Ze kunnen de ballen krijgen

Algemeen

Moderator: Moderators

Kunnen ze van jou de ballen krijgen ?

Van mij hebben ze ze al
7
23%
Ik kom er binnenkort wel van af
2
7%
Ik wil ze nog liever gisteren dan vandaag kwijt
10
33%
Misschien dat ik kwijt wil, maar ik twijfel nog
4
13%
Misschien dat ik ze ooit laat weghalen, maar voorlopig zeker niet
7
23%

Totaal aantal stemmen: 30

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Chemische castratie, wat Androcur in feite ook is natuurlijk, al is het ooit ontwikkeld als haargroeimiddel voor vrouwen met chemokuur, wordt gezien als een minder heftige ingreep dan daadwerkelijke castratie. Dan praten we over mensen die min of meer onvrijwillig worden gecastreerd. De chemische castratie is waarschijnlijk psychologisch makkelijker te accepteren, maar medisch zou een normale castratie wel eens gezonder kunnen zijn. Mocht het zover komen zal ik me hier zeker nog veel meer in verdiepen.

Irene
Kleine stapjes
Hexley
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Hexley »

Nannette schreef:Ik weet niet of castratie te boek staat als een grote ingreep, dus lange(re) opname , volledige verdoving etc. Ik denk dat dat medebepalend is voor een eventuele keuze die je zult maken.
Het kan gewoon onder plaatselijke verdoving hoor.

Er zijn buitenlandse gender-teams die het aanraden omdat het oa. gezonder zou moeten wezen.
Ergens ook best logisch, gewoon de oorzaak wegnemen ipv. het bestrijden.
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Malle schreef:een uitspraak als:

dan ga je maar verder naar tanja van hengel kan natuurlijk niet, maar het geeft wel aan dat met het vu niet valt te sollen (wat voor velen een groot struikelblok is gebleken)
Sollen zou ik het niet willen noemen, het wordt duidelijk niet gewaardeerd als je zelf initiatief neemt voor iets wat voor jou heel belangrijk is, en je overlegt het vooraf. Weinig begrip voor 'baas in eigen buik' dus bij het VU, wat ik ervan begrijp. De meer recente ervaringen van Frederique stemmen trouwens wel hoopvol ;)

Sticky
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Het laat zich niet tegenhouden. Aan de andere kant zijn er nog steeds (zowel jongere als oudere) leden van het genderteam die gevoelsmatig niet mee kunnen komen en dus dwarsliggen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
fenna69
ForumFan

Bericht door fenna69 »

om even terug te komen op de afwezigheids van geslachtshormoon (vrouwelijke dan wel mannelijke vorm), Denk eens aan botontkalking? met een jaar of 10 kunnen de botjes zo broos zijn dat je al een been kan breken als er iemand naar je kijkt bij wijze van spreken.

Overigens is androcur ook niet voor iedereen even gezond .... een van de mogelijke bijwerkingen is dat het rare dingen doet in combinatie met depresiviteit.

groetjes, Fenna
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Irene schreef:Chemische castratie, wat Androcur in feite ook is natuurlijk, al is het ooit ontwikkeld als haargroeimiddel voor vrouwen met chemokuur
Lees eens een bijsluiter, Irene, voordat je iets schrijft over medicijnen waar je geen enkele ervaring mee hebt.

Therapeutische indicaties

Indicaties bij de man. - Palliatieve behandeling bij gemetastaseerd of lokaal doorgegroeid inoperabel prostaatcarcinoom, wanneer behandeling met LHRH-analogen of chirurgisch ingrijpen niet effectief is gebleken, gecontra-indiceerd is of wanneer orale therapie de voorkeur heeft. - Initieel ter vermindering van de "flare" veroorzaakt door aanvankelijke stijging van het serumtestosteron aan het begin van de LHRH-agonistenbehandeling. - Ter behandeling van "hot flushes" optredend tijdens behandeling met LHRH-agonisten of na orchidectomie. Vermindering van de geslachtsdrift bij hypersexualiteit en sexuele aberraties.

Indicaties bij de vrouw. Ernstige symptomen van androgenisatie, bijvoorbeeld bij: - ernstig idiopathisch hirsutisme wanneer andere therapieën hebben gefaald; - ernstige androgenetisch bepaalde alopecia, dikwijls gepaard gaande met ernstige vormen van acne en/of seborroe.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Malle schreef:niet dat ik het vu neer wil sabelen maar die gespreken die jij buiten het vu om hebt gevoerd heb kon je simpelweg niet binnen het vu voeren

de psych gaat in gesprekken met jou over de bepaling of je trans bent of niet, en eens groen onderhoudsgesprekken om de 3 maanden

je kan er niet terecht met overige psychische problemen en dus ben je genoodzaakt hulp buiten het vu te zoeken

daar is niets flexibel aan
Het genderteam krijgt alleen geld om transseksualiteit te betalen, voor andere psychische aandoeningen ben je dus aangewezen op de reguliere GGZ. Als dat dan helemaal niet loopt, en het daardoor slecht met je gaat, en je belt Jos en je krijgt gesprekken met een psycholoog, ik heb vervolgens ruim 2 jaar eens in 3 maanden gesprekken gehad met Luc Gijs. Let wel, mijn operatie is al in 1998 geweest, bijna 10 jaar geleden, en mijn problemen hebben niets te doen met mijn transseksualiteit.
Op het moment dat het genderteam ook bij andere psychische problemen gaan helpen gaat dit ten koste van de t* hulp. Ik ben blij dat ze voor mij een uitzondering gemaakt hebben, en ik weet dat zit dat weleens doen. Er is niet geholpen mijn problemen op te lossen, maar af en toe eens je hart kunnen luchten bij iemand die weet waar je over praat is ook al een steun.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

daar is uiteraard niets mis mee

het is ook zonde dat het vu die steun niet kan geven

nu ga/moet je hulp buiten het vu zoeken, hebben zij daar geen zicht op, moet die informatie weer worden kortgesloten met het vu, koste wer tijd, overleg, etc

ik heb het id dat ze mede waarom ook niet zo happig zijn op tanja van hengel, maar omdat ze zelf de hulp niet kunnen bieden is zij wel weer een handig alternatief voor het vu

zou mooi zijn als de hele batterij aan hulpverlening in 1 afdeling zou zitten, want volgens mij bestaat er geen enkele trans zonder psychische propblemen, trans zijn is namelijk inherent aan pcyshisch gelazer
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Malle schreef: zou mooi zijn als de hele batterij aan hulpverlening in 1 afdeling zou zitten, want volgens mij bestaat er geen enkele trans zonder psychische propblemen, trans zijn is namelijk inherent aan pcyshisch gelazer
Ik ben het met je eens Malle, maar ik denk ook een hele hoop het er absoluut niet mee eens zijn. Maar iedereen mag zijn/haar eigen mening hebben gelukkig.
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

Malle schreef:trans zijn is namelijk inherent aan pcyshisch gelazer
foei wat zeg je nou!

forumregelement:
denk aan je medebezoekers, heb respect voor ze en wees niet onnodig kwetsend tegenover anderen.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

in welke zin heb ik iemand gekwetst? :roll:
troeteltrans
Banned Lid

Malle schreef:trans zijn is namelijk inherent aan pcyshisch gelazer
Uit de van dale:
in·he·rent (bijvoeglijk naamwoord; inherenter, meest inherent; inherentie)
1 van nature innig verbonden

pcyshisch:
Geen resultaat.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

xie nog steeds geen belediging;)
troeteltrans
Banned Lid

:evil:
Joyy