Transgenderatie

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hoi Chantal,

Vermoedelijk worden de hokjes nooit afgeschaft... maar die fases en sub-fases maakt het nog ingewikkelder :D

Maar dan hebben wij weer wat om over na te denken welke fase en subfase zitten wij nu eigenlijk :wink: :D :D

Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Maruscha schreef:Frederique, zou je mij niet meer als voorbeeld willen gebruiken?
Waarom niet? Jij gebruikt mij af-en-toe toch ook als voorbeeld?
Maruscha schreef:Daarom heb ik me ook de laatste dagen afzijdig gehouden: ik wordt er een beetje moe van, vooral ook omdat de reacties van sommigen (zeker van jou) zo verschrikkelijk voorspelbaar zijn.
Da's mooi: dan is 't jou in ieder geval duidelijk wat ik bedoel ;-)
Maruscha schreef:In je ijver om vooral maar totale vrijheid te prediken beperk je anderen in hun denkwijzen.
Zo zie ik dat niet, maar goed, als jij dat wel zo wilt zien - be my guest. Overigens zou ik over jouw mening net zo goed iets kunnen schrijven als: in jouw ijver om TV's uit het TG-hokje te schuiven beperk je mensen in hun eigenwaarde. Maar goed - laten we niet elkaars mening gaan be-flamen.

Iets anders is of ik mijn mening wel-of-niet zou mogen schrijven. Ik vind dat ik mee mag schrijven zolang als ik dat zelf nuttig vind en zolang als de moderatie het schrijven niet ontraad of verbiedt. En dat jij het niet met mij eens bent - tja, echt als een verrassing komt dat ook weer niet...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Eigenlijk vind ik het ook jammer dat de draad een andere kant op is gegaan dan Maruscha het had bedoeld.

Want ook vraag ik mij af of ik iets mis; want ook ik heb het gevoel dat er een aantal mensen zijn die het woord "transgender" gebruiken alleen omdat ze vinden dat de woord "travestiet" negatieve associaties heeft. Op een andere site heeft iemand zich voorgesteld als "transgender" en toen men vroeg wat dat is begon ze haar verhaal door zich te onderscheiden van travestieten als volgt:
je hebt Travestieten = hoofdzakelijk voor de aandacht en sex, en is meestal héél erg overdone...
Dus ook ik was benieuwd naar de redenen waarom iemand zich transgender noemt en niet wat anders.

En overigens, wat mij betreft, wanneer ik luister naar de gevoelens van Frederique, vind ik ze heel erg lijken op die van een travestiet -- met name dat associatie van rok en borst met vrouwelijkheid. Ik zou mij echter wel kunnen vinden in haar in het hokje transgender te plaatsen vanuit haar handelen.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Elsa schreef:Als ' partnervan' zit ik in een heel ander hokje.. Mij bekruipt een gevoel dat een travestiet onderaan in de rangorde wordt geplaatst. Misschien wel vanwege de zeer vreemde foto's die sommige fetisjisten plaatsen, blote billen met een string en dan de opmerkingen eronder 'jij bent een echte vrouw'.
Maar ik denk dat er genoeg zijn die zeer serieus en integer het Travestie zijn beleven.
elsa
Natuurlijk. Ik heb dan ook net zoveel respect voor iemand die goed met zijn travestie-gevoelens omgaat als voor iemand die dat met haar transseksualiteit doet. En misschien moet ik het nog een keer zeggen: ik zou er heel wat voor over hebben 'slechts' een travestiet te zijn. En dan bedoel ik dus niet dat travestie minder is, wel makkelijker. Neem dat nu maar aan van iemand die beide kanten heeft meegemaakt.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Lisa met een S schreef:En overigens, wat mij betreft, wanneer ik luister naar de gevoelens van Frederique, vind ik ze heel erg lijken op die van een travestiet -- met name dat associatie van rok en borst met vrouwelijkheid. Ik zou mij echter wel kunnen vinden in haar in het hokje transgender te plaatsen vanuit haar handelen.
Op zich kan ik me voorstellen dat als je mijn berichten van 1-4-2004 net zo zwaar weegt als mijn latere berichten dat je zoiets concludeert. Toch is mijn gevoel best ge-evalueerd. Die borsten zijn minder belangrijk geworden, het rokje ook. Ik voel me nu zelfs vrouw(elijk) als ik in mannenkleren zit.

Als ik nu vanuit mijn gevoel zou redeneren dan zou ik dus eigenlijk TS zijn: ik merk nl meer en meer dat ik mij vrouw voel en dat alle keren dat ik me man voel vooral te maken hebben met situaties in het verleden waarin ik "mijn mannetje moest staan". Maar als ik dan vervolgens kijk naar mijn wel/niet-gewenste handelen dan heb ik nog steeds geen wens voor een SRS - dus geen TS. En dan blijft TG als dichtstbijzijnde alternatief over.

Groetjes,

Frederique
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Nataschja schreef:Vraag... Wat is typisch travestie, transgenderisme of transsexualiteit?
Je kan me naar de homepage sturen van travestie.org het kopje informatief... als ik me niet vergis.
Naar mijn idee heeft een travestiet er voldoende aan alleen het omkleden (en misschien wat lichte sociale activiteiten), terwijl het voor een TG vooral belangrijk is om te leven als vrouw. En daar komt wel iets meer bij kijken. Een TG laat zich ook niet 'dwingen' een mannelijke rol te vervullen: net zoals een trans op den duur ook de stap MOET maken.

Voorbeeldje: ik heb het geluk dat ik nog steeds een goede baan heb, maar zo'n anderhalf jaar geleden heb ik serieus bekeken of ik eventueel een of ander baantje als tikgeit kon krijgen met ongeveer de helft van mijn toenmalige salaris. Als ik het maar als vrouw kon doen ..
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hoi Maruscha,

Bedankt voor je antwoord!!!

Het is mij een stukje duidelijker :D

Maar het kan ook weer wat moeilijker... jawel...
Als ik op dit moment moest kiezen man of vrouw ik zou kiezen voor vrouw.
Vraag me niet waarom... het is een of ander gevoel.
Neemt niet weg dat ik niet tevreden ben als man, ook dat ben ik weer wel.
Maar ook weer niet... maar om nu meteen te zeggen ik heb genoeg aan omkleden alleen Nee... er is dat gevoel dat er toch meer achter zit dan alleen travestie. ( De ene keer is het meer aanwezig dan een andere keer maar dat gevoel zit er)

In eerste instantie nadat ik je antwoord had gelezen had ik iets van Pfff, gelukkig toch "alleen maar" travestie.
Maar toch het gevoel anders te willen zijn dan ik ben gaat er niet mee weg.
En om nou de stap te wagen en echt eens voor bijvoorbeeld een week als vrouw te gaan leven... zie ik niet zo zitten... (een kant van mij niet, tenminste) Daar komt ook weer bij: Ik kan niet al te best met make-up overweg :wink: :D :D maar dat komt nog wel eens...

groetjes, Nataschja
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Ik zie nogal eens TV's die hun bezigheden omschrijven als 'hobby'.

Ik zie ook vaak TV's voor wie die 'hobby' nogal verstrekkende gevolgen heeft voor hun leven.

De term 'hobby' lijkt me dan wat eufemistisch.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Frederique_ schreef:ik merk nl meer en meer dat ik mij vrouw voel en dat alle keren dat ik me man voel vooral te maken hebben met situaties in het verleden waarin ik "mijn mannetje moest staan".
Ik heb mij ook in het verleden (en misschien in de toekomst weer) zich beziggehouden met het gevoel van vrouw-zijn en man-zijn en ben tot de conclusie gekomen dat ik geen idee heb wat dat betekent. Ik weet niet hoe een man of vrouw dient te voelen. Ik weet alleen hoe ik mij voel. En toevallig ben ik geboren in het lichaam van een man

Lisa
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hoi Wendy,

Een hobby???
Zo kan het gezien worden :D :D
Maar het is toch meer dan dat...

Hoi Lisa,

Die vraag over hoe een man en hoe een vrouw zich dient te voelen...
Volgens mij krijgen we er nooit antwoord op :cry:
Ik heb mezelf deze vraag ook gesteld... (zie ook mijn profieltje...)
Ik trek hierbij dezelfde conclusie als jij... ik weet het niet...
Maar ik maak me er ook helemaal niet druk meer om... Nataschja krijgt haar speelruimte wel... :wink: en of dat nou met een mannelijk of een vrouwelijk gevoel is... het is best wel leuk!!!

Nataschja
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Lisa met een S schreef:Ik heb mij ook in het verleden (en misschien in de toekomst weer) zich beziggehouden met het gevoel van vrouw-zijn en man-zijn en ben tot de conclusie gekomen dat ik geen idee heb wat dat betekent. Ik weet niet hoe een man of vrouw dient te voelen. Ik weet alleen hoe ik mij voel. En toevallig ben ik geboren in het lichaam van een man
Ik ken 2 gevoelens:
1) Ik ben een man (in de situatie dat ik "mijn mannetje sta")
2) Ik ben mijzelf (in de situatie dat ik "in rust" ben). In dit gevoel voel ik me meer verwant met vrouwen dan met mannen: ik snap ze beter, hoef niet zo nodig de beste/stoerste/... van de groep te zijn, hoef me geen houding aan te meten, ben zoekend/vindend i.p.v. wetend. Binnen dit gevoel accepteer ik ook wat ik voel en wat ik aan eigen emoties ervaar. Ik voel me dan beter in vrouwen- dan in mannenkleren (ook in een broek). Ik voel me meer mijzelf met borsten dan daarzonder (zonder dat daar een seksuele geladenheid in zit). Ik vind mijzelf in vrouwenkleren een mooi mens (in mannenkleren heb ik me van kinds of aan nooit mooi gevonden). Vandaar dat ik er meer-en-meer in geloof dat dat gevoel vrouwelijk is.

Groetjes,

Frederique
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Wat ik begrijp....uit wat ik gelezen heb... is het volgende. Wanneer je iets niet zeker weet (tv.tg.ts.ect.) het een hele zoektocht is. Een lopen op gladijs ahw. Maar neem de tijd hiervoor, dat lijkt mij het belangrijkste.
Franscien
dagelijks aanwezig

Bericht door Franscien »

Een TG laat zich ook niet 'dwingen' een mannelijke rol te vervullen: net zoals een trans op den duur ook de stap MOET maken.
Dit is nu volgens mij precies waar het bij een TG of TS omdraait. Het kan misschien als travestie beginnen, maar gedurende het proces wordt het steeds duidelijker dat je niet anders kunt.

Dit is in veel gevallen wel een bijzonder moeilijke stap die je moet nemen, omdat het enorme gevolgen kan hebben voor je achterban, (familie en gezin) maar ook voor je werk (carriere) Dit soort overwegingen kan er toe leiden dat men zich 'gedwongen' voelt om in een bepaald keurslijf te moeten blijven.
Dit betekent volgens mij dat je je wel TG kunt voelen, maar nog niet als TG kunt leven, tenzij je bereid bent om alles wat je lief is op te geven. (een zware en moeilijke beslissing)

Dit was toch ook de kern van je vraag? Waarom voel jij je TG en geen TV?
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Een TG laat zich ook niet 'dwingen' een mannelijke rol te vervullen: net zoals een trans op den duur ook de stap MOET maken.
franscien schreef:Dit soort overwegingen kan er toe leiden dat men zich 'gedwongen' voelt om in een bepaald keurslijf te moeten blijven.
Dit betekent volgens mij dat je je wel TG kunt voelen, maar nog niet als TG kunt leven, tenzij je bereid bent om alles wat je lief is op te geven. (een zware en moeilijke beslissing)

Dit was toch ook de kern van je vraag? Waarom voel jij je TG en geen TV?
Franscien,

Ik dacht even "aha, dat is het". Maar toen, bij nader inzien ...
Als wij met elkaar de bovenste definitie accepteren, dat een TG laat zich niet dwingen om een mannelijke rol te vervullen, dan is iemand die voor welke reden dan ook zich gedwongen voelt om een mannelijke rol te vullen -- en daaraan voldoet -- per definitie niet een TG.

Lisa
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:(zonder dat daar een seksuele geladenheid in zit)
.....me rest de vraag aan jou en misschien ook aan de anderen.....als je seks heb of opgewonden bent, hoe voel je dan of wat ben je dan.....welke rol vervul je in bed......en ik bedoel niet wat van jullie van de partner verwacht word, nee welke rol neem je zelf in, ik bedoel.......TG heet toch, zo lees ik nu vaker, man zijn, misschien met aanpassingen maar dan toch de vrouw leven......bij het leven hoort ook seks, vandaar die vraag......

......sorry, maar die vraag komt in me op.....transjes, tenminste de meesten, laten hun geslacht toch aanpassen om uns dan toch maar eindelijk van de seks te kunnen genieten of om hem überhaupt uns te kunnen hebben, voor TVs heeft het omkleden vaak een seksuele ontlading of is met opgewondenheit verbonden, maar ze staan hun mannetje bij hun partners.......hoe zit dat dan bij de TGs hier......de discussie gaat nu al over een heleboel paginas.......misschien komen we dan hiermee verder, misschien is daar een verschil of iets :roll:

Groetjes :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie