Lisa, Cynthia: goede punten. Dat bewustwordingsproces is inderdaad belangrijk, en wie ben ik om tegen iemand te zeggen dat, als hij of zij na een x tijd tot een bepaalde conclusie komt (waar hij of zij al dan niet later nog achterstaat) het fout heeft? Sterker nog: ik kan me in principe wel vinden in het idee dat ik altijd TG ben geweest, al blijf ik er bij dat ik dat zeker niet uitdroeg (gezien het feit dat ik alleen aan travestie
deed). Voor mij hoort bij TG zijn het
leven als vrouw, en dat is dus meer dan alleen maar de stad in af & toe, of uitgaan als vrouw. En zeker meer dan je thuis achter gesloten gordijnen omkleden. Voordat mensen weer over me heen vallen: ik heb al deze fases zelf ook doorlopen, weet dus waar ik het over heb.
Waar het mij om gaat zijn die mensen die amper of helemaal niet bezig zijn met dat proces en dan toch al direct bepalen: ik ben TG. Mijn vraag is, en blijft: waarom TG? Hoe weet je dat zo zeker? Je draagt het niet uit maar je voelt je zo? Waarom ben je dan niet simpelweg TV of CD? Als ik in een profiel lees van iemand dat hij graag allerlei sexy lingerie draagt, maar zich toch TG noemt denk ik dat er iets niet klopt.
@Kitty: je begrijpt dat ik jou dan ook niet reken tot de mensen bij wie ik mijn vraagtekens zet. Sterker nog: jij noemt zelf al geen hokje, dus waarom zou ik het daar dan mee oneens zijn? Het is verder ook niet belangrijk wat voor naam ik er aan geef, net zo min als het belangrijk is voor anderen wat voor naam ik aan hun t-beleving geef. Ik ben gewoon simpelweg benieuwd.
Laat ik een hint geven: zo'n jaar of 10 geleden verscheen er in de Nieuwe Revu een artikel over de plotselinge populariteit van het bi-sexueel zijn. Uit dat onderzoek kwamen bepaalde conclusies naar voren, en ik denk zelf dat het hier om een soortgelijke situatie gaat.
Ik wil nog heel even wachten of er anderen gaan reageren voordat ik mijn theorie over de transgenderatie zal verkondigen, al denk ik dat een goede lezer(es) al lang doorheeft waar ik heen wil. Zo spannend is het namelijk ook niet

Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.