borstkanker

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie

controleer je je borsten periodiek op knobbeltjes?

ja, maandelijks
2
11%
ja, vaker dan maandelijks
3
17%
ja, met onregelmatige tussenperiodes
5
28%
nee, bewust niet
2
11%
nee, niet bij stilgestaan
4
22%
open keuze
2
11%

Totaal aantal stemmen: 18

fenna69
ForumFan

borstkanker

Bericht door fenna69 »

Dit is voor de dames die inmiddels door HRT borstvorming hebben:

Doen jullie periodiek (zelf)borstonderzoek ivm evt borstkanker?
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Voor zover ik weet is borstkanker bij transen uiterst zeldzaam. Bio vrouwen kunnen het krijgen als gevolg van hun hormonale cyclus. Transen kennen dat niet, tenzij ze dat na willen bootsen uiteraard.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
fenna69
ForumFan

Bericht door fenna69 »

zeldzaam is niet onmogelijk en het hormoonregiem dat wordt toegepast lijkt me niet bevoordelijk in dit kader ...
I.G.Norance
dagelijks aanwezig

Bericht door I.G.Norance »

Grappig, het is ook bijna onbekend dat mannen ook borstkanker kunnen krijgen. Dus lopen we zeker een klein risico.
En waarom geen zelfonderzoek? Dat hoort óók bij de transitie.
De leuke, maar ook minder leuke dingen.

José
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

fenna69 schreef:zeldzaam is niet onmogelijk en het hormoonregiem dat wordt toegepast lijkt me niet bevoordelijk in dit kader ...
Het hangt er vanaf op welke links je klikt als je googled op transsexual breastcancer of je jezelf bang wilt maken of juist niet. Borstkanker komt vaker voor bij mannen die op een of andere manier aan oestrogenen zijn blootgesteld, maar er zijn tot nu toe slechts 3 gevallen bekend van transen met borstkanker. Tuurlijk, we zouden het kunnen krijgen. Net zoals we morgen ook allemaal tegelijk onder een bus zouden kunnen komen. Het kan allemaal.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
fenna69
ForumFan

Bericht door fenna69 »

het kan allemaal Morbide,
maar ik ga na de paas wel naar de dr. voor verder onderzoek naar het knobbeltje in mijn li-borst. Kan iets onschuldigs zijn, maar ik wil er wel het fijne van weten ...
dat de kans erg klein is weet ik, maar het komt voor mijn gevoel wel erg dichtbij nu.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Sterkte.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik controleer niet, soms voel ik borsten wel, maar niet volgens de methode die er is. Vorig jaar is er nog een mri scan gemaakt, en daar bleek niets uit, alleen wat vocht onder de rechterprothese, en een kleine galsteen, daar loop je door hormonen trouwens wel een hoger risico op is me later verteld.
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Ik weet niet waar ik op moet checken. Ik voel wel onregelmatigheden in de structuur maar het grootste deel van mijn borst is siliconen-implantaat en ik voel dus naar voren geduwde spier lijkt me dan toch? :S
fenna69
ForumFan

Bericht door fenna69 »

het belangrijkste is dat je veranderingen opmerkt...

zie ook deze pagina: (klik op het knopje zelfonderzoek)
http://www.borstkanker.net/hoofdframe.h ... ose.html&2
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Bij mij is niet het grootste deel van de borst de vergroting. De melkklieren zijn duidelijk en voelbaar aanwezig. Ik heb ook een periode gehad dat als ik mijn borsten kneep (voorste stuk/tepelhof) dat er druppels melk uit de tepels kwamen. Nu niet meer. Mijn prolactine gehalte in mijn bloed was toen ook te hoog. Prolactine is het hormoon dat verantwoordelijk is voor aanmaak moedermelk.
Plaats reactie