:Volgens mij, maar wie ben ik, is dat een ander fenomeen, dat op dezelfde evolutie is terug te voeren. Mannen focuseren zich op 1 ding (is handig bij de jacht), vrouwen zijn beter in staat meerdere dingen tegelijk te doen, (is handig bij de oogst).
Kijk, ik was in het kathedraal en geheel gefocusd op de rondleiding. De mensen om mij heen waren dus buiten mijn interesse op dat moment. Het zou misschien anders zijn geweest, als ik ergens op een terrasje zat, en mensen aan het kijken was. Dus heb ik niet goed opgelet op de andere leden van mijn groep. Mijzelf kennend, waren er twee dingen nodig voordat ik wel zou worden afgeleid door een vrouw: Voor mijn man-zijn, zou mijn 'radar' moeten zijn opgevallen dat of de TS of haar partner aantrekkelijke vrouwen waren, of voor mijn travestiet-zijn, hadden een van de twee mooie, (stereotypisch) vrouwelijke kleding aan moeten hebben, om mijn aandacht af te leiden van mijn hoofddoel. Maar beide vrouwen waren onopvallend, en niet bijzonder jong en 'mooi', dus gebeurde dat niet. Pas toen haar stem mij opviel, keek ik naar ze.
Mijn vrouw, daarentegen, kon ook op de rondleiding letten en ook op de mensen om haar heen. Ze hadden de twee al bijna gelijk gezien, tijdens haar inventarisatie van de groep. Ik weet niet hoe dat voor haar is, maar ik vermoed dat het zoiets was als "hmmm, onze groep bestaat uit vijf dames van middelbare leeftijd, samen met drie kleine kinderen, twee tieners. Er zijn ook een paar oudere, waarvan een slecht ter been, vraag ik mij af of hij de groep bij kan houden, en een zwarte stel. Daar staat een blanke man van rondom de 30 met wat waarschijnlijk zijn vrouw, chinees of zoiets. En naast haar, staat een trans met haar partner." Verder niks bijzonders, alsof het de normaalste zaak van de wereld is, want ze is vrij nuchter of dit soort dingen, en kent een paar inmiddels.
Overigens heb ik sterk mijn twijfels of mijn trans-radar zo goed ontwikkeld is. Ik denk, dat als ik in de laatste 5 jaar 10 vrouwen hebben gezien, waarvan ik even twijfelden of ze T waren maar besloot dat het waarschijnlijk niet zo is, is het veel. Het aantal vrouwen waarvan ik dacht dat ze wel T* waren (voor het gemak bedoel ik hier travestiet en transseksueel), of vrijwel zeker ervan was, is nog kleiner. Ik heb zelfs meer mannen zien winkelen in de damesafdeling, op een manier waarvan ik dacht "dat is een travestiet", dan dat ik dacht van vrouwen "dat is een T". Dus misschien kan ik het gewoon niet. Op de laatse paar Fun4Two parties (waar tegenwoordig niet-T*'s mogen komen), heb ik zelfs een paar keer getwijfeld of iemand Trans was, waarvan andere daar zeker van waren. Eerlijkheid gebied mij wel te zeggen, dat het altijd transvrouwen waren die in de categorie "primaire trans volgens de Mila richtlijnen" vielen.
Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes