Met dien verstand dat, in tegenstelling tot jou, het niet mijn bedoeling was om jou te kwetsen, en als je door mijn opmerkingen (die ik oprecht dacht dusdanig verwoord waren dat je ze niet als kwetsend zou opvatten) werd gekwetst, mijn oprechte excuses. Wel was het mijn bedoeling om mijn gelijk te halen, maar daar is een discussie voor.mila schreef:<Jouw kleingeestig en kinderachtige poging om mij te kwetsen door de ziektes van mijn ouders erbij te betrekken zegt veeeeeeeeeeel meer over jou dan het over mij ooit zou kunnen zeggen>
Welnee, het zegt wel degelijk iets over jou, want het is van hetzelfde niveau om mij proberen te kwetsen met je uitgebreide omschrijving van jou over mij en mijn achtergrond om te proberen je gelijk te halen.
Nee, je bent zeker niet schijnheilig. Jouw haat voor oa marokkaanse en turkse jongeren, ex-hetero getrouwde transvaders en wat dies meer komt geheel oprecht over. Wel maak je regelmatig gebruik van drogredenering om te proberen jouw gelijk te halen, zoals daarnet met de ad hominen (persoonlijke aanval), en net in bovenstaande citaat van jou, waar je de stroman taktiek toepast, het verkeerd representeren van mijn argumenten, want, zoals ik al schreef, je zult met mij eens zijn dat gebrek aan scholing geen rechtvaardiging biedt voor hun gedrag. Maar ja, het gaat vaak samen, ongebrijdeld haat tegen anderszijnde mensen, en het gebruik van drogredenen om dat haat te verspreiden. Dat heet demagogie, maar dat wist je wel natuurlijk.mila schreef:Ik heb geen excuus nodig, ik ben namelijk niet ziende blind en horende doof.
Daarbij zul je me niet op wat voor vorm van hypocrisie betrappen zoals Arrtgrrl; hier op lievige toon politiek correcte praatjes verkondigen en IRL het omgekeerde, zoals ik van de week schreef.
Daarbij schreef ik al dat mijn achtergrond me niet tot een halve heilige maakt, net als de vele openlijke discriminerende en rascistische maroks/moslims, die trouwens vaak helemaal niet zo slecht opgeleid zijn omdat ze daar 'de kans niet toekregen'. Ook al zo'n vreemd argument.
Ik heb nog geen ban overwogen voor je. In jouw geval hanteer voorlopig liever de democratische standpunt dat, terwijl ik jouw meningen over zulke onderwerpen veracht, ik onderschrijf je recht om ze hier vrijuit te verkondigen (tot op zekere hoogte, want ook aan vrijheids van meningsuiting is er een wettelijke grens). Liever ga ik in discussie tegenin, zonder enige illusie dat ik je een enkele jota van jouw standpunt zou kunnen afbrengen. En jouw soms hysterische uitvallen en, zeker, jouw persoonlijke aanvallen aan mij en aan anderen, dienen alleen maar om de zwakte van je beargumentering bloot te leggen. Want, het is een oude, joodse wijsheid, dat een halve waarheid is, en blijft, een hele leugen.
Lisa