South Park

Algemeen

Moderator: Moderators

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

South Park

Bericht door Lisa met een S »

Iemand maandagavond South Park gezien? Hier volgt een korte samenvatting:
The trans community also took note of "South Park"'s season premiere on March 9th. Mr. Garrison, long depicted as a deeply closeted gay man, wants to be made "well" and undergoes an extremely graphic (even for "South Park") "vaginoplasty" to make him a woman. The new Mrs. Garrison, still has the trademark bald head and glasses, but now flamboyantly minces around in Capri pants, anxiously awaiting her first period.

Mr. Garrison's transformation opens the floodgates for Kyle to have surgery to become a tall African American so he can play basketball, and Kyle's father surgically becomes the dolphin he's always wanted to be. Seriously. By the end of the episode, each is made to look foolish for their decisions. Mrs. Garrison even confronts her surgeon with the line, "You made me into a freakŠand I want you to change me back!" The doctor says later, "I should have told you that the surgery was cosmetic only."

Underneath the humor is a facetious parallel comparing gender identity with nonsensical issues of "trans-racial" and "trans-species". And then there's the reinforced misconception that sex-reassignment surgery doesn't actually change one's gender. Topping it off, Mr. Garrison's out-of-the-blue sex change promotes the stereotype that all gay men really want to be women. After all, Mrs. Garrison's final words at the end of the episode are, "Even though I'm not truly a womanŠI'd rather be a woman who can't have periods than a fag." Ouch! It's just not funny. To use TV lingo, perhaps "South Park" has jumped the shark -er, dolphin
One step forward ---- two steps back :cry:
If all else fails, buy new shoes
Tijn
Eredivisie

Bericht door Tijn »

onthoud wel dat het fictie is en niet serieus bedoeld van die makers. :wink:
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

anxiously awaiting her first period.
Tijn schreef:onthoud wel dat het fictie is en niet serieus bedoeld van die makers. :wink:
Zou je denken? :wink:

Welke zender was dit eigenlijk op? Het staat niet bij mij in de gids.
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Tijn
Eredivisie

Bericht door Tijn »

the box zend southpark uit.

en ja, dat denk ik serieus. ik zag gisteren nog een aflevering waarin cartman ( de aso ) Kyle ( de jood ) de antichrist maakt in een kerstverhaal met satanische bosdieren waarbij leeuwenwelpjes een abortus leren plegen. dan neem ik ze niet serieus meer en ga ik gewoon lachen ;)
omfgwtfbbq!!one1
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Alle tere zieltjes kwetsen is een door South Park gedeponeerd handelsmerk. Dat T*'s ook werden gekwetst, daar kon je op wachten, geen teer zieltje is er heilig.
liefs, Josette
paula25
dagelijks aanwezig

bron: wikipedia

Bericht door paula25 »

Afbeelding
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Josette schreef:Alle tere zieltjes kwetsen is een door South Park gedeponeerd handelsmerk. Dat T*'s ook werden gekwetst, daar kon je op wachten, geen teer zieltje is er heilig.
Dan is het jammer dat Neerlands Hoop (Freek de Jonge & Bram Vermeulen) vroeger geen patent heeft aangevraagd.
Dan zouden ze nu een flinke claim kunnen indienen.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Tijn
Eredivisie

Re: bron: wikipedia

Bericht door Tijn »

paula22 schreef:Afbeelding
whoehahahaha :lol: wat geweldig gedaan :lol:
omfgwtfbbq!!one1
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik vind SouthPark ook maf.....wie zich erdoor aangegrepen voelt heeft volgens mij een probleem :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Ik heb die aflevering gekregen van iemand via msn en ik vind het een geweldige aflevering!!! Afbeelding Afbeelding
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Ik ben ermee eens dat wanneer je het goed vindt om bepaalde groepen 'tere zieltjes' te kwetsen je ook moet bereid zijn om hetzelf te incasseren

Ik vraag mij echter af waarom men het nodig vindt om soms zover door te draven dat je wie dan ook moet kwetsen; Freek en Bram en soortegelijken schoten (en nog steeds schieten -- nou ja Bram niet) soms naar mijn mening te ver door

En dan is het mijn humour niet -- niet wanneer mijn 'tegenstanders' zo in de zeik worden gezet en ook niet wanneer mijn 'medestanders' dat zijn

Ik vind dat je ook andersdenkenden in hun waarden moet laten

Lisa
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Dan kan je beter niet naar Hans Teeuwen luisteren Lisa :-)

Irene
Kleine stapjes
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Doe ik ook niet; mijn zoon heeft de DVD een paar keer laten zien maar ik kan er niet om lachen

Zijn humour is niet aan mij besteed

Lisa
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Je kunt tenslotte niet op iedereen *Rücksicht* nemen.....waar je ook humor van maakt, kwetsen doe je altijd een paar mensen mee.....

.....meestals die, die over zichzelf niet kunnen lachen en zich te serieus nemen :wink:

Kwetsen is soms nie leuk.....maar zich gekwetst voelen ligt bij jezelf :wink:

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Mara schreef:waar je ook humor van maakt, kwetsen doe je altijd een paar mensen mee
Mara

Dat is jouw mening; ik vind dat dat niet zo is

Lisa
Plaats reactie