borstkanker
Moderator: Moderators
borstkanker
Dit is voor de dames die inmiddels door HRT borstvorming hebben:
Doen jullie periodiek (zelf)borstonderzoek ivm evt borstkanker?
Doen jullie periodiek (zelf)borstonderzoek ivm evt borstkanker?
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Voor zover ik weet is borstkanker bij transen uiterst zeldzaam. Bio vrouwen kunnen het krijgen als gevolg van hun hormonale cyclus. Transen kennen dat niet, tenzij ze dat na willen bootsen uiteraard.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
-
I.G.Norance
- dagelijks aanwezig
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Het hangt er vanaf op welke links je klikt als je googled op transsexual breastcancer of je jezelf bang wilt maken of juist niet. Borstkanker komt vaker voor bij mannen die op een of andere manier aan oestrogenen zijn blootgesteld, maar er zijn tot nu toe slechts 3 gevallen bekend van transen met borstkanker. Tuurlijk, we zouden het kunnen krijgen. Net zoals we morgen ook allemaal tegelijk onder een bus zouden kunnen komen. Het kan allemaal.fenna69 schreef:zeldzaam is niet onmogelijk en het hormoonregiem dat wordt toegepast lijkt me niet bevoordelijk in dit kader ...
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
-
ik ben hier niet meer
- Forumdiva
Ik controleer niet, soms voel ik borsten wel, maar niet volgens de methode die er is. Vorig jaar is er nog een mri scan gemaakt, en daar bleek niets uit, alleen wat vocht onder de rechterprothese, en een kleine galsteen, daar loop je door hormonen trouwens wel een hoger risico op is me later verteld.
het belangrijkste is dat je veranderingen opmerkt...
zie ook deze pagina: (klik op het knopje zelfonderzoek)
http://www.borstkanker.net/hoofdframe.h ... ose.html&2
zie ook deze pagina: (klik op het knopje zelfonderzoek)
http://www.borstkanker.net/hoofdframe.h ... ose.html&2
-
ik ben hier niet meer
- Forumdiva
Bij mij is niet het grootste deel van de borst de vergroting. De melkklieren zijn duidelijk en voelbaar aanwezig. Ik heb ook een periode gehad dat als ik mijn borsten kneep (voorste stuk/tepelhof) dat er druppels melk uit de tepels kwamen. Nu niet meer. Mijn prolactine gehalte in mijn bloed was toen ook te hoog. Prolactine is het hormoon dat verantwoordelijk is voor aanmaak moedermelk.