Transgenderatie

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa met een S schreef:
Maruscha schreef:Ik was toen een travestiet die zich in het dagelijkse leven androgyne presenteerde, that's all. Iemand die precies hetzelfde, of misschien nog wel 'minder' doet als ik destijds nu als TG te beschouwen zou dus betekenen dat ik in retrospectief mijn eigen gevoelens van destijds ontken, en dat wil ik niet ;)
Nogmaals de vraag: Is er een evolutie, een verandering in jouw gevoelens die jou van travestiet naar transgenderist heeft geleid of is het een bewustwordingsproces, waarbij door beter te begrijpen wat jouw gevoelens zijn, je dus nu op een andere manier handelt omwille ze?

Lisa
Het eerste: mijn gevoelens zijn een heel stuk sterker geworden. Ter vergelijking: tussen Mei 1998 en Oktober 2001 heb ik helemaal niets gedaan op het vlak van (actieve) travestie. Ik had er toen gewoon geen behoefte aan, ondanks dat ik (vanwege het feit dat ik single was) alle ruimte er voor had.

En ook vorig jaar had ik nog voldoende aan het vrouwelijk kleden en wat make-up. Toevallig heb ik dat een tijdje geleden weer geprobeerd op een Zaterdag: niet als Maruscha, maar als 'Mar', de androgyne tussenvorm de stad in. Het was vreselijk, 'vleesch noch visch'. Het dieptepunt kwam toen een vrouw aan mij de weg vroeg: ze begon met 'mevrouw, mag ik u iets vragen' en eindigde met 'dank u meneer' .. Die vorm heeft een tijdje gewerkt als 'opstapje naar' in mijn geval, hoewel ik ook mensen ken voor wie dat het (afdoende) eindpunt is.

Je kunt dus 'groeien' van TV naar TG, maar ik denk wel dat daar een (zelf)ontdekkingsreis bij hoort. Mocht je die reis nog niet hebben kunnen maken, zoals Nataschja, dan heb je wat mij betreft nog het voordeel van de twijfel. Maar volwassen mannen die alle kansen hebben gehad en zich voortdurend verschuilen als 'ik kan het niet doen want mijn omgeving blablabla' krijgen dat niet van mij. En zij die nog nooit een stap als vrouw in de 'echte' wereld hebben gezet maar toch beweren dat ze TG zijn al helemaal niet! Ik zou zeggen: probeer het eerst eens, kijk hoe de wereld op je reageert en hoe je je daarbij voelt, voordat je jezelf een label opplakt waar zoveel meer achter schuil gaat.

Franscien zei "Dit betekent volgens mij dat je je wel TG kunt voelen, maar nog niet als TG kunt leven, tenzij je bereid bent om alles wat je lief is op te geven. (een zware en moeilijke beslissing)". Ik denk dat je wel het vermoeden kunt hebben, maar zo lang je het niet probeert het nooit zeker zult weten. En met proberen bedoel ik dus: doe dingen die je normaal als man ook zou doen, als vrouw. Structureel, dus niet een keertje bij een (andere) supermarkt de boodschappen doen en dan denken dat je klaar bent ;)

Nb: ik had hier nog een hele lap tekst maar bij nader inzien was me dat iets te persoonlijk om in een open forum te zetten ..
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nataschja, dankje voor je eerlijke antwoord :wink:

Waarbij ik niet zo de associatie aktief of passief bedoel als vrouwelijke of mannelijke rol, maargoed, voor de anderen schijnt mijn vraag erder niet van belang......

......maar speelt er de aspekt zich aantrekkelijk te voelen voor de medemens niet ook een belangrijke rol, proberen jullie dan niet verleidelijk over te komen door de kledingskeuze of aanpassingen aan het lichaam te laten doen.....je doet het een of andere toch niet alleen maar voor je zelf.......ik ga ervan uit, dat wel elke vrouw het fantastisch vind, de resonantie te proeven, wat zij op de medemens heeft, door middel van haar uiterlijk, aantrekkelijkheit of symphatie.......

......ik ken genoeg vrouwen, voor wie dit echt van belang is, vandaar :roll:

Dit hoort toch bij het leven van een vrouw, is dit dan niet ook zo bij de TGs....???

Groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Mara,

Bij mij speelt dat niet.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Mara schreef:......maar speelt er de aspekt zich aantrekkelijk te voelen voor de medemens niet ook een belangrijke rol, proberen jullie dan niet verleidelijk over te komen door de kledingskeuze of aanpassingen aan het lichaam te laten doen.....je doet het een of andere toch niet alleen maar voor je zelf.......ik ga ervan uit, dat wel elke vrouw het fantastisch vind, de resonantie te proeven, wat zij op de medemens heeft, door middel van haar uiterlijk, aantrekkelijkheit of symphatie.......
Laten we het omdraaien: heb jij borsten 'genomen' om aantrekkelijker te zijn voor de rest van de wereld?
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Maruscha schreef:
Mara schreef:......maar speelt er de aspekt zich aantrekkelijk te voelen voor de medemens niet ook een belangrijke rol, proberen jullie dan niet verleidelijk over te komen door de kledingskeuze of aanpassingen aan het lichaam te laten doen.....je doet het een of andere toch niet alleen maar voor je zelf.......ik ga ervan uit, dat wel elke vrouw het fantastisch vind, de resonantie te proeven, wat zij op de medemens heeft, door middel van haar uiterlijk, aantrekkelijkheit of symphatie.......
Laten we het omdraaien: heb jij borsten 'genomen' om aantrekkelijker te zijn voor de rest van de wereld?
Je kunt mijn vraag omdraaien, maar je kunt ook een antwoord geven, je hebt toch een partner, dat dit voor Frederique niet speelt geloof ik direkt.......hahahaha, Frederique wat betekend zich vrouw te voelen, wat meen je wat dit voor een *echte* vrouw betekend, zich op en top vrouw te voelen, wat er allemaal meespeelt.....??? Waneer voelt een vrouw zich vrouw, waarnaar streeft een vrouw, wat maakt haar gelukkig......is het alleen te mogen dragen wat haar bevalt en staat....??? Je zegt dat je onder vrouwen zich beter voelt begrepen, met hun beter kunt opschieten, als de communikatie dus beter lukt, wat zijn de themas dan....???

......aan al.....ja ik laat mijn lichaam aanpassen om onder anderen ook aantrekkelijk voor een partner te zijn, ik denk namelijk niet, dat iemand zit te springen, ermee verast te worden, wat ik nu nog ff in mijn broek heb zitten en als, nou dan is dit voor mij heel onaangenaam....en dit is een feit, want mijn ervaringen :wink: ik wil eindelijk zo seks hebben, hoe het voor mij hoort te zijn en daar hoort zeker niet bij, dat me de klit aan het spit in de weg staat :wink:

Als vrouw wil ik als vrouw worden aangezien, als vrouw aantrekkelijk zijn, maar niet als exoot ertussen in, ik doe dit niet allemaal alleen voor mij om rust te vinden.....nee joh, ik ben ook op zoek naar complimentjes en naar de resonantie die ik als vrouw op andere heb, ook na de blikken van andere mensen......

......nu lees ik uit die blikken van anderen, zoiets van......wat hebben wij hier.....ik wil erder iets anders in die blikken lezen, vandaar de aanpassingen, de drang van deze mannelijke lichaam af te komen en niet als verklede kerel over te komen :roll:

In mijn vriendenkring krijg ik genoeg feedback, dat ze mij ondanks mijn mannelijke verschijning, toch als vrouw zien zonder mij vantevoren te moeten uitleggen, maar dit is me niet genoeg......als vrouw wil ik ook de lichaam van een vrouw, de stem van een vrouw......de geest heb ik al en dat is niet alleen een gevoel......nee mijn ex bvb, die me meer dan 10 jaar mogd leren kennen en oude vrienden/innen zeggen me dat en dat ook al zolang ze me kennen, mijn broer was me in mijn kindheit altijd aan pesten omdat ik toch niet echt met mijn gedrag in het jongenshokje te vinden was, mijn vader probeerde extra sterk een jongen van me te maken omdat ik toch verschilde van de anderen jongens in de buurt.......ga zo maar door......

......ik wil niet ertussen in zitten, dit is me te moeilijk en niet leefbaar, ik ben geen man, ook lijk ik erop, ik ben niet genderdysfoor, want mijn gender klopt helemaal, mijn lichaam klopt voor geen meter, maarja, kom er wel steeds dichter in de buurt van dat die wel enigzinds klopt en het word ook steeds meer van belang, uns weer met iemand, niet alleen om te pitten, het nest in te duiken.......nu blokkeer ik nog, als dit aan de orde is, helaas......bij mijn laatste minirelatie was dit wel echt erg hoor en bij de laatste date ging het zover goed, tot het serieus werd :-?

Dus.....als TG heb je toch ook een seksuele leven neem ik aan, hoe werkt dit, hoe kunnen jullie blij zijn, ertussen in te zitten en trek je ermee niet alleen liefhebber van het buitengewone :roll:

Groetjes
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hoi,
Waarschijnlijk lees ik iets verkeerd...

Maar wat hebben borsten met aantrekkelijkheid te maken?
Mijn mening is er komt veel meer bij kijken of iemand aantrekkelijk is of niet...

Ik wilde hier nog een reactie op Mara haar posting geven, alleen ik kan niet de juiste woorden vinden om het neer te zetten.

Poging:
Natuurlijk, doet iemand zijn/haar best door bijv kledingkeuze er aantrekkelijk uit te zien.
Als Nataschja: Ja dan doe ik het wel voor mezelf...
Maar als man: een spijkerbroek met bloes volstaat... dan kan het me eerlijk gezegd heel erg weinig schelen wat ik aan heb... als ik maar wat aan heb :wink: :D
Kleding boeit mij als man maar heel erg weinig...

Natas daarintegen: Als ik haar eens de vrije hand zou geven om kleding te kopen: Van heel erg netjes tot korte rokjes... (ik zet hier maar niet neer wat ik schrijven wou... :wink: :D )

Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nataschja schreef:Hoi,
Maar wat hebben borsten met aantrekkelijkheid te maken?
.....als vrouw wel vreeselijk veel hoor, vraag een vrouw maar eens, ofze zich nog aantrekkelijk vind, als ze wegens borstkanker een of beide borsten kwijt is :roll:
Nataschja schreef:Mijn mening is er komt veel meer bij kijken of iemand aantrekkelijk is of niet...
Zeker hangt de aantrekkelijkheit niet alleen vastgemaakt aan de borsten of kleding......

.....als je op vrouwen valt, wat vind je dan zelf aantrekkelig aan de vrouw in kwestie......vind je of de allgemeenheit de vrouw dan nog aantrekkelig, als ze duidelijk ook mannelijke geslachtskenmerken heeft :roll: .....ik bedoel nu niet persoonlijke fantasiën of wensen......en ik laat nu duidelijk kledij eruit.....ik vind me echt niet aantrekkelijk met dat wat er nog bungelt tussen de benen en ja, op mijn borsten kan ik echt trots zijn en dat ben ik ook, menige mensen hebben mij gezegt, dat ik mooie borsten heb en dat echt zonder silikonen.......vrouwen zeggen ook tegen mij, had ik ze maar zo als jij.....dat zegt toch veel :roll:

.....zeker zul je nu weer zeggen, maar ik hou toch van de mens......maar je kunt zeker niet ontkennen, dat een lichamelijke pefektie er ook geweldig meespeelt om iemand aantrekkelijk te vinden, elke vrouw vind iets aan zich zelf niet zo als het hoort en wil dat het liefs anders.....om gewoon zich zelf mooi te kunnen voelen.....het is gewoon zo.....elke vrouw streeft ergens naar een perfekte lichaam, vraag ze maar..... :wink:

Groetjes
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hoi Mara,

Ja, daar heb je gelijk in... maar ik bedoelde te zeggen Als ik een meisje leuk vind dan gaat hetecht niet om haar borsten. Okee ik zal niet ontkennen dat borsten niets met aantrekkelijkheid te maken hebben, ja tuurlijk wel. ( Persoonlijk vind ik grote borsten minder aantrekkelijk dan klein... :oops: )

Je doelt nu op shemales? heel eerlijk: Het zou een afknapper zijn... maar ik beschouw een shemale wel als vrouw. Stel ik word verliefd op een leuke meid... later kom ik er achter dat ze een shemale is... Ik zou me genaaid voelen om de reden dat zij het niet verteld heeft. Ik denk dat ik ook verschrikkelijk kwaad word... Maar als de liefde voor elkaar sterk is en ze gaat all the way... (geslachtsaanpassende operatie) dan zie ik geen reden om haar te dumpen. ( maar dat zeg ik nu... ik weet echt niet hoe ik reageer als ik deze geschetste situatie mee zou maken...)

Ja, ik neem aan dat iedere m/v die op vrouwen valt voor de mooiste vrouw zal gaan... dus niet naar de kroeg of iets dergelijks gaat met de bedoeling om de lelijkste vrouw te versieren...
Tuurlijk streeft iedere vrouw naar het perfecte lichaam en aan ieder lichaam zitten wel schoonheidsfoutjes. Maar ik weet zeker dat dit ook voor mannen geld... een man wil ook graag een perfect lichaam.
Maar dat zal wel mens eigen zijn... :wink:

Nataschja
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Nataschja schreef:Ja, ik neem aan dat iedere m/v die op vrouwen valt voor de mooiste vrouw zal gaan... dus niet naar de kroeg of iets dergelijks gaat met de bedoeling om de lelijkste vrouw te versieren...
Een vriendin van me heeft een scheve mond, kleine borstjes en vrijwel geen heupen. Ze is absoluut niet de mooiste vrouw die je je kunt voorstellen, maar de mannen staan voor haar in de rij .. Dus daar gaat je stelling.

Ooit wel eens van het begrip 'uitstraling' gehoord? ;)
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hoi Maruscha,

Uitstraling... juist!

Ja wel eens van gehoord :wink:

Ik probeerde eigenlijk zoiets duidelijk te maken met mijn geschetste situatie over de shemale. Ik neem aan dat deze situatie iets te maken heeft met uitstraling, liefde weet ik wat nog meer.
Maar op dit moment heb ik mijn verstand eigenlijk wat meer bij mijn laptop dan bij de postings... ik mag XP opnieuw installeren...

Tja... mijn stelling daar mankeert dus echt wat aan :D :D

Nataschja
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Maruscha schreef:Ooit wel eens van het begrip 'uitstraling' gehoord? ;)
Dat heeft ze :wink:

Hiermee bedoelt ze namelijk de uitstraling:
Nataschja schreef: Mijn mening is er komt veel meer bij kijken of iemand aantrekkelijk is of niet...
:wink:

Maar meiden, ik wou die discussie daarover niet hebben, wel wil ik benadrukken, dat bij het zich vrouw voelen/leven nou ook de aspekt aantrekkelijkheit erg meespeelt voor een vrouw en daar is voor een vrouw ook een vrouwelijk lichaam in het algemeen en die dan ook nog zo attraktief mogelijk van erg grote belang, immers streeft toch bijna iedereen na een partner, ook voor de seks en die wil je natuurlijk ook iets bieden......

......daar komt dan nog een vraag in me op......welk geaardheit moet een voor jullie perfekte partner meebrengen om van jullie te houden.......of beter gezegt om van jullie opgewonden te raken.....

......ik ga bvb duidelijk meiden uit de weg, die of hetro of bi-seksueel zijn :roll:
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Mara schreef:
Maruscha schreef:Ooit wel eens van het begrip 'uitstraling' gehoord? ;)
Dat heeft ze :wink:
Ooit wel eens van het begrip 'retorische vraag' gehoord?

En nu niet gaan antwoorden Mara .. niet doen hoor ..

Voor de rest probeer jij het voor de 100e keer in een richting te sturen waarin wij (de TG's) ons zelf maar moeten verantwoorden om wat we zijn, niet eens als persoon maar als groep. Nataschja gaat daarin mee, die kent jou nog niet, maar ik heb er eigenlijk wel een beetje genoeg van: kan me jouw 'integere' vragen richting Frederique in het verleden nog iets te goed herinneren.

Dus doe me een plezier, als je echt geinteresseerd bent probeer je vraagstelling dan wat minder suggestief te maken .. En maak een nieuwe thread aan als je toch bezig bent.
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hoi Maruscha en Mara,

Ik geloof dat ik een beetje vijandigheid begin te proeven...

Maar waarschijnlijk ben ik iets te open geweest. Maar ik heb er geen probleem mee... Als ik op een vraag geen antwoord geven wil dan ontwijk ik de vraag :wink: en komt er geen of een dom antwoord.

Mara schreef: ......ik ga bvb duidelijk meiden uit de weg, die of hetro of bi-seksueel zijn :roll:

Hier wil ik best op antwoorden: Ik denk dat wij toch wel aangewezen zijn op hetero/bi meiden.

Greetzzz, Nataschja
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Nataschja schreef:Hoi Maruscha en Mara,

Ik geloof dat ik een beetje vijandigheid begin te proeven...

Maar waarschijnlijk ben ik iets te open geweest. Maar ik heb er geen probleem mee... Als ik op een vraag geen antwoord geven wil dan ontwijk ik de vraag :wink: en komt er geen of een dom antwoord.

Mara schreef: ......ik ga bvb duidelijk meiden uit de weg, die of hetro of bi-seksueel zijn :roll:

Hier wil ik best op antwoorden: Ik denk dat wij toch wel aangewezen zijn op hetero/bi meiden.

Greetzzz, Nataschja
Vijandigheid is een groot woord, maar ik proef vaak een soort vooringenomenheid bij Mara, die er dan na goed bedoelde antwoorden van een ander inderdaad uitkomt. Je zou voor de grap eens in het transgender forum moeten kijken hoe ze dat doet ..

Jouw antwoord dat je aangewezen bent op hetero/bi meiden zal haar kennende dan ook wel weer worden omgebogen tot het feit dat je dus kennelijk gewoon een vent bent en je dus ook als vent moet presenteren om die meiden te scoren.

Sorry als ik je de woorden uit de mond neem Mara ;)
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Maruscha, dat zijn vragen, die gewoon in me opkomen, die andere ook hebben.....ik stel ze omdat ik slechts geinteresseerd ben erachter te komen, hoe jij/jullie inmekaar zitten.....

.....trompf jij maar met je retoriek, mag je doen hoor.....geen punt, maar mij veroordelen, wat ik in het verleden gepost heb en waar ik ook geen bevredigende antwoorden op gekregen heb, is niet leuk......

......hier stel ik de vragen misschien nu iets anders, geef ernaast mijn mogelijk antwoord erop, niet als maat der dingen, nee om te laten zien, kijk nou, ik beleef ut zo....hoe beleven het jullie.....

.....als het voor iemand onaangenaam is over deze aspekten te praten, kan diegene het ook gewoon zeggen en goed is, maar meen je niet, dat er ook mensen zijn, die het niet zo direkt snappen, hoe de beleefnis TG er uitziet voor de TG in kwestie en dat dan gewoon deze vragen bij iemand opkomen die erachter wil komen......t'is toch meer dan logisch.....

......wat denk je zelf, wat ik dagelijks voor vragen krijg gestelt, ik probeer daar ook meestals zo goed mogelijk antwoord op te geven......maar hier valt me op, dat deze gewone vragen erg aanvallend op jullie overkomen!

Maar ik bied je dan toch mijn excuus aan, als dat zo is.....ik wil namelijk niemand op z'n tenen trappen.......nee zoals al heel vaak gezegt, wil ik erachter komen, hoe jullie sommige dingen beleven......daar lijkt dit forum toch de goeie platvorm voor, isn't it....

.....en ook hier draait het maar weer erom, dat heen en weer veroordeeld wordt, hoe ik mijn vragen mag stellen......ik dacht, ik vraag maar zo makkelijk mogelijk om een zo simpel mogelijke antwoord te kunnen verwachten......niks anders......

......ik verwacht nou geen rechtvaardiging van jullie wegens jullie TG zijn hoor, ik wil me ook niet verder herhalen, Frederique is al lang aan denken, dat ik het TG-zijn/voelen niet accepteer, nu jij ook nog of wat lees ik hieruit :roll:

En wat bedoel je met een eigen draad open te maken.......gaat ut hier niet om de definitie TG of over wat dit inhoud.....
Maruscha schreef:Anyway, ik lees hier regelmatig van mensen dat ze zichzelf als transgender beschouwen. Nou heb ik transgenders (of transgenderisten, daar wil ik even van af wezen) altijd beschouwd als een man die daadwerkelijk leeft als vrouw (of een vrouw als man, maar laten we het even simpel houden), al dan niet fulltime, maar vooralsnog niet de intentie heeft om het transitie-traject te doorlopen.
Je leeft dus als vrouw, maar bent man, zeg je zelf......en ik maar vragen, als je als vrouw leeft, in hoeverre doe je dat, hoe beleef je dat en daar meen ik natuurlijk alle aspekten van het leven......of gaat het eigenlijk alleen maar om het presteren als vrouw door het uiterlijk en de rest ben je dan nog man......zeg ut mij of ook niet, is jou keuze :wink:
Maruscha schreef: Voor de rest probeer jij het voor de 100e keer in een richting te sturen waarin wij (de TG's) ons zelf maar moeten verantwoorden om wat we zijn, niet eens als persoon maar als groep
Niet waar, ik gebruik vaak het woord *jullie* om het tegen iedereen hier te hebben, voor wie het van toepassing is, maar laat het open, dat iedereen voor zich zelf kan antwoorden of niet, toch....

Iedereen blijkt het ook anders te beleven en daar kan ik ook geen groepsantwoord verwachten, dat weet ik best wel, echt waar.....
Maruscha schreef:Nataschja gaat daarin mee, die kent jou nog niet
Jij kent me dus wel...... :roll:

Wat wil je ermee zeggen......is het dan zo erg, wat ik vraag om erop un antwoord te geven, vreemd eigenlijk dat in het bijzonder de TGs zich niet echt goed aan andere kunnen uitleggen, de discussie hier laat ook zien waarom en daar wilde jij in het begin ook op eruit........er is geen strakke definitie mogelijk zoals bij andere T*s......logisch toch, dat er heel wat vragen zijn :wink:

Fijn weekend allemaal.....ik ga nu feesten :D

Hier een interessante site, helaas een oostenrijkse, voor TGs......
Plaats reactie