WC's voor T's in Brazilië

Algemeen

Moderator: Moderators

Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Frederique_ schreef:'t Gaat mij er ook een beetje om om dat negatieve beeld van "de maatschappij" een beetje weg te poetsen. Kel zoekt de confrontatie - en krijgt dus "rare" opmerkingen naar zich toegeslingerd.
Ik wil hier wel aan toevoegen dat het voornamelijk mannen zijn die gauw de termen "Eens een man altijd een man" of "Omgebouwde kerel" in de mond nemen. Giel Beelen van 3FM is er ook zo eentje. Regelmatig meent hij nog even in zijn radioshow te moeten zeggen dat Kelly eigenlijk gewoon nog een man is.

Ik moet de eerste vrouw nog tegenkomen die zo denkt. Vrouwen zijn veel gevoeliger en snappen veel eerder hoe je je voelt.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ja en mij gaat het er om mensen wakker te krijgen dat ze zich niet hoeven te verschuilen voor die Maatschappij. Het is wel degelijk een aanklacht tegen de bekrompen manier van denken door die maatschappij maar stelt ook duidelijk dat wij als enige daar wat aan kunnen veranderen door je T zijn met trots te dragen in plaats van het opgelegde label dat het een "foutje" van de natuur is. Ik zag gisteren alweer op NGC een natuurfilm over verschillende vormen van voortplanting in die natuur. Waarbij hermafroditisme tweeslachtigheid zelfbevruchting totale geslachtsverandering klonen bestialiteit interraciale voortplanting aan de lopende band voortkwam. Sterker nog het zijn veel gecompliceerdere en verder ontwikkelde processen dan wat wij als normaal beschouwen en waarbij voor mij het hele mannetje vrouwtje verhaal wat dus op de natuur gebaseerd zou zijn op de schop komt te staan. Dat vind ik een heel interessante ontwikkeling want het biedt plaats voor mensen zoals jij en ik maar ook voor mensen die door de wonderen der natuur met bijvoorbeeld twee geslachten geboren worden en nog een hele grote groep mensen die door dat mannetje vrouwtje idee te kort gedaan worden op allerlei manieren. Het verandert voor mij ook mijn manier van denken over bijvoorbeeld vroegtijdig behandelen van transseksuele kinderen. Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat het geen moer uitmaakt of iemand zich als vrouw presenteert terwijl ie fysiek man is en andersom. Als dat niet zo raar bejegend werd door de maatschappij zou zo'n hele GAB, wat toch een gezond werkend lichaam medische herbouwt met alle schade die daar bij komt kijken, niet meer nodig zijn. Tenzij je natuurlijk echt niet meer anders kan volgens je gevoel wat natuurlijk veel voorkomt. Het maakt je echter nog steeds geen vrouw vind ik en eigenlijk zou dat ook niet het uitgangs punt moeten zijn. Het uitgangspunt zou moeten zijn dat je genderdyforie opgelost wordt zodat je gewoon van je eigen leven kunt genieten zonder dat je daarvoor hoeft te denken dat je een afwijking bent of jezelf voor moet houden dat je iets bent wat je niet bent. Vind het ook nog steeds onbegrijpelijk dat je nadat je uit de kast gekomen bent dat je trans bent er vervolgens aan de andere kant weer induikt door je als vrouw voor te doen terwijl je eigenlijk een Trotse Trans zou kunnen zijn die met trots al haar specifiek eigenschappen koesterd. Tsja dat noem ik geen klagen meer dat is eigenlijk meer opruien en aan het denken zetten zodat we misschien met zijn allen duidelijk kunnen krijgen dat je dit soort dingen alleen voor elkaar krijgt door signalen af te geven. Door je dus bijvoorbeeld openlijk als TS TG of TV te presenteren zodat je in ieder geval in je eigen omgeving dat rimpeltje veroorzaakt wat mensen aan het denken zet. Ik vraag me nu af waarom jij er dus een klaagzang van maakt Frederique. Misschien omdat je vergat te bedenken dat je er een tweeerlei uitleg aan kunt geven en voor het gemak even van je eigen oordeel uitging????? :wink:
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Joanne,

Ik ben 't voor 99,9% met je eens. Ik denk wel dat, als je durft om jezelf te zijn -waar dat ook ligt tussen man en vrouw-, je vanzelf zult zien dat de maatschappij dit gaat accepteren. Het is vanuit de maatschappij namelijk vaak geen onwil, maar gewoon onkunde. De bekrompen die-hards die anderen nodig hebben om zichzelf omhoog te werken (zoals de voorbeelden die Chantal noemt) vallen vanzelf naar beneden als "de maatschappij" in het dagelijks leven meer mensen zoals ons op straat tegenkomt.

Met klagen doelde ik onder meer berichten over "inlevingsvermogen", "het is ook nooit goed" en berichten over "het collectief". No offense naar de mensen die ze schreven, trouwens, maar dat soort berichten houden iets in stand waar ook de schrijvers van die berichten zelf graag vanaf lijken te willen...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Frederique_ schreef:
Met klagen doelde ik onder meer berichten over "inlevingsvermogen", "het is ook nooit goed" en berichten over "het collectief". No offense naar de mensen die ze schreven, trouwens, maar dat soort berichten houden iets in stand waar ook de schrijvers van die berichten zelf graag vanaf lijken te willen...

Groetjes,

Frederique
Oh ok verkeerde aanname mijnerzijds dan. Excuus!!! :D 8) :oops:
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Chantal C. schreef:Ik wil hier wel aan toevoegen dat het voornamelijk mannen zijn die gauw de termen "Eens een man altijd een man" of "Omgebouwde kerel" in de mond nemen. Giel Beelen van 3FM is er ook zo eentje. Regelmatig meent hij nog even in zijn radioshow te moeten zeggen dat Kelly eigenlijk gewoon nog een man is.

Ik moet de eerste vrouw nog tegenkomen die zo denkt. Vrouwen zijn veel gevoeliger en snappen veel eerder hoe je je voelt.
I once attended an academic conference at which a male-to-female transsexual scholar presented a paper. This scholar wore a lot of makeup and very stereotypically feminine clothing. As I listened to other women at the conference speak in private settings, I kept hearing the same complaint: this transsexual thinks of womanhood as an exaggerated caricature of feminine characteristics. She does not understand that what makes us "women" is having been treated as women by other women and by men all of our lives. Sexual reassignment surgery, on this view, could never turn a man into a woman, because it is not biology, but gendered life experience, that makes us who we are.

My reaction was to share the skepticism about the ability of surgery to make a grown man into a woman.
Bovenstaande tekst is van Sherry F. Colb, een biologische vrouw. Bron: Can Transsexuals Sue Their Employers For Sex Discrimination?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Chantal C.
Forumdiva

Lisa met een S schreef:
...Sexual reassignment surgery, on this view, could never turn a man into a woman,...
En die gedachte van een bio man/vrouw is al fout! Een vrouw word je niet een vrouw ben je...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

As I listened to other women at the conference speak in private settings, I kept hearing the same complaint:...Sexual reassignment surgery, on this view, could never turn a man into a woman,...
Chantal C. schreef:En die gedachte van een bio man/vrouw is al fout! Een vrouw word je niet een vrouw ben je...
Chantal C. schreef:Ik moet de eerste vrouw nog tegenkomen die zo denkt. Vrouwen zijn veel gevoeliger en snappen veel eerder hoe je je voelt.
Helaas niet alle vrouwen, Chantal

Lisa
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Frederique_ schreef:De bekrompen die-hards die anderen nodig hebben om zichzelf omhoog te werken (zoals de voorbeelden die Chantal noemt) vallen vanzelf naar beneden als "de maatschappij" in het dagelijks leven meer mensen zoals ons op straat tegenkomt.

Groetjes,

Frederique
Dus wanneer jij de Jensens van de wereld betichten van bekrompenheid ben je bezig om de maatschappij te veranderen maar wanneer ik ze beticht van gebrek aan inlevingsvermogen hou ik een klaagzang.

Ik vind dat Kelly hier juist datgene doet waar Joanne het over heeft: ze gaat de confrontatie met de maatschappij aan, haar achtergrond niet ontkennend. En het is wel aan Kelly (en alleen aan Kelly) om dat te doen. Het is net zoals met allochtone cabaratiers die dingen over zichzelf en hun afkomst mogen zeggen om ons een spiegel voor te houden. Zij mogen die dingen wel zeggen en wij niet. Of een Dawn French bijvoorbeeld, die in de talkshow van Jonathan Ross grapjes maakt over haar gewicht. Als zij het zegt is het grappig maar als Jonathan Ross het zegt is het gebrek aan fatsoen. Zo ook hier. En dat mogen wij hem daarvoor best wel berispen. Wil je de maatschappij veranderen moet je inderdaad incasseringsvermogen hebben, maar dat betekent niet dat je alles stilletjes moet slikken die ze naar je hoofd slingeren.

Lisa
Chantal C.
Forumdiva

Lisa met een S schreef:Helaas niet alle vrouwen, Chantal
Als je nou eerst eens leest wat ik bedoel en dat op je in laat werken...

Ik zal het speciaal voor jou met een voorbeeld illustreren. Het gaat over Kelly, toch een knappe meid niet? Een conversatie op een forum ergens op internet:
Man schreef:Ze, ze, ze. Het is een HIJ hoor. Hoe je het ook wend en keert. Het is gewoon een man zonder pik. En ook nog eentje met een onzettend laag IQ.
Vrouw schreef:Het is om te beginnen een mens. Het proces waar ze doorheen is gegaan is geen makkelijke, en ze is gelukkig met het resultaat. Ze functioneert lichamelijk en geestelijk als vrouw. Wie ben jij om te oordelen over haar (of wie dan ook)?
Vrouw schreef:Ja, ze is omgebouwd, ja het is goed gelukt, ja , ze is officieel vrouw.
Dat bedoel ik... Mannen letten alleen op uiterlijk. Geboren als man? Altijd een man. Vrouwen letten meer op gevoel. Van binnen een vrouw? Altijd een vrouw, ongeacht het jasje eromheen.

Natuurlijk zijn er transseksuelen die niet passabel zijn. Ok dan krijg je dat soort reacties van zowel mannen en vrouwen. Alleen vrouwen zullen dan altijd toch "zij" en "haar" zeggen, waar mannen stug volhouden aan "hij" en "hem".

In dit geval hadden we het over Kelly en de domme opmerkingen van Jensen's en Beelen's.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Chantal C. schreef:Mannen letten alleen op uiterlijk. Geboren als man? Altijd een man. Vrouwen letten meer op gevoel. Van binnen een vrouw? Altijd een vrouw, ongeacht het jasje eromheen.
Ik vind dat je vrouwen idealisereert, Chantal. Vrouwen kunnen net zo wreed en onbegripvol zijn als mannen. Vrouwen, mannen, onder beide zijn er die wel kunnen inleven in anderen en er die een totaal gebrek daarin tonen.

Lisa
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Toch wil ik even teruggaan naar het oorspronkelijke onderwerp, de wc's voor TV's. De reden waarom het in het leven is geroepen heeft niets met T-emancipatie te maken maar meer met een soort apartheidsgedachte: omdat men TV's wil weren van gewone dames- of herentoiletten. Met andere woorden: bij ons horen zij er niet.

Dus als er een TV-toilet is, moet je dan als TV gebruik van maken? En wie bedoelen ze juist bij TV? Moet een pre-op TS de TV-toilet gebruiken ipv de damestoilet? Wordt je als herkenbare post-op TS aangekeken als je de damestoilet binnen gaan lopen ipv de TV-toilet?

Nee, het is ook nooit goed.

Lisa
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Precies en daar gaat het me om. Het ging namelijk niet om de TV die zich misschien wel eens prettiger zou kunnen voelen op dat speciale WC het ging uit van het ongenoegen van de werkelijk er toe doende mensen namelijk de angstige MAN of VROUW die niet met de TV geconfronteerd wil worden in hun meest private bezigheid. Het feit dat daardoor ala minute een derde hokje ontworpen kan worden terwijl onze strijd van jaren en jaren dat dus niet kan. Ja en dan denk ik ook het is ook nooit goed. Had liever gewild dat het wel goed was en ze hadden geschreven dat ze die toilet ontworpen hadden om die TV's te beschermen tegen de discriminerende toon die uitgaat van dit hele verhaal. Ik zou dus ook gewoon bij de mannen naar wc gaan 8) Omdat ik weet dat die er het meest een hekel aan hebben hhehehe... Maar hey thats me :wink:

Oh ja en overigens ken ik ook een hoop dames die uit onzekerheid en jaloezie reageren op een trans en dat kan ook in niet mis te verstane bewoordingen maar ben het wel eens met Channie dat over het algemeen genomen vrouwen wat begrijpender tegenover T's staan dan mannen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik zal me niet uitlaten over de combinatie van mensen + wc's :wink: , ik vind 't wel goed :lol:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Beter :D :D
Denise
dagelijks aanwezig

Bericht door Denise »

Het leven is een eindeloze reeks van keuzes maken ...

Afbeelding

Denise.
Er is altijd wel een goed moment
Plaats reactie