man of vrouw of is iedereen gemengd?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

man,vrouw, iedereen gemengd

man
1
4%
vrouw
2
8%
iedereen is gemengd
16
67%
enkel sommigen zijn gemengd
5
21%

Totaal aantal stemmen: 24

samantha
ff weer wat posten

Bericht door samantha »

hoi meiden,

het ligt dus wel aan de poll blijkbaar, of eigenlijk meer aan de mogelijkheden dat sommigen er niet echt aan uitraken. wat niet mijn bedoeling was. in feite had het beter geweest dat er een keuzemogelijkheid "man of vrouw" was dan gewoon "man" of "vrouw". ik moet eerlijk bekennen dat ik eerst het probleem niet vatte, sorry :-? mijn bedoeling van de poll?, euh nieuwsgierigheid naar andere meningen. is dat niet de bedoeling van een poll?

ben nu dus terug van op reis, mooi weer gehad,leuke dingen gedaan,geen problemen om er te raken en ook niet op de terugweg, allé kortom een geslaagde vakantie. was er nu toch een moment dat het al dan niet hebben van lichaambeharing ter sprake kwam. het was mijn vriendins broer opgevallen dat ik me dus onthaar of beter gezegd het ontbreken van haar op borst(en),oksels en benen was hem opgevallen. hijzelf kan bijna vlechtjes leggen in het haar dat uit zijn armkuilen groeit, vind ik persoonlijk erg degoetant! en voor de rest ist nog een "melkmuil". (gelukzak :) ). zegt mijn vriendin er op "ja maar,... scheert dat af en der zijn veel mannen die dat doen". nu had ik eens een opening om mijn "lichamelijke uitdaging" aan te kaarten, wordt de deur zo voor mijn neus dicht gegooid. m.a.w. een lichte frustratie en ook het besef (bevestigd) dat zij het er toch nog moeilijk mee heeft. daarna nog wat grapjes gemaakt over hun vader, die moest men hem in zijn blootje voor een open haard leggen, er niet eens iemand zou opmerken dat het geen echt bere-velletje is die er ligt.

een outing-kans gemist?

nu op mijn werk ben ik er nog nooit over aan gesproken dat er geen haartje te zien is onder de oksels.(t-shirts zonder mouwen aan bij warm weer)de rest dat zien ze eigenlijk nooit. daar zitten ze zich (soms ook luidop) af te vragen waarom ik twee oorbelletjes heb ipv de gebruikelijke één voor een vent (hun woorden).eigenlijk nog meer waarom aan beide zijden een oorring. denk ik bij mezelf; voor mij een weten voor jullie (nog) een raden.

groetjes Samantha
samantha
ff weer wat posten

Bericht door samantha »

mara schreef:
We zijn er nu al drie vrouwelijke chauffeurs.....gaat de goeie kant op
ben ook in het bezit van een c-e maar moet nooit naar het buitenland, zelfs niet eens over heel België, nog plaats in het clubje? :)

groetjes Samantha
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

samantha schreef:ben ook in het bezit van een c-e maar moet nooit naar het buitenland, zelfs niet eens over heel België, nog plaats in het clubje? :)

groetjes Samantha
Bij de rozebeugelclub kun je ten aller tijden soliciteren, we groeien gestaag, het liefst hebben wij mensen die minstens 30 weekenden draaien per jaar :wink:

Maar je zit vaak in het weekend op schitterende locaties......tijdje trug, zeg 3 weken ago was ik in Nice......afgelopen weekend heb ik compleet doorgebracht in Venetië.....aanstaande weekend zit ik op Sicilië, om precies te zijn aan de voet van de Mount Edna in Catania.....zal wel weer naar het strand rijden.....zoals zo vaak..... 8)

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Ik heb ook gestemd, en wel voor de keuze "enkel sommigen zijn gemengd". D'r zijn een hoop mensen die man of vrouw blijven en voor wie de keuze totaal niet relevant is, ik heb dan ook geen zin om in hun schoenen te wrijven dat ze iets van het andere geslacht hebben. Dat is als zoiets de wereld moet voor de T's stoppen. Voor de overgrote zwijgende meerderheid geldt onverminderd: er zijn mannen die man willen blijven en vrouwen die vrouw willen blijven en dat mogen ze. Het is hun goed recht.

En wij zijn er die wel mixen omdat wij zo in elkaar zitten. Mengvorm of M->V of V->M. Wanneer inpassen van zoiets voor jezelf betekent dat je levenskwaliteit verbetert en je meer kan hebben dan moet je je T vooral de ruimte geven. Het een (man of vrouw blijven) sluit de ander (de mengvormen en T) niet uit. Ik vind zoiets wel best zo. Maar we zullen altijd een minderheid blijven.
liefs, Josette
samantha
ff weer wat posten

Bericht door samantha »

mara schreef
Maar je zit vaak in het weekend op schitterende locaties......tijdje trug, zeg 3 weken ago was ik in Nice......afgelopen weekend heb ik compleet doorgebracht in Venetië.....aanstaande weekend zit ik op Sicilië, om precies te zijn aan de voet van de Mount Edna in Catania.....zal wel weer naar het strand rijden.....zoals zo vaak.....
klinkt allemaal heel mooi en dat is het waarschijnlijk ook, maar ik vrees dat het niet echt voor mij weggelegd zal zijn :-? :( ik mis een paar kwalificaties, en een verhuis naar Nederland zal er al helemaal niet in zitten. toch bedankt voor de info.

groetjes Samantha
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: Mij bekruipt vaak het gevoel dat bio's transen gekken vinden en dat transen daarom met een korreltje zout genomen dienen te worden. Als ik dan ergens ben uitgenodigd om te komen spreken of debatteren, dan wringt er bij mij achteraf meestal wat. Maar ja, aan de andere kant ben ik ook niet bereid om tijdens het voorstellen al te gaan uitleggen dat ik trans ben want dat lijdt alleen maar af. Dubbel dus.
Is dan niet de beste remedie: gewoon debatteren of spreken als vrouw en daarmee laten zien dat je niet gek bent. Als dan alsnog je trans zijn ter sprake komt, zijn je bio's een zeer heilzame ervaring rijker. En transen een stukje minder 'gek'.

Morbide schreef:Ik had er laatst weer eentje, een man met vragen, en toen ik zei dat het hem allemaal geen donder aanging zei hij dat dat het antwoord was waar hij op zat te hopen. Dat heeft me even flink verbaasd doen kijken.
Misschien was dat wel een leuke man. Of eentje die dat verontschuldigende gedoe van transen maar een pijnlijke aangelegenheid vond en je dat ook zou hebben gezegd als je die reactie wel had vertoond.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

samantha schreef:......en een verhuis naar Nederland zal er al helemaal niet in zitten. toch bedankt voor de info.
Nou.....bij ons werkt ene, die woont in Serbië, ene in Slowakijë, ene in Thailand en we hadden al ene, die woont in Cuba......ze komen altijd 3 maanden of zo aan een stuk werken en gaan dan 1 a 2 maanden naar huis......trouwens zijn het doorgaans Nederlanders en die uit Thailand is een Belg.....
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:
Janiek_ schreef:
In hoeverre leef jij in een 'hokje transigheid'? En hoe sterk hecht je eraan, dat iedereen met wie je dat deelt op het punt van lichaamsbeleving dezelfde ervaring heeft gehad als jij? En is een TG (m>v) dan een man of een vrouw of moeilijk?
Moeilijk. =P (Dat is een antwoord op je eerste vraag.) Ik leef in en naast en rondom het hokje transigheid. Het is afhankelijk van de situatie. Hoe anderen daar terechtgekomen zijn interesseert me niet zoveel, maar als ik mensen onderweg zie waarvan ik denk dat ze een verkeerde straat inslaan, kan ik het meestal niet laten om er wat van te zeggen. Dat ik dat niet altijd even diplomatiek aanpak, daar ben ik me van bewust. Op je laatste vraag kan ik geen antwoord geven omdat dé TG niet bestaat. Ik ga dus meestal maar af op de indruk die men wekt en als ik er naast zit dan hoor ik dat wel neem ik aan. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat de TG's die ik (in mannenmodus) in het wild ben tegengekomen maar moeilijk in het gewenste geslacht kon zien. Zo toverde er laatst een man een topje uit z'n tas om dat aan mij te showen. Toen ik weigerde om hem vervolgens van het ene op het andere moment als vrouw aan te spreken en ik bovendien niet bereid was om hem te gaan complimenteren met zijn kledingsmaak, beende hij verbouwereerd weg met een luid "nou moe, ik had gehoord dat je aardig was, doei!" Tsja, sorry, maar ik kan daar niks mee.
Ik dacht even dat je in een dogmatische bui was, maar het valt alweer mee :wink: .

De afgelopen jaren heb ik veel mensen onderweg gezien, maar ik denk niet zo gauw dat iemand de verkeerde weg in kan slaan. Mensen komen altijd weer ergens terecht en terug kunnen ze sowieso niet. Stilstaan is erger dan dingen doen waarvan de gevolgen je tegenvallen, denk ik. Wanneer iemand met gender-issues zit, vind ik het meestal belangrijk om te kijken of die iemand de ruimte krijgt/neemt om te zien waar hij/zij heen wil dan of het de juiste weg is. Dat kan ik namelijk niet beoordelen.

Maar ja, ik zie de werkelijkheid eerder als iets wat ontstaat door wat mensen elkaar over zichzelf duidelijk proberen te maken, dan als iets wat los daarvan bestaat. Zolang je blijft communiceren (ook met je eigen zelf), ben je niet gek en vind je wel een weg.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Mara schreef:Bij de rozebeugelclub kun je ten aller tijden soliciteren, we groeien gestaag, het liefst hebben wij mensen die minstens 30 weekenden draaien per jaar :wink:
Ha die Mara! Ik heb in Duitsland/Oostenrijk/Italië/Frankrijk/België nieman dvan je club zien rijden, helaas....
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Janiek_ schreef:Ha die Mara! Ik heb in Duitsland/Oostenrijk/Italië/Frankrijk/België nieman dvan je club zien rijden, helaas....
Nou Janiek....dan hebste nie goe gekeken wah.....maar ik ook nie hoor....zag je ook nie :roll:

Groetjes vanuit heel diep in het zuiden op weg naar Sicilië 8)

Mara
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek_ schreef:
Is dan niet de beste remedie: gewoon debatteren of spreken als vrouw en daarmee laten zien dat je niet gek bent. Als dan alsnog je trans zijn ter sprake komt, zijn je bio's een zeer heilzame ervaring rijker. En transen een stukje minder 'gek'.
Dat is dus al wat ik doe en dat blijft wringen. Het is wel de minste van de kwaden. =P Niet ingaan op een uitnodiging vanwege mijn transigheid heb ik ook weleens gedaan en dat wringt vele malen meer.

Janiek_ schreef: Misschien was dat wel een leuke man. Of eentje die dat verontschuldigende gedoe van transen maar een pijnlijke aangelegenheid vond en je dat ook zou hebben gezegd als je die reactie wel had vertoond.
Dat laatste zullen we nooit weten. xD Hij is inderdaad wel een leuke man.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie