Wie organiseert het volgende feest
Moderator: Moderators
-
- Forumdiva
Misschien dat het aantal mensen dat meehelpt bij travestie.org wat groter wordt ? Vele handen maken licht werk ? Bestuurlijk best wel te regelen wie de regie houd, kwestie van goede afspraken met elkaar.
Ik denk dat de kritiek van dit jaar een goed houvast is voor de onderhandelingen voor volgend jaar. Een goede richtlijn voor volgend jaar ? In mijn ogen een prijs per persoon, en als het een open feest en je bent bang teveel t* lovers aan te trekken alleen de prijs voor alleen komende mannen hoger maken. Geen onderscheid meer tussen v en t*, geen aparte prijs voor koppels. Ik denk trouwens dat het best mogelijk moet zijn een feest te organiseren waar een t* lover zich niet zo thuis voelt. Hoe en waar en wat daar is nu straks bijna een jaar de tijd voor(een maand of 10 ?).
Ik denk dat de kritiek van dit jaar een goed houvast is voor de onderhandelingen voor volgend jaar. Een goede richtlijn voor volgend jaar ? In mijn ogen een prijs per persoon, en als het een open feest en je bent bang teveel t* lovers aan te trekken alleen de prijs voor alleen komende mannen hoger maken. Geen onderscheid meer tussen v en t*, geen aparte prijs voor koppels. Ik denk trouwens dat het best mogelijk moet zijn een feest te organiseren waar een t* lover zich niet zo thuis voelt. Hoe en waar en wat daar is nu straks bijna een jaar de tijd voor(een maand of 10 ?).
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
In zo ver als ik het nog weet, moesten Jozef en Maria vanuit Nazaret naar Bethlehem, omdat de Romeinse Keizer voor zijn hele rijk een volkstelling had uitgeschreven. En moesten zij in de stal logeren omdat de herberg vol was. Dus... wie werd er gediscrimineerd en door wie? En nog verder... wie wil je hier vergelijken met Jozef, Maria en Onze Lieve Heer?Babette schreef:Zo'n twee millenia geleden werden twee mensen ook gediscrimineerd, en moest een zwangere vrouw haar kind baren in een stal... Een treffend vergelijk!
Lisa1 En het geschiedde in diezelfde dagen, dat er een gebod uitging van den Keizer Augustus, dat de gehele wereld beschreven zou worden.
2 Deze eerste beschrijving geschiedde, als Cyrenius over Syrië stadhouder was.
3 En zij gingen allen om beschreven te worden, een iegelijk naar zijn eigen stad.
4 En Jozef ging ook op van Galilea, uit de stad Nazareth, naar Judea, tot de stad Davids, die Bethlehem genaamd wordt, (omdat hij uit het huis en geslacht van David was);
5 Om beschreven te worden met Maria, zijn ondertrouwde vrouw, welke bevrucht was.
6 En het geschiedde, als zij daar waren, dat de dagen vervuld werden, dat zij baren zoude.
7 En zij baarde haar eerstgeboren Zoon, en wond Hem in doeken, en leide Hem neder in de kribbe, omdat voor henlieden geen plaats was in de herberg.
- Lukas 2:
If all else fails, buy new shoes
Die interpretatie had ik nog niet gezien, maar zo zou je het ook kunnen uitleggen. Ik heb het vroeger anders begrepen... Het was meer een reactie op datgene wat Bea schreef... Lekker bozig dreigen in de kerstsfeer... Ik was nogal benieuwd naar de christelijke moraal van het onderscheid maken, maar dat had ik al benoemd. En nee, ik zal onze lieve heer er niet bij halen. Ook dat vind ik een kwestie van perceptie...Lisa met een S schreef:En moesten zij in de stal logeren omdat de herberg vol was.

Ik vind het helemaal niet erg om met jou en anderen op een ander moment en in een ander draadje eens in te gaan op geloofszaken, zoals de achterstelling van de vrouw om maar eens iets te noemen, maar dat lijkt me hier niet de juiste plek.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Als je vindt dat het hier niet de juiste plek is om over geloofzaken te hebben, dan had je het beter er niet bij kunnen halen:Babette schreef:Ik vind het helemaal niet erg om met jou en anderen op een ander moment en in een ander draadje eens in te gaan op geloofszaken, zoals de achterstelling van de vrouw om maar eens iets te noemen, maar dat lijkt me hier niet de juiste plek.
LisaBabette schreef:Zo'n twee millenia geleden werden twee mensen ook gediscrimineerd, en moest een zwangere vrouw haar kind baren in een stal... Een treffend vergelijk!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat discriminatoir toegangsbeleid zich verhoudt met de christelijke moraal... Zou je ons die eens kunnen uitleggen, pop?
If all else fails, buy new shoes
Volgens mij had ik onze Bea om een reactie gevraagd, vanwege haar uitlatingen. Kan zij niet voor zich zelf antwoorden? Voor zover ik het kan bezien is de kerst een christelijke aangelegenheid, en predikt men rond die tijd "vrede op aarde, en in mensen een welbehagen". Da's wel even wat anders wat dan kinderachtige woedeuitbarstinkjes omdat er een paar kritikasters in haar ogen een feestje verstieren. Vervolgens krijg ik de bijbel naar m'n hoofd gegooid, alsof dat de enige waarheid is, en wenst men niet echt op de inhoud in te gaan. De hypocrisie druipt er weer met bakken van af!
Ik ervaar de reactie op de kritiek op het discriminatoir toegangsbeleid als buitengewoon onvolwassen en ook zeer onevenwichtig. Ik begrijp ook echt niet dat het als zijnde min of meer "normaal" wordt ervaren dat vrouwen op een dergelijke manier door zo'n club bejegend worden, maar ja: het is een mannetjeswereld hè, en daar tellen vrouwen niet echt mee! Maar: er is altijd volgend jaar, hè. Dan gaan de dingen echt veranderen. Dan discrimineren we wellicht een beetje minder, maar zeker weten doen we dat natuurlijk niet! Zolang mannetjes niet veranderen en eens aan zelfreflectie gaan doen, verandert er hoegenaamd niets!
Verder wens ik u een plezierige voortzetting, en een prettige etensmaal; met spekjes enzo...
Ik ervaar de reactie op de kritiek op het discriminatoir toegangsbeleid als buitengewoon onvolwassen en ook zeer onevenwichtig. Ik begrijp ook echt niet dat het als zijnde min of meer "normaal" wordt ervaren dat vrouwen op een dergelijke manier door zo'n club bejegend worden, maar ja: het is een mannetjeswereld hè, en daar tellen vrouwen niet echt mee! Maar: er is altijd volgend jaar, hè. Dan gaan de dingen echt veranderen. Dan discrimineren we wellicht een beetje minder, maar zeker weten doen we dat natuurlijk niet! Zolang mannetjes niet veranderen en eens aan zelfreflectie gaan doen, verandert er hoegenaamd niets!
Verder wens ik u een plezierige voortzetting, en een prettige etensmaal; met spekjes enzo...
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Inderdaad ja, Vrede op aard' , en in de mensen een welbehagen....
ik heb overigens voor poll-optie 1 gekozen. De veelal terechte, maar soms (heel) onprettig gebrachte kritiek is hopelijk een leidraad voor het volgend jaar als er ervaring is met de Mystique, en zij met trav.org, en het financiele plaatje dan ook duidelijker is voor beide partijen.
By the way, ik zie bij Babette de uitspraak van Nelson Mandela staan : "We have to fight ignorance" - we moeten tegen onverschilligheid vechten. Eén van mijn lijfspreuken, van de zelfde grootheid afkomstig, is "I am the master of my soul" - ik ben de baas over mijn ziel, moeilijk om echt goed te vertalen. Maar voor elke transgender die net even wat minder wordt geaccepteerd in de maatschappij dè levenszin waar het allemaal om draait. I am the Master of my Soul ....
Als good old Nelson overleden is, zal ik me die uitspraak altijd blijven herinneren, al word je nog zo gemarteld, lichamelijk of geestelijk,
.... I am the Master of my Soul ....
ik heb overigens voor poll-optie 1 gekozen. De veelal terechte, maar soms (heel) onprettig gebrachte kritiek is hopelijk een leidraad voor het volgend jaar als er ervaring is met de Mystique, en zij met trav.org, en het financiele plaatje dan ook duidelijker is voor beide partijen.
By the way, ik zie bij Babette de uitspraak van Nelson Mandela staan : "We have to fight ignorance" - we moeten tegen onverschilligheid vechten. Eén van mijn lijfspreuken, van de zelfde grootheid afkomstig, is "I am the master of my soul" - ik ben de baas over mijn ziel, moeilijk om echt goed te vertalen. Maar voor elke transgender die net even wat minder wordt geaccepteerd in de maatschappij dè levenszin waar het allemaal om draait. I am the Master of my Soul ....
Als good old Nelson overleden is, zal ik me die uitspraak altijd blijven herinneren, al word je nog zo gemarteld, lichamelijk of geestelijk,
.... I am the Master of my Soul ....
ben oersaai, dus nix te vertellen
ignorance (the ~)Chan schreef: By the way, ik zie bij Babette de uitspraak van Nelson Mandela staan : "We have to fight ignorance" - we moeten tegen onverschilligheid vechten.
duister (bijv.nw. / bijw.), onbekendheid (de ~ (v)), onwetendheid (de ~ (v)), onkunde (de ~ (v)), onkundigheid (znw.)
onwetendheid in deze dus.
onkunde mag ook. =p
De beste vertaling is mijns inziens "onwetendheid". Daar komt een heleboel ellende uit voort...Saartje schreef:ignorance (the ~)
duister (bijv.nw. / bijw.), onbekendheid (de ~ (v)), onwetendheid (de ~ (v)), onkunde (de ~ (v)), onkundigheid (znw.)
onkunde mag ook. =p
ik denk dat onwetendheid de lading niet echt dekt.Babette schreef:De beste vertaling is mijns inziens "onwetendheid". Daar komt een heleboel ellende uit voort...Saartje schreef:ignorance (the ~)
onkunde mag ook. =p
"Ignorance" is heel vaak bewuste onwetendheid, dat is de ergste vorm.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Ik heb zo'n zestien jaar in Engelstalige landen gewoond, en voor m'n gevoel is "onwetendheid" de beste vertaling. Wat ik er bij had moeten zetten, en wat jij nu ook terecht schrijft, is dat "onwetendheid" een keuze is, en inderdaad bewust. Niet iets waar je je achter kunt verstoppen!Saartje schreef:ik denk dat onwetendheid de lading niet echt dekt.
"Ignorance" is heel vaak bewuste onwetendheid, dat is de ergste vorm.
Groetjes en liefs,
Babette.
-
- Forumdiva
Het lijkt steeds moeilijker te worden om bij het onderwerp te blijven waar het topic over gaat.
En dan maar afvragen waarom het stiller wordt op het forum. Ik heb het idee dat steeds minder mensen zin hebben om te reageren, bang om ook een opmerking te krijgen die niets met het onderwerp te maken heeft maar met de manier waarop ze reageren, wat dan het onderwerp wordt ipv het oorspronkelijke onderwerp.
En dan maar afvragen waarom het stiller wordt op het forum. Ik heb het idee dat steeds minder mensen zin hebben om te reageren, bang om ook een opmerking te krijgen die niets met het onderwerp te maken heeft maar met de manier waarop ze reageren, wat dan het onderwerp wordt ipv het oorspronkelijke onderwerp.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Nannette,
Als dat zo is dan is dit niet de oplossing. Ik heb het gevoel dat over het feest wel gezegd is wat we er over kwijt willen. Als iemand de stilte wil doorbreken, start dan een nieuwe thread over een nieuw onderwerp en we kunnen het forum weer gezelliger maken...
Groetjes,
Frederique
N.B: Soms is het wel goed om het ook over de manier van reageren te hebben. Sommige manieren van reageren spreken je misschien meer aan dan andere. Sommige manieren van reageren worden zelfs als uitgesproken bot ervaren. Een ander daarop wijzen kan dan helpen om uit die vervelende situatie te komen.
Als dat zo is dan is dit niet de oplossing. Ik heb het gevoel dat over het feest wel gezegd is wat we er over kwijt willen. Als iemand de stilte wil doorbreken, start dan een nieuwe thread over een nieuw onderwerp en we kunnen het forum weer gezelliger maken...
Groetjes,
Frederique
N.B: Soms is het wel goed om het ook over de manier van reageren te hebben. Sommige manieren van reageren spreken je misschien meer aan dan andere. Sommige manieren van reageren worden zelfs als uitgesproken bot ervaren. Een ander daarop wijzen kan dan helpen om uit die vervelende situatie te komen.
Kijk ook eens op de genderkalender !
- mireille
- Eredivisie
Precies, iedereen in zijn of haar pluchen/velours/leren/stoffen beklede loopgraafje, ten koste van bijna alles stug vast blijven houden aan het eigen gelijk, geen water bij de wijn, en een ieder die zijn of haar hoofd boven het maaiveld steekt... oei!Nannette schreef:Het lijkt steeds moeilijker te worden om bij het onderwerp te blijven waar het topic over gaat.
De onderwerpen veranderen, de meningen blijven hetzelfde

Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!