Sharia

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

mila schreef:<Jouw kleingeestig en kinderachtige poging om mij te kwetsen door de ziektes van mijn ouders erbij te betrekken zegt veeeeeeeeeeel meer over jou dan het over mij ooit zou kunnen zeggen>

Welnee, het zegt wel degelijk iets over jou, want het is van hetzelfde niveau om mij proberen te kwetsen met je uitgebreide omschrijving van jou over mij en mijn achtergrond om te proberen je gelijk te halen.
Met dien verstand dat, in tegenstelling tot jou, het niet mijn bedoeling was om jou te kwetsen, en als je door mijn opmerkingen (die ik oprecht dacht dusdanig verwoord waren dat je ze niet als kwetsend zou opvatten) werd gekwetst, mijn oprechte excuses. Wel was het mijn bedoeling om mijn gelijk te halen, maar daar is een discussie voor.
mila schreef:Ik heb geen excuus nodig, ik ben namelijk niet ziende blind en horende doof.
Daarbij zul je me niet op wat voor vorm van hypocrisie betrappen zoals Arrtgrrl; hier op lievige toon politiek correcte praatjes verkondigen en IRL het omgekeerde, zoals ik van de week schreef.

Daarbij schreef ik al dat mijn achtergrond me niet tot een halve heilige maakt, net als de vele openlijke discriminerende en rascistische maroks/moslims, die trouwens vaak helemaal niet zo slecht opgeleid zijn omdat ze daar 'de kans niet toekregen'. Ook al zo'n vreemd argument.
Nee, je bent zeker niet schijnheilig. Jouw haat voor oa marokkaanse en turkse jongeren, ex-hetero getrouwde transvaders en wat dies meer komt geheel oprecht over. Wel maak je regelmatig gebruik van drogredenering om te proberen jouw gelijk te halen, zoals daarnet met de ad hominen (persoonlijke aanval), en net in bovenstaande citaat van jou, waar je de stroman taktiek toepast, het verkeerd representeren van mijn argumenten, want, zoals ik al schreef, je zult met mij eens zijn dat gebrek aan scholing geen rechtvaardiging biedt voor hun gedrag. Maar ja, het gaat vaak samen, ongebrijdeld haat tegen anderszijnde mensen, en het gebruik van drogredenen om dat haat te verspreiden. Dat heet demagogie, maar dat wist je wel natuurlijk.

Ik heb nog geen ban overwogen voor je. In jouw geval hanteer voorlopig liever de democratische standpunt dat, terwijl ik jouw meningen over zulke onderwerpen veracht, ik onderschrijf je recht om ze hier vrijuit te verkondigen (tot op zekere hoogte, want ook aan vrijheids van meningsuiting is er een wettelijke grens). Liever ga ik in discussie tegenin, zonder enige illusie dat ik je een enkele jota van jouw standpunt zou kunnen afbrengen. En jouw soms hysterische uitvallen en, zeker, jouw persoonlijke aanvallen aan mij en aan anderen, dienen alleen maar om de zwakte van je beargumentering bloot te leggen. Want, het is een oude, joodse wijsheid, dat een halve waarheid is, en blijft, een hele leugen.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

mireille schreef:Kunnen de dames nu weer lief doen in plaats zo van naar elkaar te blazen, daar zijn er toch de pb'tjes voor ? Tja niets mooier uiteraard dan een catfight met publiek uiteraard. Jammer alleen dat het en "thread hijacking" en offtopic en slowchatterig is. zucht. :roll:
Ik maakte mij wel een klein beetje zorgen erover, maar toen ik de hele draad las op 'ontdekislam', ontdekte ik dat onze woordenwisselingen hier gunstig afstak bij het niveau van de broedertwisten daar. ;-)

Dus ook daar hebben Wij en Zij veel meer overeenkomsten dan wij denken. ;-) .

Groetjes,
Lisa
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Jouw haat voor oa marokkaanse en turkse jongeren>

Waar lees jij dan dat ik turkse jongeren niet mag?

Turken zijn tov westerlingen aanmerkelijk beschaafder te noemen dan maroks, en dat komt doordat ze door Kemal Atatürk grondig op het westen zijn voorbereid.
Je weet wel, hoofddoeken dragen in openbare gebouwen in Turkije verboden enzo.

Heel anders dan hier, waar niemand meer opkijkt van 'vrije keus hoofddoekjes', maar maar heel weinig behoofddekselde, bebaarde mannen in lange gewaden ziet, want dat is een van de kledingvoorschriften van de koran voor de man.

Dus dat is volgens jou een halve waarheid, en dus een hele leugen? Liegt de koran dan volgens jou? Of die onbehoofddekselde, onbebaarde, niet in lange gewaden lopende moslimmannen? Die in veel gevallen trouwens alles doen wat allah verboden heeft?

Of verkondigen Cisca Dresselhuys en Ayaan Hiri Ali volgens jouw opvattingen halve waarheden en zijn ze aldus leugenaressen als zij de ongelijkelijk geinterpreteerde koranwetten tussen moslimmannen en moslimvrouwen waarnemen?

<Na de aanslag op het World Trade Center nam ze definitief afstand van de islam. Bij het zien van de beelden van de vliegtuigen die zich in de Twin Towers boren, zegt Hirsi Ali: "Ik had ook een van de kapers kunnen zijn. Ik ben net zo fanatiek religieus opgevoed." Bij de Nederlandse verkiezingen werd ze in 2003 met meer dan 30.000 voorkeurstemmen voor de VVD in de Tweede Kamer gekozen. Met gevaar voor eigen leven strijdt Ayaan Hirsi Ali tegen de onderdrukking van moslimvrouwen>

Vooral dat laatste he? Het heeft haar doodsdreigingen en een gewoon leven gekost.

Idd........geuit door in de regel onbehoofddekselde, onbebaarde, niet in lange gewaden gekleed gaande moslimmannen, weet je wel?

Kijk, als ik nou ongeveer even veel behoofddekselde, bebaarde in lange gewaden gekleed gaande moslimmannen als hoofddoekjes ed zou zien in het dagelijks leven dan.....zou ik de islam gelijkelijk over moslim mannen en moslimvrouwen geinterpreteerd zien.

Alleen zijn dergelijk gekleed gaande moslimmannen in Nederland een zeldzaamheid, of is dat een halve waarheid c.q leugen?

Of misschien heb jij dan wel een goede, vooral niet politiek correcte bril nodig?

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Als voor wat mij betreft een afsluiting van deze discussie waarin ik mijn mening geen millimeter bijstel, ondanks hysterische beschuldigigen als zou ik liegen, rascistisch zijn en discrimineren, wat leuk leesvoer voor de (ongeneeslijk) politiek correcten onder ons die dergelijke argumenten voeren:

http://www.opzij.nl/opzij/show/id=30884

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Zulk soort moslim vrouwen, daar heb ik echt nou echt diep respect voor>

Behalve dat is ze consequent in haar uitspraken: ze is wel moslima, maar draagt geen hoofddoek oid, zoals op de foto te zien is.

Is ook niet nodig, aangezien moslimmannen toch ook niet de kledingvoorschriften van de koran volgen.

Overigens slaat ze spijkers met koppen met haar boek

<In haar derde boek Zwijgen is verraad (2005) verzet ze zich tegen de grote meerderheid van de moslimbevolking en tegen autochtone Nederlanders die hun ogen sluiten voor vrouwvijandige praktijken gepleegd uit naam van de islam>

En met haar uitspraak

<In haar lezingen roept ze moslima’s op kritischer naar hun religie te kijken. ‘Vrouwen, niet imams, zijn de sleutel tot verandering. Het ergste vind ik dat veel moslima’s de ongelijkheid accepteren.’> En mede met hun de 'politiek correcte' autochs trouwens.

Dat is een heel ander geluid dan 'de vrije hoofddoekjes keuze'.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Patricia1979 schreef:Zulk soort moslim vrouwen, daar heb ik echt nou echt diep respect voor :wink:
Mee eens. En ik heb goede hoop dat haar kritiek meer uithaalt dan die van Hirsi Ali, omdat ze van binnenuit komt. Een "afvallige" (en is Hafid Bouassa dat niet ook?) heeft zichzelf tot vijand bestempeld en zal nooit geloof vinden. Die voorziet alleen andere "vijanden" in bevestiging van hun haat en zal daar waar het nodig is nooit verandering kunnen bewerkstelligen.

Daarom heb ik respect voor zulke moslimvrouwen. Nu nog een paar van dat soort moslimmannen...
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Patricia1979 schreef:"Mensen die naar ons land komen, hebben onze kernwaarden te onderschrijven, zoals gelijkheid van mannen en vrouwen en onze democratische rechtsstaat."
Wat een onbenullige uitspraak. Maar ja, dat doe je nu eenmaal als je in de oppositie zit. Iedere burger van dit land dient zich aan de wetten te houden, niet meer en niet minder. Er zijn nog genoeg aanhangers van "onze joods-christelijke traditie" die serieus moeite zouden hebben met het "onderschrijven van deze kernwaarden". En als moslims in Nederland getalsmatig in de meerderheid zouden zijn, zou het mij niet verbazen als anti-democratische gevoelens bij de liberale minderheid opeens "bespreekbaar" zouden worden.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

mila schreef:Suriname werd pas in 1975 onafhankelijk, dus pas vanaf die tijd kwamen de hindoe's, creolen, javanen vanuit Suriname hier naar toe.
Oepsie, kleine chronologische vergissing hier......... ik zelf ben geboren in 1970, toen woonde mijn vader hier al een tijdje (vanaf begin jaren '60 om precies te zijn), net zoals de meeste van zijn broers en vele, vele andere Surinamers.

Moraal van dit verhaal:

googelen, voor je foutieve jaartallen en feiten vermeld.

Weet je wat, ik help je wel een handje, kijken hoe je je dit keer weer uit probeert te redden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschieden ... _Nederland
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

mila schreef:Kijk, als ik nou ongeveer even veel behoofddekselde, bebaarde in lange gewaden gekleed gaande moslimmannen als hoofddoekjes ed zou zien in het dagelijks leven dan.....zou ik de islam gelijkelijk over moslim mannen en moslimvrouwen geinterpreteerd zien.
En loop je weleens rond in de orthodoxe wijken van jouw geliefde Tel Aviv, of in S'fad, of Jeruzalem (en ik bedoel niet de chassidische wijken zoals Me'a Shearim of B'nei B'rak, maar waar de 'gewone' orthodoxen wonen)? Ben je weleens in de 'nieuwe dorpen van Judea en Samarie' (de illegale nederzettingen in het bezette gebied van de westelijke Jordanoever)? Of kom je niet verder dan Allenby en Dizengoff? Want, was je al daar geweest, dan had je de mannen gezien die, behalve hun kipppah (keppeltje), in gewone westerse kleding rondlopen, maar, belangrijker, met normale haardracht, geen baard, geen peyoet. En naast hen hun vrouw, met een sjaytl (pruik) op hun kaalgeschoren hoofd.

Of is het maar een selectieve verontwaardiging over het ongelijkheid van man en vrouw in een godsdienst, gericht tegen het Islam? Vind je niks mis met de plaats van de vrouw in het jodendom? Misschien als je The Status of Women in Halakhic Judaism leest, dan zie je dat het ook daar b'ha-aretz niet helemaal pluis is, wat dat betreft. Of misschien valt het voor jou wel mee, want jouw rabiaat islamofobie lijkt op dat van Kahane Chai, een rechts radicale groepering zo extreem in zijn haat jegens moslims, dat het door de Israelische regering werd gebannd, en is door Israel zelf, de VS en EU als terroristische beweging bestempeld. En, oh ja, het zijn juist hun aanhangers die zo rondlopen met hun bepruikte, kaalgeschoren vrouwen.

Want vergeet niet, zowat elke soera in de Koran is terug te voeren naar een vertelling in het Oude of Nieuwe Testament, alhoewel in een andere volgorde.

Groetjes,
Lisa
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Want, was je al daar geweest, dan had je de mannen gezien die, behalve hun kipppah (keppeltje), in gewone westerse kleding rondlopen, maar, belangrijker, met normale haardracht, geen baard, geen peyoet. En naast hen hun vrouw, met een sjaytl (pruik) op hun kaalgeschoren hoofd.>

Pfffffffffff.........het wil er maar niet in, daar onder je sjeitl he? Die mannen dragen idd een kipa, en hun vrouwen idd een sjeitl.
En hoeveel 'vrijwillig gedragen hoofddoeken' zien we hier in Nederland? Veel. En hoeveel hoofddeksels, baarden en lange gewaden zien we hier moslim mannen dragen? Dan wel 1 of 2 van die 3 dingen?
Zo goed als geen, behalve arrtgrrls buurman dan.
Verder kom ik niet in de bezette gebieden, daar heb ik nix te zoeken, en in Mea Sharim en Bnei Brak ook niet.

<lijkt op dat van Kahane Chai, een rechts radicale groepering zo extreem in zijn haat jegens moslims, dat het door de Israelische regering werd gebannd, en is door Israel zelf, de VS en EU als terroristische beweging bestempeld.

Ennnnnnnn......ja hoor, nu ben ik een terreurverdachte.......hoe verzin je het?

Lisa, ik zou zo zeggen, zet je sjeitl op, doe wat leuke make up op en trek je mooiste jurk en je hoogste hakken aan, en ga eens door Amsterdam Oost lopen. Of West, of Noord.
Gewoon, om boodschappen te doen of zo, of bij een TS op bezoek gaan die daar woont........en te horen wat die zoal te melden heeft over haar buurtgenoten, of boodschapjes doen bij de Wibra in Oost, om daar een zwangere medewerkster neergeschoten te zien worden door een marok overvaller of zo..(eergister gebeurd)

Durf je dat aan? Laat staan daar als Lisa te gaan wonen?
Of als (openlijke) homo of lesba?

Ben ik even blij dat ik passabel genoeg ben om daar geen problemen te ondervinden, behalve dan met een van haat vertrokken gezicht luidkeels voor HOER of SHARMUTA uitgemaakt te worden door daar op straat rondhangende moslim/marokmannen......en laat ik nou toch niet de enige hoofddoekloze zijn die daar last van heeft.

Enneh, ortho joden maken seculiere joodse vrouwen voor rotte vis uit, die zich uitstekend weten te weren.
Die vallen niet joden (ook buiten Ha'Aretz) niet lastig met hun geloof, maar dat wist je natuurlijk al.

Mila.

,
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

mila schreef:Pfffffffffff.........het wil er maar niet in, daar onder je sjeitl he? Die mannen dragen idd een kipa, en hun vrouwen idd een sjeitl. ,
Ja. Over een kaalgeschoren hoofd.
mila schreef:Enneh, ortho joden maken seculiere joodse vrouwen voor rotte vis uit, die zich uitstekend weten te weren.
Die vallen niet joden (ook buiten Ha'Aretz) niet lastig met hun geloof, maar dat wist je natuurlijk al.
En omdat de vrouwen ook joods zijn, is dat minder erg? Met dezelfde redenering, is het minder erg wanneer moslimmannen moslimvrouwen zonder hoofddoek uitschelden, dan wanneer ze niet-moslimvrouwen lastig vallen.

Hoe je het ook went of keert, het blijft meten met twee maten.

Enneh... loop met ontblote armen en benen op een zaterdagochtend door Me'a Shearim, en kijk waarmee je allemaal wordt bekogeld -- ongeacht of je een jodin bent of niet. Maar je hebt daar niks te zoeken, zei je.

En ik niet in A'dam Noord.

Lisa
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<En ik niet in A'dam Noord.>

Of Oost, of West, of een groot deel van Zuid, of Rotterdam, Den Haag, Utrecht in alle stadsrichtingen....vergeet ik Leeuwarden, Maastricht enzenzenz toch helemaal?

<Enneh... loop met ontblote armen en benen op een zaterdagochtend door Me'a Shearim>

Ik woon in Nederland, niet in Israel, en ik word hier, in Nederland voor rotte vis uitgemaakt door rondhangende maroks/moslims, en samen met mij veel andere hoofddoeklozen.

Gelukkig leef jij openlijk als heteroman met vrouwtje en kindjes in Nederland, dan word je al snel 'normaal' gevonden in de ogen van 'andersdenkenden'.

Dat scheelt, en daar kun je uiteraard je mening op baseren en je morele gehalte aan ontlenen.

Mila.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

mila schreef:Gelukkig leef jij openlijk als heteroman met vrouwtje en kindjes in Nederland, dan word je al snel 'normaal' gevonden in de ogen van 'andersdenkenden'.
En gelukkig heeft mijn hoofddoekloze vrouw EN dochters een heel andere mening dan jou hierover.

Lisa
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<En gelukkig heeft mijn hoofddoekloze vrouw EN dochters een heel andere mening dan jou hierover>

Nou, gelukkig maar dan voor jullie, afhankelijk van waar jullie wonen en in wat voor buurt dan he?

Enneh, als je ooit als vrouw gaat leven, ipv als heteroman, ga je dan ook een hoofddoek dragen over je pruik?

Zeg niet nee....na al die moeite die je hebt gedaan om mij voor leugenaarster, rasciste en terreurverdachte enz uit te maken.

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<In de krant maakt de minister een vergelijking met de inbreng van de joodse gemeenschap in de Nederlandse cultuur>

Mij zijn geen moslim versies van bv Spinoza, Wibaut, Sarphati, De Miranda bekend die van invloed waren op de Nederlandse/Westerse cultuur en samenleving, merkwaardigerwijs wel 2 schrijfsters en 1 schrijver die de islam bekritiseren.
Natuuuuuuuuurlijk weet Lisa wel het eea op te lepelen om dit fel tegen te spreken.

En nee, niet zeggen dat dat niet zo is omdat ze hier nog maar 'zo kort' wonen, dergelijke figuren voort kunnen brengen moet kunnen lukken, binnen 40 jaar.

We mogen hopen dat het niet zo ver komt als minister Vogelaar ons voorspiegeld .....en een volkomen terechte reactie van Geert Wilders trouwens.

En nee, ik ben geen Wilders aanhangster, om even 'de wind uit de zeilen te nemen'.

Mila.
Plaats reactie