Ze kunnen de ballen krijgen
Moderator: Moderators
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Chemische castratie, wat Androcur in feite ook is natuurlijk, al is het ooit ontwikkeld als haargroeimiddel voor vrouwen met chemokuur, wordt gezien als een minder heftige ingreep dan daadwerkelijke castratie. Dan praten we over mensen die min of meer onvrijwillig worden gecastreerd. De chemische castratie is waarschijnlijk psychologisch makkelijker te accepteren, maar medisch zou een normale castratie wel eens gezonder kunnen zijn. Mocht het zover komen zal ik me hier zeker nog veel meer in verdiepen.
Irene
Irene
Kleine stapjes
- Hexley
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Het kan gewoon onder plaatselijke verdoving hoor.Nannette schreef:Ik weet niet of castratie te boek staat als een grote ingreep, dus lange(re) opname , volledige verdoving etc. Ik denk dat dat medebepalend is voor een eventuele keuze die je zult maken.
Er zijn buitenlandse gender-teams die het aanraden omdat het oa. gezonder zou moeten wezen.
Ergens ook best logisch, gewoon de oorzaak wegnemen ipv. het bestrijden.
Sollen zou ik het niet willen noemen, het wordt duidelijk niet gewaardeerd als je zelf initiatief neemt voor iets wat voor jou heel belangrijk is, en je overlegt het vooraf. Weinig begrip voor 'baas in eigen buik' dus bij het VU, wat ik ervan begrijp. De meer recente ervaringen van Frederique stemmen trouwens wel hoopvolMalle schreef:een uitspraak als:
dan ga je maar verder naar tanja van hengel kan natuurlijk niet, maar het geeft wel aan dat met het vu niet valt te sollen (wat voor velen een groot struikelblok is gebleken)
Sticky
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Het laat zich niet tegenhouden. Aan de andere kant zijn er nog steeds (zowel jongere als oudere) leden van het genderteam die gevoelsmatig niet mee kunnen komen en dus dwarsliggen.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
om even terug te komen op de afwezigheids van geslachtshormoon (vrouwelijke dan wel mannelijke vorm), Denk eens aan botontkalking? met een jaar of 10 kunnen de botjes zo broos zijn dat je al een been kan breken als er iemand naar je kijkt bij wijze van spreken.
Overigens is androcur ook niet voor iedereen even gezond .... een van de mogelijke bijwerkingen is dat het rare dingen doet in combinatie met depresiviteit.
groetjes, Fenna
Overigens is androcur ook niet voor iedereen even gezond .... een van de mogelijke bijwerkingen is dat het rare dingen doet in combinatie met depresiviteit.
groetjes, Fenna
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Lees eens een bijsluiter, Irene, voordat je iets schrijft over medicijnen waar je geen enkele ervaring mee hebt.Irene schreef:Chemische castratie, wat Androcur in feite ook is natuurlijk, al is het ooit ontwikkeld als haargroeimiddel voor vrouwen met chemokuur
Therapeutische indicaties
Indicaties bij de man. - Palliatieve behandeling bij gemetastaseerd of lokaal doorgegroeid inoperabel prostaatcarcinoom, wanneer behandeling met LHRH-analogen of chirurgisch ingrijpen niet effectief is gebleken, gecontra-indiceerd is of wanneer orale therapie de voorkeur heeft. - Initieel ter vermindering van de "flare" veroorzaakt door aanvankelijke stijging van het serumtestosteron aan het begin van de LHRH-agonistenbehandeling. - Ter behandeling van "hot flushes" optredend tijdens behandeling met LHRH-agonisten of na orchidectomie. Vermindering van de geslachtsdrift bij hypersexualiteit en sexuele aberraties.
Indicaties bij de vrouw. Ernstige symptomen van androgenisatie, bijvoorbeeld bij: - ernstig idiopathisch hirsutisme wanneer andere therapieën hebben gefaald; - ernstige androgenetisch bepaalde alopecia, dikwijls gepaard gaande met ernstige vormen van acne en/of seborroe.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
-
ik ben hier niet meer
- Forumdiva
Het genderteam krijgt alleen geld om transseksualiteit te betalen, voor andere psychische aandoeningen ben je dus aangewezen op de reguliere GGZ. Als dat dan helemaal niet loopt, en het daardoor slecht met je gaat, en je belt Jos en je krijgt gesprekken met een psycholoog, ik heb vervolgens ruim 2 jaar eens in 3 maanden gesprekken gehad met Luc Gijs. Let wel, mijn operatie is al in 1998 geweest, bijna 10 jaar geleden, en mijn problemen hebben niets te doen met mijn transseksualiteit.Malle schreef:niet dat ik het vu neer wil sabelen maar die gespreken die jij buiten het vu om hebt gevoerd heb kon je simpelweg niet binnen het vu voeren
de psych gaat in gesprekken met jou over de bepaling of je trans bent of niet, en eens groen onderhoudsgesprekken om de 3 maanden
je kan er niet terecht met overige psychische problemen en dus ben je genoodzaakt hulp buiten het vu te zoeken
daar is niets flexibel aan
Op het moment dat het genderteam ook bij andere psychische problemen gaan helpen gaat dit ten koste van de t* hulp. Ik ben blij dat ze voor mij een uitzondering gemaakt hebben, en ik weet dat zit dat weleens doen. Er is niet geholpen mijn problemen op te lossen, maar af en toe eens je hart kunnen luchten bij iemand die weet waar je over praat is ook al een steun.
daar is uiteraard niets mis mee
het is ook zonde dat het vu die steun niet kan geven
nu ga/moet je hulp buiten het vu zoeken, hebben zij daar geen zicht op, moet die informatie weer worden kortgesloten met het vu, koste wer tijd, overleg, etc
ik heb het id dat ze mede waarom ook niet zo happig zijn op tanja van hengel, maar omdat ze zelf de hulp niet kunnen bieden is zij wel weer een handig alternatief voor het vu
zou mooi zijn als de hele batterij aan hulpverlening in 1 afdeling zou zitten, want volgens mij bestaat er geen enkele trans zonder psychische propblemen, trans zijn is namelijk inherent aan pcyshisch gelazer
het is ook zonde dat het vu die steun niet kan geven
nu ga/moet je hulp buiten het vu zoeken, hebben zij daar geen zicht op, moet die informatie weer worden kortgesloten met het vu, koste wer tijd, overleg, etc
ik heb het id dat ze mede waarom ook niet zo happig zijn op tanja van hengel, maar omdat ze zelf de hulp niet kunnen bieden is zij wel weer een handig alternatief voor het vu
zou mooi zijn als de hele batterij aan hulpverlening in 1 afdeling zou zitten, want volgens mij bestaat er geen enkele trans zonder psychische propblemen, trans zijn is namelijk inherent aan pcyshisch gelazer
-
ik ben hier niet meer
- Forumdiva
Ik ben het met je eens Malle, maar ik denk ook een hele hoop het er absoluut niet mee eens zijn. Maar iedereen mag zijn/haar eigen mening hebben gelukkig.Malle schreef: zou mooi zijn als de hele batterij aan hulpverlening in 1 afdeling zou zitten, want volgens mij bestaat er geen enkele trans zonder psychische propblemen, trans zijn is namelijk inherent aan pcyshisch gelazer
-
troeteltrans
- Banned Lid
-
troeteltrans
- Banned Lid