melina_r schreef:Volgens mij denken vrouwen hier heel anders over . . . . . . . . .
ja, ik ook .
Vreemd, want het wetsvoorstel werd ingediend door "2 vrouwen" van een progressieve partij. Dus zeker geen conservatieve partij met een hoog 'paus' gehalte.
Wel grappig die video hoor.
Maar als je het wetsvoorstel eens leest dan zit daar toch heel wat in.
Zeker je dat dan plaatst in zijn huidige context ..... de mix van culturen in onze maatschappij maakt het voor de vrouw de dag van vandaag opnieuw moeilijk. En ja ik merk dat soms zelf wel als vrouw in de maatschappij.
Of hebben jullie in Nederland minder last van bijvoorbeeld 'het glazen plafond' ? Is het niet zo dat bepaalde mannen (uit bepaalde geloofsovertuigingen) wel duidelijk vinden dat vrouwen minderwaardig zijn ?
Of stel je je die vraag als travestiet misschien minder dan als trans-vrouw ? Gewoon omdat je niet sociaal functioneert als vrouw, maar als travestiet eigenlijk 1 bepaald punt van het vrouw zijn beleeft (namelijk de kleding en het uiterlijk vertoon) ?
Groeten,
Melina
Het verhaal wbt andere culturen is een heel ander verhaal,
dan wat ik bedoelde met gendervrijheid, unisex
en dat ik het daarom zo vreemd vond dat mensen de 2deling in de maatschappij zo goed vonden.
Zelf als (tijdelijk) gestopte trans, of transgender van mijn part, of liever als mens
beleef ik een gedetermineerde geborneerde zwaar conservatieve dichotome stugge houding van notabene jong volwassenen ook.
Het is mijn ogen wel een feit dat door verschillende culturen
men eerder de stugheid van die culturen is gaan overnemen,
jongeren in de klas bv. ook, ipv discussies aangegaan zijn
over vrijheid blijheid.
Dus voorbeeldje, een jongen in de klas doet maar eerder stoer
mee aan met andere jongens die hun straffe fobe* inbreng hebben van hun verschillende culturen, de gereformeerde kan ook weer uit zijn holletje komen en fobe inbreng inbrengen.
Janmaat mocht niet bepaalde dingen zeggen, daar werd ie voor berecht.
Nu mág iedereen weer rechts en aartsconservatief zijn en blijkbaar is het mannetje vrouwtje idee een veilig idee voor de meeste mensen.
Vrouwen beginnen trouwens de laatste tijd ook harder en fober te doen,
merk ik.
Ik hoop maar dat er weer een omwenteling komt en alles wat zachter wordt.
Maar ja, ik ben zelf zacht,
geen zachtgekookt eitje

overigens
en vind m'n weg grotendeels in het vrijwilligerswerk wat ik doe en m'n vrienden en in mezelf, waar ik wel geaccepteerd ben als mens.
*foob Spastisch reageren op alles dat maar enigszins afwijkt
van je denkbeelden, je normen en waarden, je geloof, noem maar op.
Ik droom, dus ik ben.